Pierwsze dni w szkole to zawsze czas emocji i nowych doświadczeń. Dla uczniów klasy pierwszej z pewnością były to wyjątkowe chwile, gdy po raz pierwszy spotkali się z tajemniczym światem robotyki. Z pomocą zestawów LEGO WeDo 2.0 weszli w fascynujący świat nauki, technologii i kreatywności. W tym artykule przyjrzymy się, jak uczniowie zbudowali, przetestowali i rozebrali swoje roboty z zestawów LEGO WeDo 2.0, a także jakie korzyści płynęły z tych pierwszych zajęć.
Pierwsze zajęcia z robotyki dla uczniów klasy pierwszej były pełne entuzjazmu i ciekawości. Zestawy LEGO WeDo 2.0 to idealne narzędzie do wprowadzenia dzieci w świat robotyki i programowania. Zawierały one klocki, sensory, serwomechanizmy i oprogramowanie, które umożliwiały uczniom zbudowanie prostych robotów i programowanie ich zachowań.
Podczas pierwszej części zajęć uczniowie otrzymali zestawy LEGO WeDo 2.0 oraz instrukcje krok po kroku. Z radością i zaangażowaniem zaczęli budować swoje własne roboty – pojazdy i zwierzeta. Dzieci uczyły się rozróżniać różne rodzaje klocków, ćwiczyły zdolności manualne i rozwijały wyobraźnię.
Po zbudowaniu swoich robotów, uczniowie przeszli do testowania ich możliwości. Za pomocą specjalnego oprogramowania zostały one zaprogramowane a uczniowie obserwowali, jak reagują na różne sygnały i polecenia. To był moment pełen zdumienia, gdy dzieci zobaczyły, że ich własnoręcznie zbudowane roboty potrafią poruszać się, wydawać dźwięki i reagować na otoczenie.
Po zakończeniu testów uczniowie rozebrali swoje roboty. To ważny krok, który uczy dzieci, że roboty nie są stałymi tworami, ale można je zawsze zmieniać, ulepszać i przystosowywać do różnych zadań. Elementy z rozebranych robotów umieszczono w pudełkach z odpowiednimi etykietami, aby można było je użyć w przyszłości.
Zdjęcia z pierwszych zajęć uczniów z robotyki, mówią same za siebie. Na nich widać uśmiechnięte twarze dzieci, które były zachwycone swoimi osiągnięciami.