- Szczegóły
- Szczegóły
W dniu dzisiejszym podsumowano projekt „Europejskie wędrowanie po nową jakość nauczania i lepsze jutro naszych uczniów” realizowany w ramach programu ERASMUS+ finansowanego z funduszy europejskich. Zespół nauczycieli realizował wiele zadań, między innymi wdrożono do pracy dydaktycznej współczesne rozwiązania oparte na wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnej TIK. Zastosowano innowacyjne metody dydaktyczne, wprowadzono praktykę nauczania metodą zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego CLIL. Zorganizowano inicjatywy promujące postawę tolerancji i akceptacji odmienności kulturowej, językowej i wyznaniowej. Zorganizowano m.in.:
· The WIZARD of READING - Magik Pięknego Czytania ;
· Europejski dzień języków obcych;
· St. Patric's Day in Class;
· Plastyczne konkursy międzyszkolne: Maskotka Szkoły, Przewodnik turystyczny po Europie
· Konkurs tańca hip-hop;
· Dzień życzliwości;
· Podwodne Mikołajki i wiele innych ciekawych przedsięwzięć.
Dzisiejsza uroczystość była doskonałą okazją do podsumowania dwuletniej pracy. Uczniowie zaprezentowali swój dorobek a najciekawsze, najładniejsze prace zostały docenione a ich twórcy odebrali zasłużone dyplomy oraz nagrody.
Wszystkie realizowane zajęcia mają jeden wspólny cel: poprzez zabawę i naukę uczą tolerancji, akceptacji i zrozumienia oraz zachęcają do nauki języków obcych.
- Szczegóły
Projekt eTwinning: Europejskie tradycje świąteczne - Kartka wielkanocna został zakończony.
Zapraszamy do zapoznania się z postami, zdjęciami i działaniami w ramach tego przedsięwzięcia
- Szczegóły
W poniedziałek rozstrzygnięto konkurs na MASKOTKĘ SZKOŁY 2022. Do konkursu zakwalifikowało się 21 maskotek, siedem z nich, głosami internautów znalazło się w finale. Najwięcej głosów w tradycyjnym głosowaniu otrzymała maskotka wykonana przez Oliwię Nicieję z klasy 5b – gratulujemy!!! Dziękujemy wszystkim uczestnikom konkurs za wykonanie prac konkursowych a uczniom za zaangażowanie w wybór maskotki, która przez rok będzie symbolem naszej szkoły.
- Szczegóły
Rozpoczynamy głosowanie na maskotkę szkoły - zachęcamy do oddania głosu. Głosowanie zakończy się 24.04.2022 o godzinie 20:00
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.307036301583145&type=3
- Szczegóły
Dzień Bez Plecaka (No Backpack Day)
Coraz częściej obchodzony jest w szkołach wyjątkowy dzień. Dzień Bez Plecaka, bo o nim właśnie mowa, świętowany jest w szkołach podstawowych oraz w szkołach średnich. I wbrew pozorom nie chodzi wcale o przybycie do szkoły bez plecaka i zostawienie w domu wszystkich niezbędnych w szkole rzeczy. Zabawa polega na tym, aby korzystając ze swojej kreatywności i sprytu, czymś ten plecak zastąpić. Do tego celu może posłużyć wszystko: klatka dla chomika, skrzynka na narzędzia, metalowy garnek, sklepowy wózek itp.
Z inicjatywy Pani Dyrektor, Samorząd Uczniowski postanowił zorganizować Dzień bez plecaka również w naszej szkole. 1 kwietnia nasi uczniowie popisali się wyjątkową fantazją i poczuciem humoru. Wszyscy świetnie się bawili, a zdjęcia mówią same za siebie!
Warto wspomnieć, że zwyczaj ten, przywędrował do Polski z USA, a jego celem jest zwiększanie świadomości trudnych warunków bytowych, a także problemów z dostępem do edukacji milionów uczniów w wielu zakątkach świata. Często zdarza się, że dzieci muszą chodzić pieszo, z reklamówkami lub trzymając rzeczy w rękach, ponieważ nie stać ich nawet na plecak…
Doceńmy, to co mamy.
- Szczegóły
- Szczegóły
21 marca w szkole w Tarnowcu, to nie tylko Pierwszy Dzień Wiosny, ale także finał Europejskiego Dnia Języków Obcych, realizowanego w ramach projektu Erasmus+, którego jednym z priorytetów jest wprowadzenie praktyki nauczania metodą zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL).
Uczniowie zatem zdobywali wiedzę podczas wielu przedmiotów szkolnych, pracując różnymi metodami, a w konsekwencji rozwijali umiejętności językowe i artystyczne oraz poszerzali wiedzę ogólną na temat jednego z państw europejskich.
Na kilka tygodni wcześniej, każda klasa w naszej szkole miała za zadanie poznać kulturę, historię, sztukę, tradycje, język, taniec i zwyczaje kulinarne wylosowanego przez wychowawcę kraju. Na podstawie zebranych wiadomości, uczniowie opracowali krótki – 10 minutowy pokaz, który zaprezentowali jury. Komisja konkursowa odbyła fascynującą podróż przez wszystkie kraje, bo dzieci z pomocą wychowawców przygotowały się znakomicie.
Po burzliwej naradzie, jury postanowiło przyznać I miejsce w każdej kategorii wiekowej i spośród tych trzech klas, ostatecznie wyłonić zwycięzcę.
I tak:
w kategorii klas 1 – 3 wygrała klasa 3a (Francja),
w kategorii klas 4 – 6 wygrała klasa 4b (Grecja),
w kategorii klas 7 – 8 wygrała klasa 7b (Hiszpania).
Główną wygraną otrzymała klasa 4b, która jednogłośnie zachwyciła komisję, wymiatając” tytuł European Explorer 2022.
Pozostałe klasy przedstawiły następujące państwa:
1a –Norwegia, 1b – Holandia, 2a – Włochy, 2b – Polska, 3b – Belgia, 4a – Irlandia,
5a – Portugalia, 5b – Słowacja, 6a – Wielka Brytania, 7a – Czechy, 8a – Niemcy, 8b – Węgry
Udział w tym projekcie był przede wszystkim świetną okazją do rozwijania kompetencji kluczowych, czyli wiedzy, umiejętności i postaw. Przyniósł uczniom wiele oczywistych korzyści, takich jak: konkretna wiedza o tradycji, kulturze i językach integrującej się Europy oraz umiejętność poszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł. Dzięki wzajemnej współpracy i obserwacji, dzieci miały również okazję do kształtowania kompetencji społecznych, szacunku do innych narodowości, wzmacniania poczucia tożsamości własnej oraz narodowej i etnicznej, doskonalenia umiejętności porozumiewania się. Projekt wprowadził uczniów w świat wartości, budował relacje, rozwijał kreatywność i samodzielność.