A A A

Jednym z głównych celów w programie Erasmus+ jest przygotowanie do nauczania przedmiotów z elementami języków obcych przy wykorzystaniu elementów metody CLIL. Metoda CLIL to połączenie motywującego tematu z językiem – w tym przypadku była to ochrona środowiska. Na zajęciach języka angielskiego priorytetem było nauczenie słownictwa związanego z tematem zmian klimatycznych po to, by móc go używać do dyskusji na temat problemów i rozwiązań ekologicznych dla Planety Ziemi.

Uczniowie klasy 5 pracowali nad tym tematem równocześnie na biologii, chemii, języku polskim oraz języku angielskim. Efektem końcowym była lekcja otwarta z udziałem Dyrekcji Szkoły Podstawowej i zaangażowanych nauczycieli.

Lekcja otwarta przeprowadzona była przez uczennice klasy 7A Maję Orczyk i Milenę Duras. Dziewczynki wykorzystały prezentację multimedialną w języku angielskim zrobioną na platformie Canva oraz gry interaktywne opracowane na platformie Wordwall. Lekcja była bardzo atrakcyjna i innowacyjna poprzez wykorzystanie ciekawych rozwiązań technologicznych. Dodatkowo, uczennice wykorzystały wiedzę zdobytą na biologii, chemii oraz geografii aby klarownie przedstawić problem zmian klimatycznych i możliwych rozwiązań.

Na tydzień przed obchodami Dnia Ziemi, dzieci 5 klasy pracowały pod hasłem: ‘Mój tydzień dla mojej Planety Ziemi’ dyskutując o tym jak możemy ocalić ziemie i co zrobić aby przywrócić naszą Planetę do stanu w jakim była przed laty. Efektem końcowym była prezentacja tych pomysłów przez uczniów klasy 5. Na koniec lekcji otwartej chętni uczniowie

przedstawili własne propozycje ekologicznych zachowań. Milenka Łątka Przygotowała poradnik o tytule ‘Guide on how to care for the Earth’, Adam Mleczko przeczytał opracowany przez siebie wiersz dla Matki Ziemi, a Dominika Szczerba i Aleksandra Stolarczyk pokazały przepiękne plakaty - wszystkie te prace zawierały słownictwo i wyrażenia w języku angielskim. Lekcja okazała się wielkim sukcesem i niewątpliwie przyczyniła się do zwiększenia atrakcyjności oferty edukacyjnej naszej szkoły i podniesienia poziomu świadomości językowej i ekologicznej uczniów. Nasi uczniowie wykazali się dużą wiedzą, wspaniałą kreatywnością a przede wszystkim wrażliwością na współczesne problemy.

Zapraszam do obejrzenia prezentacji multimedialne i niektórych prac uczniów klasy 5.

W ramach projektu Erasmus+ uczniowie w różnych formach zapoznają się z kulturą oraz tradycją innych krajów. Na bazie historyjki obrazkowej z lekcji, chłopcy z klasy 3a utworzyli własne komiksy, w których w zabawny sposób przedstawiają aspekt stref czasowych na świecie. Pamiętajcie zatem! Jeśli chcecie zadzwonić do swojego kolegi zza granicy, sprawdźcie, czy przypadkiem w kraju gdzie mieszka nie jest teraz noc:).

Najbardziej aktywni uczestnicy lekcji języka niemieckiego, która odbyła się w ramach projektu ERASMUS+ „Europejskie wędrowanie…” w klasach 5a i 7a na platformie Teams odebrali nagrody! Konkurs podsumowujący lekcję przybliżającą geografię, kulturę oraz ciekawostki życia codziennego Niemiec w klasie 5 najlepiej rozwiązali: Julia Cyboran, Milena Łątka, Adam Mleczko, Wiktor Skowron, Aleksandra Stolarczyk i Dominika Szczerba. Jako nagrodę zwycięzcy odebrali wydrukowane na drukarce 3D, spersonalizowane – z własnym imieniem, podstawki pod smarfony. Podobna lekcja odbyła się w klasie 7a. Główna nagroda przypadła ex aequo Mai Orczyk i Magdalenie Sondej, które bezbłędnie i najszybciej rozwiązały test, za co otrzymały oryginalny, szwajcarski krem czekoladowy. Nietypowe podstawki pod smartfony w klasie 7a wygrali także: Pola Kosiba i Jan Sobecki.
Gratulujemy zwycięzcom!
 Auf wiedersehen :)

Nasze umiejętności językowe w zakresie znajomości języka niemieckiego uczniowie klasy V mogli zweryfikować już 24 marca na lekcji wychowawczej, w której uczestniczyła Pani Dyrektor – Anna Filar, Pani Wicedyrektor – Bernadetta Maguda, nauczyciel informatyki – Pan Łukasz Kwiek, naucz. biblioteki - Pani Marta Przeszłowska. To była lekcja! Nauczycielka języka niemieckiego ze Szkół Podstawowych w Rzuchowie i Błoniu – Pani Gertruda Kołacz na platformie Teams przeprowadziła wraz z uczniami z Błonia niezwykłą lekcję języka niemieckiego, pogłębiając w ten sposób naszą dotychczas zdobytą wiedzę w trakcie realizacji programu Erasmus+.

Podczas lekcji naucz. zastosowała szereg ciekawych, inspirujących ucznia, pobudzających do działania metod aktywizujących. Lekcja składała się z dwóch części. W pierwszej koleżanki i koledzy – uczniowie klasy VII - z Błonia - przedstawili prezentację: „NIEMCY”. Ciekawie wykonane animacje budziły nasze zainteresowanie. W tej części poznawaliśmy słownictwo, nowe zwroty, wyrażenia, ciekawostki językowe i kulturowe, stroje ludowe, obyczaje, i tradycje naszych zachodnich sąsiadów. W drugiej części uczniowie klasy piątej przystąpili do konkursu przygotowanego na platformie przez Panią Gertrudę, sprawdzającego wiedzę i umiejętności zdobyte przez uczniów podczas lekcji. I tak : I miejsce zajęły : Milena Łątka i Julka Cyboran, II miejsce – Aleksandra Stolarczyk, III miejsce – Dominika Szczerba, Adam Mleczko, Wiktor Skowron. Brawo! A Pani Gertrudzie dziękujemy i zachęcamy do dalszej współpracy z nami. Lekcja jeszcze raz udowodniła, iż wirtualne podróże kształcą...

/ uczniowie klasy V wraz z wych/

Kraj za naszą zachodnią granicą to ostatni etap wyprawy uczniów z klasy V. Dzisiaj wylądowaliśmy w Berlinie. Przed wyprawą powstał plan miasta z zabytkami i najważniejszymi miejscami do zwiedzania. Stworzyliśmy również mapę znanych niemieckich miast. Poznaliśmy najważniejsze wydarzenia historyczne tego kraju. Nasi koledzy natomiast zachwycili wiedzą motoryzacyjną i sportową. Toż Niemcy potęgą światową w tych dziedzinach. Tu do pracy wykorzystaliśmy metodę metaplanu. Wybraliśmy się także w Alpy dzięki ciekawym obrazom filmowym, poznając piękno tego zakątka. Stworzyliśmy menu znanych niemieckich potraw. Nasza klasowa koleżanka – Milena Łątka, już od dwóch lat zgłębia tajniki języka niemieckiego. Przygotowała dla swoich koleżanek i kolegów mini słowniczek podstawowych zwrotów, wyrażeń w tym języku. Na zajęciach rozwijających i zajęciach z wychowawcą doskonaliliśmy znajomość języka w minimalnym zakresie. Jak widać, turystyka w klasie V rozwija się!

Samolot unijny klasy V wylądował w Rzymie! A tu naszym przewodnikiem została Julka Cyboran. „Musisz to zobaczyć! Będziesz zaskoczony pięknem zabytków w Rzymie, stolicy Włoch, które leżą na Półwyspie Apenińskim nad Morzem Śródziemnym. Czy nie marzyłeś znaleźć się w Koloseum – najstarszym amfiteatrze na świecie? Na pewno zrobi na Tobie wrażenie Bazylika Świętego Piotra nazwana największym centrum chrześcijaństwa. Znajduje się w centrum Watykanu. Nie przegap!

Odkryj Panteon, piękne miejsce, gdzie pochowano wiele wybitnych osób. Wyobraź sobie cudną Wenecję o pięknej architekturze, z Placem i Bazyliką Świętego Marka, najsłynniejszym mostem zakochanych. Popłyń słynnym kanałem Canal Grande w kształcie litery S. To niepowtarzalna okazja!

Uczestnicząc z nami w tej podróży, z pewnością zechcesz powrócić tu jeszcze raz!” I tak zachęceni przez naszą koleżankę obejrzeliśmy filmiki o włoskich zabytkach, tworząc fotoreportaż, wysłuchaliśmy muzyczne przeboje znanych włoskich artystów, stworzyliśmy plan Rzymu, zaznaczając najważniejsze budowle, zabytki i atrakcje, wykonaliśmy kartki pocztowe z Wenecji, Rzymu i Toskanii. I najważniejsze – redagowaliśmy przepis na najsmaczniejszą pizzę i makaron – narodowe przysmaki Włochów. Zabawa trwa i jesteśmy pewni, że poznaliśmy kolejny kraj, który trzeba zwiedzić!

Zauroczeni pięknem europejskich krajów uczniowie klasy V dalej podróżują. Teraz kolej na Maltę i Cypr – nieznane nam dotąd urokliwe zakątki świata, które poznaliśmy dzięki ciekawym obrazom filmowym. Stworzyliśmy mapę skojarzeń, następnie wykorzystując metodę - mądrala – wykonaliśmy fotoreportaż, uwypuklając i zaznaczając najważniejsze, i najciekawsze miejsca. Przy tej okazji poszerzyliśmy zakres słownictwa w języku greckim, tworząc mini słowniczek. Już planujemy wakacyjne wyprawy w realu!

KIERUNEK MALTA!

Kochasz słoneczne dni i przejrzyste morze? Poszukujesz pereł architektury?

WYBIERZ MALTĘ!!!

*Zachwyć się spacerem po najmniejszej stolicy Europy – VALLETCIE!

*Poddaj się urokowi malowniczych zatok z kołyszącymi się w nich kolorowymi łodziami!

*Zanurz się w krystaliczne wody Błękitnej Laguny!

*Ogrzej się w promieniach maltańskiego słońca!

Odkryj kraj niewielki, lecz na zawsze pozostający w pamięci! Biuro podróży – Dominika Szczerba

OKIEŁZNAĆ CZAS!

Odkryjemy razem klimat czasu? Chcesz poznać legendę greckiej bogini miłości - Afrodyty?

A może chcesz zwiedzić kraj zwany jako plac zabaw dla bogów? Jeśli tak, to Cypr jest właśnie dla Ciebie!

Zmierz się z wyzwaniem! Nie przegap tej okazji! Biuro podróży – Natasza Skowron.

Tym francuskim zwrotem „szczęśliwej podróży”uczniowie klasy V opuszczają Polskę, by klasowym unijnym samolotem rozpocząć podróż po Europie w ramach dalszej realizacji programu Erasmus+. Przynależność krajów do strefy Schengen ułatwia podróżowanie i zwiedzanie, więc korzystamy. Unia Europejska to grupa krajów w Europie, które połączyły się, aby ludziom żyło się lepiej, łatwiej i bezpiecznie. Wszystkie kraje należące do UE wspólnie dążą do tych samych celów i wartości – równość wszystkich ludzi – poszanowanie ich praw. Kraje te postanowiły współpracować i pomagać sobie nawzajem. A uczniowie zaprezentowali wiedzę o Norwegii, Szwecji, Belgii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Chorwacji. To początek – symbole narodowe, kultura, obyczaje, tradycje, kuchnia narodowa, wiedza z zakresu geografii i historii. W ramach zajęć piątoklasiści przygotowali przepisy kulinarne, plakaty, reklamy, wprawki muzyczne, zorganizowali konkursy wiedzy o poznanych krajach. Zabawa trwa...

SPEŁNIJ MARZENIA!!!

Jesteś miłośnikiem przyrody? Szukasz wytchnienia i ciszy? Wybierz Szwecję! Odkryj bezkresne lasy zamieszkałe przez łosie, tysiące jezior z mnóstwem ryb i ptaków wodnych; malownicze wybrzeża z niezliczonymi wysepkami, wysokie góry ze spływającymi ze zboczy lodowcami, tajemnice WIKINGÓW i magiczną Laponię.

Szwecja zaprasza! Prezes biura podróży – Dominika Szczerba

Powszechnie wiadomo, że najmłodsi uczniowie uwielbiają muzykę i ruch. Dzieci lubią piosenki z wielu powodów. Oto kilka z nich. Piosenki to dla nich coś przyjemnego. Przy ich pomocy mogą wchodzić w interakcje z innymi uczniami, a także uczyć się nowych słów, fraz oraz zwrotów w przyjemnym dla siebie kontekście. Innym powodem jest to, że piosenki po prostu dobrze się kojarzą. Maluchy, w przeciwieństwie do starszych dzieci i dorosłych, przyswajają sobie języki, a nie świadomie się ich uczą, przez co prawdopodobnie będą miały lepszą wymowę, a także wyczucie języka i kultury. Uczniowie wszystkich klas nauczania początkowego kochają śpiewać po angielsku. W ten sposób w ramach programu Erasmus+ rozpowszechniają naukę angielskiego i swoją pełna zaangażowania postawą zachęcają do nauki języków obcych. Warto posłuchać części z ich licznych występów na forum klasy. ENJOY THE SHOW!

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk