A A A

W cieniu Maczugi Herkulesa

Dnia 12 czerwca klasy czwarte uczestniczyły w wycieczce do Ojcowskiego Parku Narodowego. Uczniowie mogli podziwiać piękno zamku w Pieskowej Skale, ogrom maczugi mitycznego herosa, zwiedzić interaktywne Muzeum Przyrodnicze, a także odbyć wędrówkę do legendarnej groty króla Łokietka. Popularnością cieszyło się Źródełko Miłości i oczywiście kramy z pamiątkami.  Nieoceniony okazał się pan przewodnik, który w ciekawy i zabawny sposób opowiadał o historii zwiedzanych miejsc.

Trochę zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Tarnowca, wzbogaceni o przygody i miłe wspomnienia.

Dnia 10 czerwca 2024 r. w naszej szkole odbył się egzamin sprawnościowy na kartę rowerową z umiejętności praktycznych, uwzględniających zasady ruchu drogowego. W klasach czwartych na zajęciach techniki uczniowie poznawali znaki oraz przepisy drogowe. Po zdobyciu wymaganej wiedzy przystąpili do testów z wiadomości teoretycznych i udzielania pierwszej pomocy.

Uczniowie, którzy otrzymali pozytywny wynik testu przystąpili do części praktycznej. Egzamin sprawnościowy został przeprowadzony pod nadzorem policjanta z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Tarnowie. Na placu przyszkolnym został ustawiony tor przeszkód, który musieli pokonać przystępujący do egzaminu. Kandydaci na rowerzystów z wielkim przejęciem i zaangażowaniem przystąpili do zadania.

Gratulujemy wszystkim uczniom, którzy pozytywnie pokonali przeszkody i tym samym stali się pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego.

Dnia 3 czerwca w naszej szkole przeprowadzona została próbna akcja ewakuacyjna.

Po usłyszeniu sygnału alarmu, uczniowie oraz wszyscy pracownicy szkoły niezwłocznie opuścili budynek i udali się na miejsce zbiórki. Cała akcja przebiegała bardzo sprawnie i zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Celem próbnej ewakuacji było przypomnienie procedur dotyczących zachowania się w przypadku wybuchu pożaru lub powstania innego zagrożenia dla życia i zdrowia.

Dnia 11 czerwca odbyła się jednodniowa wycieczka klasy 5a i 5b do Szczawnicy. Jej celem było zwiększenie aktywności fizycznej, poznanie walorów przyrodniczych Pienin i dalsza integracja. Wczesnym rankiem udaliśmy się w kierunku Szczawnicy, mijając po drodze wiele obiektów przyrodniczych, kulturowych, zabytkowych. W miłej atmosferze dojechaliśmy do miejscowości Jaworki, skąd ruszyliśmy pieszo przez Wąwóz Homole, zatrzymując się chwilę przy Kamiennych Księgach oraz szałasie Bukowinki, skąd roztaczał się przed nami widok na Beskid Sądecki, niestety w chmurach. Po chwili odpoczynku zeszyliśmy w kierunku Jaworek. Następnie ruszyliśmy w kierunku centrum Szczawnicy. To piękne, urokliwe miasteczko, gdzie odpoczywa wielu kuracjuszy, ze względu na uzdrowiskowe walory tego miejsca. Byliśmy na Placu Dietla, zwiedziliśmy fragment parku zdrojowego. Duże wrażenie zrobiła promenada nad Grajcarkiem rozpoczynająca się przy dolnej stacji kolejki na Palenicę. Nie zabrakło też czasu na zakupienie pamiątek z wycieczki. Trochę zmęczeni ale zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną.

Dnia 7 czerwca uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę edukacyjną do nowo powstałych domków apiterapii w okolicy miejscowego boiska sportowego "Orlik". Te unikalne konstrukcje to specjalne drewniane domki, w których umieszczono ule pszczół. W trakcie wizyty dzieci miały okazję poznać, jak działa apiterapia, czyli lecznicza metoda wykorzystująca dobroczynne właściwości pszczół i ich produktów.

Pszczelarz Robert Kozioł, który oprowadzał uczniów, wyjaśnił, że w domkach apiterapii można oddychać powietrzem przesyconym aromatami z ula, bogatym w pyłki kwiatowe i substancje powstające podczas przerabiania nektaru na miód. To właśnie te opary mają pozytywny wpływ na zdrowie, szczególnie na układ oddechowy i stres. Dzieci mogły usłyszeć pracowite brzęczenie pszczół, które, choć znajdują się wewnątrz domków, mają swoje wloty na zewnątrz.

Inicjatywa ta ma na celu nie tylko edukację, ale również promocję naturalnych metod wspierania zdrowia. Mieszkańcy regionu tarnowieckiego mogą skorzystać z bezpłatnych seansów apiterapii, kontaktując się z sołtysem Tarnowca. Choć na razie dostępny jest tylko jeden domek, w planach jest rozwinięcie tej strefy i stworzenie Pszczelego Parku, gdzie rosną miododajne drzewa i krzewy, takie jak lipy.

To była fantastyczna okazja dla uczniów, by zrozumieć, jak pszczoły mogą pomagać ludziom nie tylko poprzez produkcję miodu, ale także przez swoje niezwykłe właściwości lecznicze.

Uczniowie klas szóstych oraz przedstawiciele klas czwartych, piątych i siódmych wybrali się na zwiedzanie Wrocławia, miasta o wielowiekowej tradycji. Celem wycieczki było poznanie historycznej stolicy Dolnego Śląska oraz Odry z jej czterema dopływami. W ramach przyjętego programu uczestnicy wyprawy m.in. analizowali architekturę Rynku i Ostrowa Tumskiego, stanęli u boku Kościuszki pod Racławicami, doświadczali bogactwa flory i fauny w Ogrodzie Japońskim, i w Ogrodzie Zoologicznym, zeszli do wodnego świata oceanarium, próbowali policzyć krasnoludki, delektowali się niezwykłą, nocną panoramą miasta z pokładu statku i wielokrotnie zanurzyli się w niezwykłej atmosferze tego urokliwego miasta.

We Wrocławiu pogoda była idealna do zwiedzania za dnia, jak i nocą. A pięknych miejsc do fotografowania było tyle, że w hotelu musieliśmy ładować baterie, nie tylko te w telefonach i aparatach. Najbardziej podobał mi się Ogród Japoński, bo po prostu był przepiękny. Rośliny były zjawiskowe, zadbane, w większości w pełni kwitnienia, a niemałe akweny wodne dopełniały atmosferę spokoju i harmonii. Dzięki panu przewodnikowi poznaliśmy interesującą historię Wrocławia, jak również przemyślaną infrastrukturę i cudowną architekturę. Uważam, że można spokojnie powiedzieć, iż Wrocław to jedno z najlepszy i najbardziej urokliwych miast w Polsce.

Karolina Sacha, kl. 4a

Nasza wycieczka do Wrocławia obejmowała mnóstwo atrakcji, ale najbardziej podobało mi się ZOO. Było olbrzymie, a w nim wiele egzotycznych zwierząt, takich jak żyrafy, małpy, surykatki, niedźwiedzie, węże oraz rekiny, płaszczki i żółwie w afrykarium. Uważam, że wycieczka była bardzo udana.

Filip Kuberski, kl. 6b

Najbardziej podobało mi się ZOO, a w nim surykatki – były zabawne. Wrażenie robiły też krasnoludki. Były wszędzie, miały ciekawe nazwy, a każdy był inny.

Michał Stosur, kl. 6a

Osobiście uważam, że najpiękniejsze we Wrocławiu było ZOO. Największe wrażenie robi oceanarium i niezwykłe ryby, pływające wokół i nad głową. Wrocław jest piękny i, co również bardzo mi się podobało, jeżdżą po nim świetne samochody J

Szymon Draganik, kl. 6b

Nasza wycieczka do Wrocławia była bardzo ciekawa. Zdobyłam wiele informacji o mieście i zobaczyłam wiele zabytków. Spośród wszystkich atrakcji najbardziej spodobał mi się Ogród Japoński, piękny, pełen kwitnących kwiatów i innych niezwykłych roślin. Bardzo zainteresowała mnie Panorama Racławicka – była ogromna, a człowiek czuł, że jest w środku wydarzeń. Wycieczka do miasta krasnali bardzo mi się podobała.

Antonina Gawłowicz, kl. 6b

W czasie wycieczki do Wrocławia najbardziej podobało mi się ZOO, gdyż mogliśmy zobaczyć zwierzęta, których nie ma w Polsce. Równie ciekawą atrakcją był rejs po Odrze. Odbywał się nocą, co dodawało uroku, a muszę przyznać, że Wrocław nocą jest niezwykły. Rzecz, która również zrobiła na mnie wrażenie to Panorama Racławicka – ukazuje przebieg bitwy pod Racławicami.

Igor Niemiec, kl. 6b

Wycieczka do Wrocławia, według mnie, była świetna. Odwiedziliśmy wiele miejsc, np. piękny rynek z zabytkowymi kamienicami. Odwiedziliśmy także ZOO – były tam zwierzęta, których nie ma w Krakowie. Oczywiście wrażenie robi oceanarium. Pięknie było w Ogrodzie Japońskim, w którym robiliśmy sobie zdjęcia. Podobał mi się także rejs po Odrze i fontanny multimedialne.

Lena Wilowski, kl. 6b

5 czerwca uczniowie klas szóstych gościli w tarnowskim Teatrze im. Ludwika Solskiego na sztuce „Momo”, zrealizowanej na podstawie książki Michaela Ende, niemieckiego pisarza, autora (bardziej znanej) „Niekończącej się historii”. Warto dodać, że Ende otrzymał Międzynarodową Nagrodę Literacką im. Janusza Korczaka (przyznawaną przez Międzynarodową Unię na Rzecz Książki dla Młodzieży) oraz międzynarodową Nagrodę Lorenzo il Magnifico. Jego książki zostały przetłumaczone na ponad 40 języków.

Ostatnio, wraz z koleżankami i kolegami byłem na spektaklu pt.: "Momo". Momo to dziewczynka, która nie ma rodziców, ale ma dwójkę przyjaciół. Spędza z nimi czas, świetnie się bawiąc. Życie w miasteczku upływało spokojnie, aż pewnego razu pojawiły się postacie, które zaczęły kraść ludziom czas. Momo zauważyła, że dzieje się coś niedobrego, że ludzie nie mają dla siebie czasu i chciała wszystkich przestrzec przed tymi postaciami, dlatego stała się ich głównym celem. Złodzieje Czasu zaczęli szukać Momo, chcieli nawet wykorzystać do tego jej przyjaciół, którzy wpadli w tarapaty. Momo uświadomiła sobie, że wszyscy są tak zajęci oszczędzaniem czasu, iż w ogóle nie mają go dla innych. Dziewczynka udała się do Władcy Czasu i dzięki jego wskazówkom oraz własnej determinacji udaremniła działania Szarych Panów. Udało jej się uwolnić ludzi z niebezpiecznego letargu. Okazało się, że czas ma wartość, gdy spędzamy go z innymi.

Sztuka bardzo mi się podobała i serdecznie ją wszystkim polecam.

Igor Niemiec, Vl b

Według mnie spektakl "Momo" w tarnowskim teatrze był bardzo ciekawy. Szczególną uwagę zwróciłem na zwroty do publiczności, które budziły nasz entuzjazm. Sceny odgrywano zjawiskowo i z wielkim zaangażowaniem aktorów. Scenografia była przemyślana i kreatywna, a muzyka i efekty dźwiękowe dodatkowo wzmacniały przekaz, tworząc wyjątkową atmosferę. Całość zrobiła na nas niezapomniane wrażenie. Warto poświęcić czas na ten spektakl.

Piotr Buzowski, VI a

Dnia 28 maja 2024 roku przedstawiciele Akademii Szachowej prowadzonej przez pana Czesława Markiewicza uczestniczyli w Otwartych Indywidualnych Mistrzostwach okręgu tarnowskiego w szachach, które zostały zorganizowane w zamku w Niepołomicach. Organizatorem spotkania był UKS Goniec Staniątki, który jest wspierany finansowo przez powiat wielicki, Urząd Miasta i Gminy Niepołomice i FHPU „Gac”. W ceremonii otwarcia w pięknej sali królewskiej uczestniczyła wiceburmistrz Miasta i Gminy Anna Topór. Turniej został podzielony na trzy grupy turniejowe, poprowadzone systemem szwajcarskim na dystansie 7 rund w tempie gry P”10 .Turniej miał charakter indywidualny. Wszyscy uczestnicy otrzymali upominki. Organizator zapewnił również poczęstunek. Reprezentanci naszej szkoły: Anna Paprocka kl.3b, Filip Głąb, Michał Starzyk, Jakub Markiewicz, Jan Rejkowicz, Michał Praefort uczniowie klasy 4b , Bartosz Wojtarowicz, Piotr Ramza kl. 6b , Krystian Starzyk kl. 8a, Bartłomiej Beniowski kl.7a.

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk