Pod takim hasłem odbył się w klasie V na zajęciach wychowawczych kolejny cykl zajęć realizowanych w ramach wychowania prozdrowotnego. Rozpoczynając pracę metodą kwiatka, uczniowie odpowiadali na pytanie: „Co wpływa na nasze zdrowie?”i „Jakie czynniki kształtują zdrowy styl życia?” Pracując w grupach, przeprowadzaliśmy rozmowy tematyczne:
- Dlaczego odżywianie ma wpływ na nasze zdrowie?
- Jaki wpływ na nasze zdrowie ma ruch?
- Dlaczego musimy dbać o higienę osobistą i higienę naszego otoczenia?
- Jaki wpływ na nasze zdrowie ma sen i wypoczynek?
- Dlaczego powinniśmy unikać nałogów?
- W jaki sposób radzić sobie z emocjami w czasie pandemii?
Efekty pracy nad zagadnieniami okazały się imponujące. Uczniowie udowodnili szeroką wiedzą w zakresie omawianych tematów i przede wszystkim zaprezentowali ją w ciekawy sposób. Metodą burzy mózgów szukaliśmy również odpowiedzi na pytanie: „Od kogo mogę się uczyć, jak być zdrowym? Na liście edukatorów wśród rodziców, rodzeństwa, katechetów, przyjaciół, koleżanek i kolegów znaleźli się także nauczyciele i wychowawcy. Wykonanie pracy plastycznej „Droga do zdrowego i dobrego życia” stanowiło ewaluację naszych działań. Dzieci wykonały drogę, na której nie zabrakło ważnych elementów – uprawianie sportu, praca – nauka, odpoczynek, zdrowe odżywianie, ład i porządek naszego otoczenia, nasza higiena osobista, radość, poczucie bezpieczeństwa, równowaga emocjonalna. Punkt kulminacyjny stanowiło hasło „Jestem zdrowy, będę zdrowy, bo chcę być zdrowy!” I tak trzymać – „W zdrowym ciele – zdrowy duch” - z pozdrowieniami - piątoklasiści!