A A A

Drogi Uczniu!

Przedstawiamy Ci zasady nauczania zdalnego z wykorzystaniem MT.

 

Zapoznaj się z poniższymi zasadami netykiety, czyli internetowym savoir-vivre, który obowiązuje wszystkich użytkowników cyberprzestrzeni na wszystkich lekcjach on-line.

 

Przed zajęciami:

  • poinformuj członków rodziny, że rozpoczynasz naukę online i oczekujesz, że nikt nie będzie Ci przeszkadzał;
  • przygotuj niezbędne środki dydaktyczne (zeszyt przedmiotowy, książkę, zeszyt ćwiczeń, przybory piśmienne i inne materiały, o które zostaniesz poproszony w dzień poprzedzający lekcje online);
  • sprawdź, czy komputer (kamerka i mikrofon) działają;
  • przygotuj sobie słuchawki (w celu uniknięcia przegłosu, zaleca się ich stosowanie);
  • jeśli decydujesz się na użycie kamerki (opcjonalnie):
  1. uprzątnij miejsce pracy (swoje biurko);
  2. zadbaj o swój wygląd – potraktuj pracę w domu tak, jakbyś był w szkole. Nauczyciel, koleżanki i koledzy będą Cię przecież widzieli;
  3. zadbaj o ład i porządek w swoim otoczeniu (porządek w oku kamery).
  4. w miejscu avatara pozostaw swoje inicjały lub wstaw zdjęcie swojej twarzy.

Zobacz na podglądzie, jaki obszar pomieszczenia, w którym pracujesz znajduję się za Twoimi plecami. Pamiętaj, że obraz na komputerze rejestruje to, co znajduje się za Tobą, czyli podlega obserwacji innych osób. Zadbaj, by „podglądane” przez innych środowisko Twojej pracy mogło o Tobie dobrze świadczyć.


W czasie zajęć on-line:

  • na początku lekcji przywitaj się zwrotem Dzień dobry i pożegnaj słowami Do widzenia (tak, jakby to miało miejsce na lekcji w czasie rzeczywistym);
  • dołącz na lekcję punktualnie (nie ma potrzeby robić tego wcześniej);
  • stosuj się do zaleceń nauczyciela;
  • włączaj mikrofon tylko na wyraźny sygnał od nauczyciela (podczas lekcji mamy wyłączone mikrofony. Potrzebę zabrania głosu zasygnalizuj, poprzez napisanie na czacie: Poproszę o głos;
  • jeżeli chcesz coś przekazać domownikom – wyłącz mikrofon, jeżeli decydujesz się odejść na chwilę od komputera – wyłącz kamerkę. Pamiętaj, aby je ponownie uruchomić, kiedy wznowisz pracę;
  • dbaj o nienaganny język.

Ponadto na naszych forach, czatach i w wiadomościach mailowych:

  • nie nadużywamy wielkich liter;
  • nie stosujemy żadnych skrótów znanych tylko Wam, które mogą być obraźliwe lub mają niejednoznaczny charakter;
  • unikamy nadmiernego stosowania emotikonek;
  • zadajemy tylko pytania związane z lekcją (nie prowadzimy rozmów o charakterze towarzyskim);
  • formułujemy zwięzłe tematy maili;
  • dbamy o porządek, nie publikujemy zbędnych treści;
  • pomagamy sobie wzajemnie w odnalezieniu zadań, wiadomości;
  • inspirujemy i motywujemy się wzajemnie.

 

PAMIĘTAJ!

  • Twoja grupa klasowa została utworzona na potrzeby dydaktyczne – służy do prowadzenia lekcji. Zatem zakazuje się prowadzenia rozmów na czacie między uczniami poza wyznaczonymi godzinami zajęć.
  • Obowiązuje Cię całkowity zakaz rejestrowania lekcji (nagrywania dźwięku i obrazu) oraz jej późniejszego upowszechniania czy opublikowania.
  • W przypadku nieobecności, we własnym zakresie zasięgasz informacji o odbytej lekcji.

 

Nauczyciele Szkoły Podstawowej
im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu

 

W tym roku rzeczywistość nas zaskoczyła, więc obchody Świąt Majowych w naszej szkole też będą niecodzienne – będą zdalne. Za przygotowanie uroczystości mieli być odpowiedzialni uczniowie klas siódmych – stanęli na wysokości zadania.

Drodzy Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele i Przyjaciele Szkoły, poniżej znajdziecie:

  • oprawę uroczystości w wykonaniu Wiktorii Chwistek, Oscara Kroka i gościnnie - Emilii Tryby;

  • część artystyczną, o którą zadbali: Wiktoria Sołtys z wierszem W. Szymborskiej "Gawęda o miłości do ziemi ojczystej", Kamil Malinowski z wierszem M. Areta "Trzeci Maj", Dawid Nowak z wierszem A. Słonimskiego "Polska", Jakub Golonka z wierszem J. Relidzyńskiego "Radosny dzień", Piotr Banek z wierszem I. Krasickiego „Hymn do miłości ojczyzny” i Bogusława Łabno z wierszem C. K. Norwida „Moja Piosnka II”;

  • rzetelną wiedzę na temat historii Święta Pracy, Dnia Flagi i Święta Konstytucji 3Maja, opracowaną w prezentacjach przez Roxanę Skruch, Szymona Wzorka, Oscara Kroka, Dawida Makowskiego i Oliwię Niedźwiecką.

W skrócie przypomnę tylko:

1 MAJA – ŚWIĘTO PRACY - obchodzi się na świecie od 1889 roku. W kościele 1 maja jest dniem, w którym celebruje się święto Józefa Robotnika – patrona ludzi pracujących.

2 MAJA – DZIEŃ FLAGI - flaga Polski to jeden z trzech symboli narodowych obok godła i hymnu. Doczekała się swojego święta, które zostało uchwalone przez Sejm Rzeczpospolitej Polskiej w 2004 r. Warto wspomnieć, że tego dnia przypada także Dzień Polonii i Polaków za Granicą.

3 MAJA – ŚWIĘTO KONSTYTUCJI 3 MAJA – w tym roku obchodzimy 229 rocznicę uchwalenia pierwszej polskiej ustawy zasadniczej.

Najważniejsze założenia konstytucji:

  • zniesienie wolnej elekcji,

  • zniesienie poddaństwa chłopów,

  • ustanowienie trójpodziału władzy,

  • zniesienie liberum veto.

 

Z okazji Świąt Majowych uczniowie klas siódmych wraz z wychowawcami życzą dużo zdrowia, radości i miłej lektury

Pliki:

W ostatnich dniach na języku polskim uczniowie klasy VIII b zgłębiają filozoficzną wiedzę, która daje odpowiedzi na wiele pytań egzystencjalnych, wyjaśnia sens ludzkiego życia, sens wartości – miłości, dobra, lojalności, uczciwości, patriotyzmu i …można tak bez końca.

W przededniu majowych ŚWIĄT rozważania nasze nabierają szczególnego znaczenia. Zagłębiając się w wypowiedzi naszych uczniów - młodych obywateli, możemy być dumni z Ich patriotycznej postawy i spokojni o przyszłość naszego kraju…naucz. L. Onak

Tarnów, 28 kwietnia 2020 r.

,,APEL DO WSPÓŁCZESNYCH’’

Drodzy Przyjaciele, ośmielę się zwracać do Was w taki sposób, gdyż w tym, jakże szczególnym momencie, powinniśmy być dla siebie wsparciem. Przyszło nam żyć w bardzo trudnych i zapewne niezrozumiałych dla większości z nas czasach. Nie zapominajmy jednak, że ta chwila ma głębszy sens.

Ostatnio bardzo długo myślałem i doszedłem do wielu wniosków, którymi chciałbym się z Wami podzielić. Zapewne niejednokrotnie słyszeliście stwierdzenie ,,nic nie dzieje się bez przyczyny, choć może być ona ukryta”. Jestem pewny, że tak właśnie jest. To swego rodzaju sprawdzian z odpowiedzialności, dojrzałości a także z naszego człowieczeństwa. Wszystko w jednej chwili uległo diametralnej zmianie. Zmianie, która wiele odmieni, a także wiele nam uświadomi. Jak zapewne wszyscy słyszeliście, pandemia, która ogarnęła zasięgiem niemalże cały świat, w tym nasz ukochany kraj, powoduje, że liczba zachorowań nieustannie wzrasta. Szczególnie narażone są osoby starsze, nasi dziadkowie, sąsiedzi. Polskie społeczeństwo nie jest jednolite, staje się coraz bardziej zróżnicowane. Czynnikiem różnicującym jest głównie sytuacja finansowa. Ma ona bardzo duży wpływ nie tylko na jakość życia, ale także na miejsce w hierarchii społecznej. W obecnej sytuacji egzystencja biedniejszych osób pogarsza się z dnia na dzień. Brak pożywienia, podstawowych środków higieny, czy jakże bardzo potrzebnych teraz środków dezynfekcyjnych oraz maseczek- to problemy, z którymi borykać się muszą nasi bliźni. Są oni znacznie bardziej narażeni na zachorowanie. Jestem pewny, że każdy z nas ma poczucie niesienia pomocy, wsparcia. Ośmielę się stwierdzić, że gdzieś w środku jesteśmy jak św. Franciszek z Asyżu. Człowiek, który poprzez swoje życie pokazał, jak prawdziwie żyć. Miłość, radość, pomoc bliźniemu oraz niegasnące poczucie obecności Bożej.

W tym niepewnym świecie musimy podążać jego krokami, otworzyć serca na potrzeby innych, równie ważnych ludzi. Dlatego też wraz z moją rodziną postanowiliśmy otworzyć produkcję maseczek, które następnie trafią do osób potrzebujących. To nie koniec naszych pomysłów. Biorąc pod uwagę ogromny problem związany z żywnością, zdecydowaliśmy, że codziennie będziemy dostarczać domowe posiłki, umieszczając je w specjalnej lodówce, która znajduje się nieopodal dworca.

To nieprzypadkowe miejsce, gdyż to właśnie tam przebywają osoby bezdomne, ubogie. Moja prośba jest następująca- bądźmy dobrymi ludźmi, pełnymi empatii. Sprawmy wszyscy razem, aby różnice społeczne zniknęły, stańmy się jedną wielką rodziną, rodziną, która opiera się na miłości i pomocy. Pomóżmy wszystkim tym, którzy codziennie toczą walkę o swoje życie, przetrwanie. Dobroć to prawdziwy symbol wysokiej wartości człowieka. Aczkolwiek, jeśli nie przewiduje ona żadnych działań, jest bezużyteczna. Mam świadomość, iż działania, które przedsięwziąłem wraz z moimi bliskimi, są przysłowiową kroplą w morzu, jednak w grupie siła. Sprawmy wszyscy razem, aby z kropli powstała rzeka, która wypełni morze. Bądźmy w tych trudnych czasach razem, nie tyle ciałem, co czynami i sercem. Z wyrazami szacunku – Kuba Mitera

Edukacyjna Fundacja im. Prof. Romana Czerneckiego EFC przedłuża nabór do programu stypendialnego Horyzonty do 17.05.2020. Program skierowany jest do ósmoklasistów. W obecnej trudnej sytuacji pomoc uczniom i ich rodzinom może być szczególnie potrzebna.

Fundacja szuka zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin, którzy chcieliby kontynuować naukę w jednej z współpracujących z Fundacją szkół ponadpodstawowych.  W czasie 4-letniej nauki w liceum lub
technikum opłacane są m.in. bursa, wyżywienie, nauka angielskiego, wycieczki szkolne, wakacje, ferie zimowe i różne inne koszty.

Szczegóły można znaleźć na stronie www.efc.edu.pl [1], a formularz zgłoszeniowy pod linkiem https://efc.edu.pl/programy/horyzonty/formularz

Zgłoszenia przyjmowane są do 17.05.2020.

Z wyrazami szacunku i pozdrowieniami,
ŁUKASZ KRZEMIŃSKI

Koordynator regionalny
+48 696 637 216
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

„Rano, kiedy tylko wstaniesz, słyszysz radosne ćwierkanie.

Kukułka ku ku robi, a sroka do ucha Ci skrzeczy.

To nie jest fałszowanie, tylko radosne śpiewanie.”/ Franek Czuba/

To, że czas na naukę jest zawsze, udowodnili uczniowie klasy IV, zgłębiając zdalnie na zajęciach z wychowawcą zagadnienia dotyczące prowadzenia zdrowego trybu życia – właściwej diety, aktywności fizycznej, unikania czynników szkodliwych, umiejętności odpoczywania i właściwego podejścia do życia. W usystematyzowaniu wiedzy na ten temat okazały się pomocne filmy edukacyjne. W ostatnim czasie skupiliśmy się nad ochroną naszego środowiska i na trosce o naturę w związku z obchodami Dnia Ziemi. W tej kwestii przewodnikiem okazał się św. Franciszek i Jego Dekalog. Pod hasłem „W trosce o wspólne dobro. To nasza Ziemia” uczniowie wykonali niezwykle piękne plakaty i tworzyli wierszyki ekologiczne. Jesteśmy świadomi, że postawa ekologiczna jest naszym codziennym obowiązkiem, a w tym czasie odosobnienia, tęsknimy za kontaktem z przyrodą. Dzisiaj dzielimy się z Wami efektami naszej pracy. Czwartaki pozdrawiają:)

„Jeśli nie dbasz o las, to zacznij – najwyższy czas.

Bądźmy rozumni i szanujmy lasy,w trosce o nasze lepsze czasy” / Franek Czuba/

Nigdy! Taka odpowiedź ciśnie się na usta, gdy widzimy to pytanie. Zawsze jest coś innego do zrobienia! Gdybyśmy zapytali przeciętnego ucznia szkoły podstawowej, czy ma jakiś inny pomysł na wykorzystanie czasu niż uczenie się, to otrzymalibyśmy wiele propozycji. Nie dziwi mnie podejście młodszych czy starszych uczniów do nauki jak do zła koniecznego. Taka niechęć do nauki może przesłonić coś niezwykle ważnego dla naszego życia. Poprawna odpowiedź na zadane w tytule pytanie bowiem brzmi: ,,Zawsze”. Nie dlatego, że jest to modne i wypada tak mówić. Stoją za tym o wiele prostsze powody, mianowicie uczenie się przez całe życie jest dla nas bardzo zdrowe. Dlatego powinniśmy się porostu uczyć dla siebie! I odpowiednio motywować.

Zapamiętaj!

 Motywacja:

  • odnosi się do sfery psychicznej człowieka,
  • jest procesem regulującym nasze zachowania,
  • jest utożsamiana z chęcią, wolą, wzbudzaniem w sobie energii wykorzystywanej do rozpoczęcia, kontynuacji i finalizacji zaplanowanego działania,
  • wiąże się z realizacją naszych potrzeb.

Wyróżnia się motywację zewnętrzną, w której wykorzystuje się różne motywatory – nagrody, kary oraz wewnętrzną, tzw. automotywację, która sprowadza się do pobudzania samego siebie w celu realizacji zadań.

Jak motywować dziecko do nauki?
Rozpoznanie potrzeb i celów dziecka jest jednym ze sposobów pobudzania jego wewnętrznej motywacji.

Porady dla rodziców

  • Pobudzaj wewnętrzną motywację dziecka, rozbudzaj jego zainteresowania, pasje, ciekawość świata i ludzi.
  • Zaakceptuj, że dziecko jest inne niż ty – akceptuj je bezwarunkowo, pokazuj, że w nie wierzysz.
  • Zachęcaj dziecko do rozwoju zgodnie z jego potrzebami i preferencjami.
  • Obserwuj, gdzie tkwią jego talenty, jaką ma strategię uczenia się.
  • Wzmacniaj poczucie autonomii dziecka: pozwól mu decydować, wybierać (gdy to możliwe), szanuj te wybory, ale wskazuj na ich konsekwencje, zamiast kar i nagród.
  • Akceptuj błędy (można jej poprawiać), ale prowokuj do wyciągania wniosków i budowania planów naprawczych.
  • Powołuj się na fakty – kiedy jesteś niezadowolony z zachowania dziecka, wyraź własne emocje, poinformuj o problemie i sprowokuj, by dziecko samo poszukało jego rozwiązania. Spokojnie czekaj…
  • Bądź wiarygodny i konsekwentny w tym, co mówisz i robisz – dziecko cię obserwuje i naśladuje. Jesteś dla niego wzorem.

Zastanówmy się zatem nad ostateczną odpowiedzią na pytanie zwarte w tytule. Kiedy jest odpowiedni czas na naukę? Przez całe życie - jeśli to pytanie rozumiemy szerzej... Kiedy jest dobry moment na zapamiętywanie informacji? Wtedy, gdy nie jesteśmy zmęczeni. Wystarczy przyzwoite wyspanie, nieodczuwanie głodu i towarzystwo jakiegoś zdrowego napoju.

Życzę wszystkim zadowolenia i poczucia realnej przyjemności płynącej z uczenia się czegoś. Odnalezienia dobrej motywacji wewnętrznej i pozytywnych motywatorów zewnętrznych.

PoRady 1 – Jak motywować dziecko do nauki?

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk