A A A

W dniach od 18.092021 do 17.09. 2021 uczestniczyłyśmy w kursie metodycznym dla nauczycieli we Florencji w ramach programu Erasmus+

Florencja – miejsce szkolenia.

Florencja jest uważana za kolebkę Renesansu, według UNESCO jedna trzecia światowego skarbu sztuki znajduje się właśnie w tym mieście. Wspaniali autorzy i artyści tacy jak: Dante Alighieri, Michał Anioł Leonardo Da Vinci, Donatello, Machiavelli i Galileo Gallileli pochodzili z tego miasta lub regionu. Świetna lokalizacja szkoły w sercu Florencji umożliwiała nam szybki dostęp do najważniejszych zabytków w mieście. Było intensywnie, ciekawie i twórczo.

Organizacja szkolenia

Zajęcia były prowadzone przez dwóch lektorów: Sheila Corwin i Layla Dari. Pani Sheila prowadziła zajęcia na wysokim poziomie, angażując wszystkich uczestników i oferując prawdziwie kreatywne rozwiązania w pracy na lekcjach. Miała wyjątkową umiejętność empatycznego słuchania i tworzenia przyjaznej przestrzeni do dyskusji dotyczącej uczenia w szkole. Pani Layla prowadziła zajęcia związane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Na zawsze zapamiętamy grę miejską zorganizowaną w ostatnim dniu naszego pobytu w tym czarującym mieście. Kurs metodyczny Creative Classroom okazał się strzałem w dziesiątkę. Wyposażył nas w nowe metody i narzędzia pracy z uczniem. Wróciłyśmy z głową pełną kreatywnych pomysłów.

Wartość udziału w szkoleniu dla szkoły i uczniów.

Wyjazd na szkolenia w ramach programu Erasmus+ jest nie tylko potrzebny, ale też konieczny w tych wyjątkowych czasach. Obecnie jesteśmy świadkami dynamicznie zmieniającego się na naszych oczach świata. Zmiany dokonują się praktycznie we wszystkich sferach naszego życia – edukacja musi odzwierciedlać takie tendencje. Udział w europejskim szkoleniu niewątpliwie poszerza horyzonty myślowe, oferuje nową perspektywę spojrzenia na system edukacji w Polsce

poprzez pryzmat edukacji europejskiej. Chcemy uczyć zgodnie z najnowszymi standardami europejskimi, dzięki takim kursom możemy nabywać nowe umiejętności i wzbogacać warsztat pracy o nowoczesne metody oraz narzędzia w pracy z uczniem. Szkolenie to daje nam również możliwość nawiązania relacji z nauczycielami z innych krajów i kontynuowania współpracy po powrocie do Polski.

Erasmus+ Destinations
 From Tarnowiec in Poland to Florence in Italy!  

http://www.sptarnowiec.pl/images/2021-2022/dokumenty/EPP-2021-09-Florence.pdf

http://www.sptarnowiec.pl/images/2021-2022/dokumenty/EPP-2021-09-Florence.pdf" width="750" height="375">

W tym tygodniu ogłoszono wyniki konkursu na taniec, precyzyjniej rzecz ujmując na filmik z wykonaniem tańca związanego z kulturą krajów członkowskich Unii Europejskiej. Celem konkursu było umożliwienie uczniom prezentacji swoich umiejętności tanecznych oraz propagowanie dorobku kultury europejskiej. Uczennice klasy 3b pod kierunkiem Pani Urszuli Kupczyk zdobyły pierwszą nagrodę, wykonując układ choreograficzny „Belgijka” oraz „Tarantella”. Uczennice, wraz z opiekunką zadbały zarówno o dopracowanie układu tanecznego, jak i o stroje, stąd komisja zadecydowała, iż to właśnie im, należy się I miejsce. Na drugiej pozycji uplasowały się Julka Dobosz, Zosia Siwiec, Nadia Wójcikowska oraz Nikola Przywara z klasy 2a, z wykonaniem francuskiego kankana. III miejsce należy do Elizy Polek i Martyny Kotwieja. Serdecznie gratulujemy i życzymy samych sukcesów naszym tancerzom!

Jednym z głównych celów w programie Erasmus+ jest przygotowanie do nauczania przedmiotów z elementami języków obcych przy wykorzystaniu elementów metody CLIL. Metoda CLIL to połączenie motywującego tematu z językiem – w tym przypadku była to ochrona środowiska. Na zajęciach języka angielskiego priorytetem było nauczenie słownictwa związanego z tematem zmian klimatycznych po to, by móc go używać do dyskusji na temat problemów i rozwiązań ekologicznych dla Planety Ziemi.

Uczniowie klasy 5 pracowali nad tym tematem równocześnie na biologii, chemii, języku polskim oraz języku angielskim. Efektem końcowym była lekcja otwarta z udziałem Dyrekcji Szkoły Podstawowej i zaangażowanych nauczycieli.

Lekcja otwarta przeprowadzona była przez uczennice klasy 7A Maję Orczyk i Milenę Duras. Dziewczynki wykorzystały prezentację multimedialną w języku angielskim zrobioną na platformie Canva oraz gry interaktywne opracowane na platformie Wordwall. Lekcja była bardzo atrakcyjna i innowacyjna poprzez wykorzystanie ciekawych rozwiązań technologicznych. Dodatkowo, uczennice wykorzystały wiedzę zdobytą na biologii, chemii oraz geografii aby klarownie przedstawić problem zmian klimatycznych i możliwych rozwiązań.

Na tydzień przed obchodami Dnia Ziemi, dzieci 5 klasy pracowały pod hasłem: ‘Mój tydzień dla mojej Planety Ziemi’ dyskutując o tym jak możemy ocalić ziemie i co zrobić aby przywrócić naszą Planetę do stanu w jakim była przed laty. Efektem końcowym była prezentacja tych pomysłów przez uczniów klasy 5. Na koniec lekcji otwartej chętni uczniowie

przedstawili własne propozycje ekologicznych zachowań. Milenka Łątka Przygotowała poradnik o tytule ‘Guide on how to care for the Earth’, Adam Mleczko przeczytał opracowany przez siebie wiersz dla Matki Ziemi, a Dominika Szczerba i Aleksandra Stolarczyk pokazały przepiękne plakaty - wszystkie te prace zawierały słownictwo i wyrażenia w języku angielskim. Lekcja okazała się wielkim sukcesem i niewątpliwie przyczyniła się do zwiększenia atrakcyjności oferty edukacyjnej naszej szkoły i podniesienia poziomu świadomości językowej i ekologicznej uczniów. Nasi uczniowie wykazali się dużą wiedzą, wspaniałą kreatywnością a przede wszystkim wrażliwością na współczesne problemy.

Zapraszam do obejrzenia prezentacji multimedialne i niektórych prac uczniów klasy 5.

W ramach projektu Erasmus+ uczniowie w różnych formach zapoznają się z kulturą oraz tradycją innych krajów. Na bazie historyjki obrazkowej z lekcji, chłopcy z klasy 3a utworzyli własne komiksy, w których w zabawny sposób przedstawiają aspekt stref czasowych na świecie. Pamiętajcie zatem! Jeśli chcecie zadzwonić do swojego kolegi zza granicy, sprawdźcie, czy przypadkiem w kraju gdzie mieszka nie jest teraz noc:).

Najbardziej aktywni uczestnicy lekcji języka niemieckiego, która odbyła się w ramach projektu ERASMUS+ „Europejskie wędrowanie…” w klasach 5a i 7a na platformie Teams odebrali nagrody! Konkurs podsumowujący lekcję przybliżającą geografię, kulturę oraz ciekawostki życia codziennego Niemiec w klasie 5 najlepiej rozwiązali: Julia Cyboran, Milena Łątka, Adam Mleczko, Wiktor Skowron, Aleksandra Stolarczyk i Dominika Szczerba. Jako nagrodę zwycięzcy odebrali wydrukowane na drukarce 3D, spersonalizowane – z własnym imieniem, podstawki pod smarfony. Podobna lekcja odbyła się w klasie 7a. Główna nagroda przypadła ex aequo Mai Orczyk i Magdalenie Sondej, które bezbłędnie i najszybciej rozwiązały test, za co otrzymały oryginalny, szwajcarski krem czekoladowy. Nietypowe podstawki pod smartfony w klasie 7a wygrali także: Pola Kosiba i Jan Sobecki.
Gratulujemy zwycięzcom!
 Auf wiedersehen :)

Nasze umiejętności językowe w zakresie znajomości języka niemieckiego uczniowie klasy V mogli zweryfikować już 24 marca na lekcji wychowawczej, w której uczestniczyła Pani Dyrektor – Anna Filar, Pani Wicedyrektor – Bernadetta Maguda, nauczyciel informatyki – Pan Łukasz Kwiek, naucz. biblioteki - Pani Marta Przeszłowska. To była lekcja! Nauczycielka języka niemieckiego ze Szkół Podstawowych w Rzuchowie i Błoniu – Pani Gertruda Kołacz na platformie Teams przeprowadziła wraz z uczniami z Błonia niezwykłą lekcję języka niemieckiego, pogłębiając w ten sposób naszą dotychczas zdobytą wiedzę w trakcie realizacji programu Erasmus+.

Podczas lekcji naucz. zastosowała szereg ciekawych, inspirujących ucznia, pobudzających do działania metod aktywizujących. Lekcja składała się z dwóch części. W pierwszej koleżanki i koledzy – uczniowie klasy VII - z Błonia - przedstawili prezentację: „NIEMCY”. Ciekawie wykonane animacje budziły nasze zainteresowanie. W tej części poznawaliśmy słownictwo, nowe zwroty, wyrażenia, ciekawostki językowe i kulturowe, stroje ludowe, obyczaje, i tradycje naszych zachodnich sąsiadów. W drugiej części uczniowie klasy piątej przystąpili do konkursu przygotowanego na platformie przez Panią Gertrudę, sprawdzającego wiedzę i umiejętności zdobyte przez uczniów podczas lekcji. I tak : I miejsce zajęły : Milena Łątka i Julka Cyboran, II miejsce – Aleksandra Stolarczyk, III miejsce – Dominika Szczerba, Adam Mleczko, Wiktor Skowron. Brawo! A Pani Gertrudzie dziękujemy i zachęcamy do dalszej współpracy z nami. Lekcja jeszcze raz udowodniła, iż wirtualne podróże kształcą...

/ uczniowie klasy V wraz z wych/

Kraj za naszą zachodnią granicą to ostatni etap wyprawy uczniów z klasy V. Dzisiaj wylądowaliśmy w Berlinie. Przed wyprawą powstał plan miasta z zabytkami i najważniejszymi miejscami do zwiedzania. Stworzyliśmy również mapę znanych niemieckich miast. Poznaliśmy najważniejsze wydarzenia historyczne tego kraju. Nasi koledzy natomiast zachwycili wiedzą motoryzacyjną i sportową. Toż Niemcy potęgą światową w tych dziedzinach. Tu do pracy wykorzystaliśmy metodę metaplanu. Wybraliśmy się także w Alpy dzięki ciekawym obrazom filmowym, poznając piękno tego zakątka. Stworzyliśmy menu znanych niemieckich potraw. Nasza klasowa koleżanka – Milena Łątka, już od dwóch lat zgłębia tajniki języka niemieckiego. Przygotowała dla swoich koleżanek i kolegów mini słowniczek podstawowych zwrotów, wyrażeń w tym języku. Na zajęciach rozwijających i zajęciach z wychowawcą doskonaliliśmy znajomość języka w minimalnym zakresie. Jak widać, turystyka w klasie V rozwija się!

Samolot unijny klasy V wylądował w Rzymie! A tu naszym przewodnikiem została Julka Cyboran. „Musisz to zobaczyć! Będziesz zaskoczony pięknem zabytków w Rzymie, stolicy Włoch, które leżą na Półwyspie Apenińskim nad Morzem Śródziemnym. Czy nie marzyłeś znaleźć się w Koloseum – najstarszym amfiteatrze na świecie? Na pewno zrobi na Tobie wrażenie Bazylika Świętego Piotra nazwana największym centrum chrześcijaństwa. Znajduje się w centrum Watykanu. Nie przegap!

Odkryj Panteon, piękne miejsce, gdzie pochowano wiele wybitnych osób. Wyobraź sobie cudną Wenecję o pięknej architekturze, z Placem i Bazyliką Świętego Marka, najsłynniejszym mostem zakochanych. Popłyń słynnym kanałem Canal Grande w kształcie litery S. To niepowtarzalna okazja!

Uczestnicząc z nami w tej podróży, z pewnością zechcesz powrócić tu jeszcze raz!” I tak zachęceni przez naszą koleżankę obejrzeliśmy filmiki o włoskich zabytkach, tworząc fotoreportaż, wysłuchaliśmy muzyczne przeboje znanych włoskich artystów, stworzyliśmy plan Rzymu, zaznaczając najważniejsze budowle, zabytki i atrakcje, wykonaliśmy kartki pocztowe z Wenecji, Rzymu i Toskanii. I najważniejsze – redagowaliśmy przepis na najsmaczniejszą pizzę i makaron – narodowe przysmaki Włochów. Zabawa trwa i jesteśmy pewni, że poznaliśmy kolejny kraj, który trzeba zwiedzić!

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk