A A A

Podstawowym zadaniem świetlicy jest zapewnienie dzieciom, stosownie do potrzeb i możliwości, zorganizowanej opieki i wychowania pozalekcyjnego, rozwoju ich zainteresowań, uzdolnień, umiejętności oraz zaspokojenia kontaktów w grupie rówieśniczej. Nasza świetlica, to przede wszystkim miejsce, w którym dzieci czują troskę i opiekę ze strony wychowawców. Wrzesień obfituje w wyjścia na boisko szkolne, gdzie prócz zabawy, uczniowie nazywają otaczającą ich przyrodę – rodzaje drzew, roślin, owadów czy innych stworzeń, które z radością pokazują swoim rówieśnikom. Proces integracji trwa w najlepsze, ale staramy się także, by uczniowie podczas pobytu na świetlicy odrobili zadania domowe oraz przygotowali się na zajęcia w kolejnym dniu. My, wychowawcy świetlicy, staramy się, aby ten czas spędzony razem, był czasem w pełni wykorzystanym. Mamy nadzieję na kolejne ciepłe dni, które upłyną nam pod znakiem świetnej zabawy na dworze.

rok szkolny 2022/2023

 

  • farby w plakatowe,
  • gruby pędzel,
  • mazaki,
  • kredki bambino i kredki ołówkowe,
  • klej
  • plastelina,
  • papier ksero,
  • papier kolorowy,
  • blok kolorowy A3
  • chusteczki higieniczne w kartonie oraz chusteczki nawilżone.

 ZA POMOC DZIĘKUJEMY

Kilka słów o świetlicy...2021/2022

W świetlicy systematycznie odbywają się zajęcia przygotowujące uczniów do lekcji, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci potrzebujących pomocy w nauce. Poza odrabianiem zadań domowych dzieciom oferujemy:

- stałą opiekę wykwalifikowanej kadry: poniedziałek - piątek od 6.30 - do 16.30

- zajęcia artystyczne (plastyczne, techniczne, muzyczne),

- gry i zabawy ruchowe w sali jak i na świeżym powietrzu – boisko szkolne, plac zabaw, hala sportowa,

- konkursy plastyczne i inne.

Na bieżąco rozwiązywane są problemy wychowawcze dzieci w oparciu o współpracę z wychowawcami, pedagogiem i rodzicami.


Bardzo lubię orzechy, mam rude futerko.
Ogonkiem się przykrywam jak ciepłą kołderką.

Cienkie nóżki, cienki głos. Kiedy utnie – spuchnie nos.

Nie chodzą lecz skaczą. W stawie mieszkają.
Gdy wieczór zapadnie na głosy śpiewają.

Wolno, wolniuteńko chodzi po świecie.
Zawsze bliski dom mu, bo ma go na grzbiecie.

Pracowite i małe budują wspaniałe kopce i pałace.
Szanujmy ich pracę.

Kopie w ziemi korytarze, sypiąc kopce z piasku.
Można nazwać go górnikiem, choć nie nosi kasku.

Sroga zima, sroga, śniegiem drogi ściele.
Kto ćwierka za oknem? Szary nasz ...

W kropki mam spódnicę
Chętnie zjadam mszyce.

Kto pierwszy odpowie, jakiego zwierza chłopcy noszą na głowie?

Gdy śpię w mule zagrzebana, to nie boję się bociana.

Ledwie błyśnie słońce złote, słychać brzęk wesoły.
To dla dzieci robią miodek pracowite...

Nazywają mnie leśnym doktorem, bo wiem, które drzewo chore.
Stuk, stuk dziobem stukam i smacznego kąska szukam.

Na wysokiej topoli jest dom wielki jak koło.
Powrócił doń gospodarz i klekoce wesoło.

Kto po gałęziach koziołki fika, a zimą zjada słoninkę z karmnika?


(wiewiórka, osa, żaby, ślimak, mrówki, kret, wróbelek, biedronka, jeż, żaba, pszczoły, dzięcioł, bocian, sikorka)

 

Uzupełnij puste pola kwadratów tak by suma rzędów i kolumn wynosiła 10.

Do wykonania zajączka potrzebne są:

• papierowy okrągły talerz lub wycięte koło z bloku technicznego

• kolorowe kartki

• klej

• nożyczki

• czarny flamaster

Z papieru wycinamy uszy, kwiatki i listki, które doklejamy do talerzyka lub koła. Flamastrem rysujemy oczy i nos.

Miłej zabawy!

Tańczące rodzynki

Materiały: szklanka, woda gazowana i rodzynki.

Przebieg doświadczenia:

Wrzucamy rodzynki do szklanki z wodą gazowaną i obserwujemy co się dzieje.

Wynik:

Rodzynki zaczynają „tańczyć” , poruszając się w górę i w dół.

Dzieję się tak dlatego, że gdy rodzynki „oblepią” się pęcherzykami powietrza, stają się lżejsze od wody – wówczas unoszą się. Jednak przy powierzchni niektóre pęcherzyki pękają, rodzynki stają się więc cięższe i znów opadają na dno.

Trik z kostkami lodu

Materiały: kostka lodu, szklanka napełniona zimną wodą, nitka, szczypta soli.

Przebieg doświadczenia:

Kostkę lodu wrzucamy do szklanki wypełnionej wodą. Lodowa bryłka pływa po powierzchni wody. Jeden koniec nitki kładziemy na kostce lodu. Solą posypujemy miejsce , w którym nitka leży na lodowej kostce.

Wynik:

Nitka przymarza do lodu - pociągając nitkę, można wyjąć z wody kostkę lodu.

Dzieje się tak, gdyż sól obniża temperaturę krzepnięcia wody, co sprawia, że kostka w miejscu posypanym solą zaczyna się topić. Soli jest na tyle mało, że proces ten ustaje i lód ponownie zamarza, a nitka przymarza do kostki.

Powodzenia!!!

Nowa atrakcja świetlicowa cieszy się dużą popularnością.

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk