A A A

Drogi Uczniu!

Przedstawiamy Ci zasady nauczania zdalnego z wykorzystaniem MT.

 

Zapoznaj się z poniższymi zasadami netykiety, czyli internetowym savoir-vivre, który obowiązuje wszystkich użytkowników cyberprzestrzeni na wszystkich lekcjach on-line.

 

Przed zajęciami:

  • poinformuj członków rodziny, że rozpoczynasz naukę online i oczekujesz, że nikt nie będzie Ci przeszkadzał;
  • przygotuj niezbędne środki dydaktyczne (zeszyt przedmiotowy, książkę, zeszyt ćwiczeń, przybory piśmienne i inne materiały, o które zostaniesz poproszony w dzień poprzedzający lekcje online);
  • sprawdź, czy komputer (kamerka i mikrofon) działają;
  • przygotuj sobie słuchawki (w celu uniknięcia przegłosu, zaleca się ich stosowanie);
  • jeśli decydujesz się na użycie kamerki (opcjonalnie):
  1. uprzątnij miejsce pracy (swoje biurko);
  2. zadbaj o swój wygląd – potraktuj pracę w domu tak, jakbyś był w szkole. Nauczyciel, koleżanki i koledzy będą Cię przecież widzieli;
  3. zadbaj o ład i porządek w swoim otoczeniu (porządek w oku kamery).
  4. w miejscu avatara pozostaw swoje inicjały lub wstaw zdjęcie swojej twarzy.

Zobacz na podglądzie, jaki obszar pomieszczenia, w którym pracujesz znajduję się za Twoimi plecami. Pamiętaj, że obraz na komputerze rejestruje to, co znajduje się za Tobą, czyli podlega obserwacji innych osób. Zadbaj, by „podglądane” przez innych środowisko Twojej pracy mogło o Tobie dobrze świadczyć.


W czasie zajęć on-line:

  • na początku lekcji przywitaj się zwrotem Dzień dobry i pożegnaj słowami Do widzenia (tak, jakby to miało miejsce na lekcji w czasie rzeczywistym);
  • dołącz na lekcję punktualnie (nie ma potrzeby robić tego wcześniej);
  • stosuj się do zaleceń nauczyciela;
  • włączaj mikrofon tylko na wyraźny sygnał od nauczyciela (podczas lekcji mamy wyłączone mikrofony. Potrzebę zabrania głosu zasygnalizuj, poprzez napisanie na czacie: Poproszę o głos;
  • jeżeli chcesz coś przekazać domownikom – wyłącz mikrofon, jeżeli decydujesz się odejść na chwilę od komputera – wyłącz kamerkę. Pamiętaj, aby je ponownie uruchomić, kiedy wznowisz pracę;
  • dbaj o nienaganny język.

Ponadto na naszych forach, czatach i w wiadomościach mailowych:

  • nie nadużywamy wielkich liter;
  • nie stosujemy żadnych skrótów znanych tylko Wam, które mogą być obraźliwe lub mają niejednoznaczny charakter;
  • unikamy nadmiernego stosowania emotikonek;
  • zadajemy tylko pytania związane z lekcją (nie prowadzimy rozmów o charakterze towarzyskim);
  • formułujemy zwięzłe tematy maili;
  • dbamy o porządek, nie publikujemy zbędnych treści;
  • pomagamy sobie wzajemnie w odnalezieniu zadań, wiadomości;
  • inspirujemy i motywujemy się wzajemnie.

 

PAMIĘTAJ!

  • Twoja grupa klasowa została utworzona na potrzeby dydaktyczne – służy do prowadzenia lekcji. Zatem zakazuje się prowadzenia rozmów na czacie między uczniami poza wyznaczonymi godzinami zajęć.
  • Obowiązuje Cię całkowity zakaz rejestrowania lekcji (nagrywania dźwięku i obrazu) oraz jej późniejszego upowszechniania czy opublikowania.
  • W przypadku nieobecności, we własnym zakresie zasięgasz informacji o odbytej lekcji.

 

Nauczyciele Szkoły Podstawowej
im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu

 

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk