Zabawa karnawałowa w klasach I-III
- Szczegóły
W tym roku zabawa karnawałowa odbyła się w innej formie niż latach ubiegłych. Każdy nauczyciel zorganizował konkursy, tańce, słodkie niespodzianki i różnorodne zabawy przy muzyce w swojej klasie, z zachowaniem obowiązujących przepisów sanitarnych. Uczniowie przygotowali i zaprezentowali wspaniałe stroje, uśmiech i zadowolenie gościło na twarzach wszystkich uczestników. Mimo zaistniałych obostrzeń każdy bawił się doskonale. Ruch i zabawa pozwoliły choć na chwilę zapomnieć o panującej pandemii.
A.S.
„WĘDRÓWKI KLASY Va PO POLSCE I EUROPIE”
- Szczegóły
Pod takim hasłem uczniowie klasy Va na lekcjach języka polskiego i zajęciach wychowawczych rozpoczęli swoje europejskie wędrowanie w ramach realizacji programu Erasmus+. Naszym działaniom przyświecają słowa kard. Stefana Wyszyńskiego Prymasa Tysiąclecia: „abyśmy mogli żyć przede wszystkim duchem, dziejami, kulturą i mową naszej polskiej ziemi, wypracowanej przez wieki życiem naszych praojców”. W pierwszym etapie zapoznaliśmy się z historią Unii Europejskiej, strukturą, przynależnością poszczególnych krajów, omówiliśmy flagę UE, zapoznaliśmy się z hymnem „Oda do radości”. Jesteśmy świadomi, że fundament UE stanowi współpraca między państwami w zakresie społecznym, gospodarczym i kulturalnym. Mocno podkreśliliśmy fakt przyznania UE w 2012 roku Pokojowej Nagrody Nobla. Po etapie wstępnym rozpoczęliśmy podróż naszym klasowym samolotem po Polsce - Kraków, Tarnów, Gniezno, Warszawa, Toruń, Gdańsk, Wrocław, Katowice to niektóre z miast, gdzie zatrzymaliśmy się. Podania, legendy, historia, ciekawostki, herb, ważne postacie związane z tymi miastami, tradycje regionalne, stroje, zwyczaje, obyczaje, zabytki. Następnie uczniowie wykonali prace plastyczne reklamujące dane miasto. Działania te zapewne przyczyniają się do rozbudzenia poczucia przynależności narodowej. W Polsce zatrzymamy się na dłużej, klasowy samolot czeka do dalszej podróży. /naucz. j.pol. L. Onak/
Maski
- Szczegóły
Podczas weneckiego karnawału obowiązuje specjalna moda. Panowie, którzy pragną wyglądać modnie i zgodnie z etykietą, zakładają ciemną pelerynę, trójgraniasty kapelusz i białą prostą maskę. Kobiety zaś, bogato zdobione stroje z poprzednich epok, dopełniając je fantazyjnymi maskami.
Nasze maski powstały z wyobraźni i umiejętności manualnych uczniów 3b, przygotowujących się do zabawy karnawałowej. Zachwyca ich różnorodność i pomysłowość, dając uczniom radość podczas wspólnej pracy i chwile pełne uśmiechu.
U.K
Spotkanie z Panią, która pracuje w Centrum Powiadamiania Ratunkowego
- Szczegóły
Dziś uczniowie klasy IIIa mieli okazje uczestniczyć w spotkaniu z Panią, która na co dzień pracuje w Centrum Powiadamiania Ratunkowego, a dodatkowo działa w Ochotniczej Straży Pożarnej. Dzieci dowiedziały się wielu ważnych rzeczy na temat pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, oraz nauczyły się, jak poprawnie zgłosić zdarzenie, dzwoniąc pod numer alarmowy. Dodatkowo, Pani przestrzegła chłopców, kiedy nie należy korzystać z numerów ratunkowych i wskazała sytuacje, kiedy taka interwencja jest konieczna. I mimo, iż mamy nadzieję, że wiedza ta nie przyda się dzieciom w praktyce, pragniemy uświadamiać naszych uczniów, aby nie bali się nieść pomocy innym.
Akcja Charytatywna
- Szczegóły
Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie!
Już w najbliższą niedzielę odbędzie się 29 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Z tek okazji, Fundacja Pho3nix, której celem nadrzędnym jest troska o prawidłowy rozwój psychofizyczny dzieci i dorosłych oraz niesienie pomocy osobom potrzebującym wsparcia, zaprasza do wzięcia udziału w akcji charytatywnej.
W jaki sposób dzieci mogą wesprzeć WOŚP? To bardzo proste!
Wystarczy:
- zarejestrować dziecko na platformie http://www.pho3nix-kids.com/
- potwierdzić rejestrację „klikając” w link aktywacyjny, który zostanie przesłany na adres e-mail, podany przy rejestracji.
W ten sposób, dzieci otrzymają na swoim koncie dostęp do filmów z ćwiczeniami. Oglądając je przez kolejne 10 dni (29.01 – piątek – 07.02 - niedziela), zbierają punkty, które zamieniane są na pieniążki.
Jeden dzień, to jeden film, za który dziecko otrzymuje 10 punktów. Każde 10 punktów na platformie, to 1 złoty, przekazany przez Fundację Pho3nix na WOŚP.
Dodatkowo, za każde zdjęcie umieszczone w mediach społecznościowych z hashtagiem #Pho3nixdlaWOSP, pokazujące jak dzieci ćwiczą do filmów, Fundacja przekazuje kolejną złotówkę.
Mamy ogromną nadzieję, że uczniowie naszej szkoły licznie przystąpią do akcji i razem, promując aktywność fizyczną oraz łącząc przyjemne z pożytecznym, uda się wspomóc szczytny cel.
W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt,
Iwona Ostrowska i Dominika Półtorak
Projekt klas 2
- Szczegóły
Nasi uczniowie bardzo lubią pracę w grupach. Jest to jedna z kluczowych w dzisiejszych czasach umiejętności/kompetencji, którą to nauczyciele poszczególnych przedmiotów wypracowują z uczniami. Mieliśmy okazję się o tym przekonać jak efektywna jest współpraca między naszymi drugoklasistami na dzisiejszych zajęciach języka angielskiego. Oto ich efekt.
JESTEM – JAKI JESTEM, JESTEM – KIM JESTEM...
- Szczegóły
„Tolerancja właśnie to znaczy, że szanujemy każdego,
mimo, że wygląda, myśli i robi inaczej”.
W miesiącu grudniu uczniowie klasy IVb,Va, VIb rozpoczęli pracę nad wykonaniem zadań w związku z przystąpieniem szkoły do realizacji projektu „Europejskie wędrowanie po nową jakość nauczania i lepsze jutro naszych uczniów w ramach programu Erasmus+”. Wytyczyliśmy wspólnie działania, które mają na celu kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, postawy szacunku dla innych kultur i tradycji oraz umiejętności zapobiegania dyskryminacji. Lekcje z uczniami przeprowadzono metodami aktywnymi, m.in. drzewko decyzyjne, mapa mentalna, krzyżówki, burza mózgów, metaplan. Uczenie się tolerancji, otwartości wobec innych kultur i narodów to jeden z celów projektu. Tak więc od niego rozpoczęliśmy działania. W pierwszej kolejności sformułowaliśmy definicję tolerancji. Pamiętamy o Międzynarodowym Dniu Tolerancji obchodzonym w miesiącu listopadzie. Poszerzyliśmy przy tej okazji wiedzę na temat tego święta. Następnie uczniowie próbowali skonkretyzować, czy są ludźmi tolerancyjnymi. Podjęliśmy dyskusję na temat granic tolerancji i postawy asertywnej. Kolejno zorganizowaliśmy debatę na temat: ”Czy zawsze i w każdej sytuacji należy być tolerancyjnym i akceptować wszystkie zachowania. Z debaty tej wyłonił się wniosek: „Szanujemy innych i ich poglądy, ponieważ każdy z nas ma prawo do własnego zdania. Wartość człowieka nie zależy od żadnych zewnętrznych cech”. Punkt wyjścia do dalszej dyskusji stanowiły filmiki obrazujące przypadki nietolerancji w różnych sytuacjach życiowych. Jako podsumowanie zajęć wykorzystaliśmy bajkę terapeutyczną z zakresu tolerancji i akceptacji, pt. „Kłapouszek”, do której uczniowie klasy IVb wykonali prace metodą przekładu intersemiotycznego. Natomiast uczniowie klasy Va i VIb zaprezentowali plakaty do tematu TOLERANCJA.