A A A

„UWAGA !  POCIĄG!

Uczniowie klasy I „a” uczestniczyli w  zajęciach muzealnych ukazujących rozwój kolei w Polsce i na świecie. Poznali elementy historii dworca kolejowego w Tarnowie oraz  obowiązujące na dworcu zasady bezpieczeństwa . Dużo radości sprawiła chłopcom  zabawa „Budujemy kolej Galicyjską” oraz zajęcia plastyczne w wyniku,  których każdy wymalował  samodzielnie obrazek.

(T.Z.)

W poszukiwaniu sposobów rozwijania swojej aktywności i ciekawego spędzenia wolnego czasu, zrodził się pomysł zgłębienia zasad fotografii. W tym celu  uczniowie klasy I „a”spotkali się z profesjonalnym fotografem. Pan Piotr udzielił im cennych wskazówek dzięki, którym kadrowanie, światło i ostrość zdjęć nie są im już obce. Wszystkie ciekawostki fotograficzne zostały spisane i systematycznie będą utrwalane. Już nie długo wyruszamy na pierwsze wiosenne wycieczki więc aparat w dłoń i do dzieła.

(T. Z.)

Szanowni Państwo,

W związku ze zmianą terminu Rekolekcji Wielkopostnych, zmianie ulega organizacja pracy szkoły w kwietniu. Przedstawia się ona następująco:

10 – 12 kwietnia 2019 r. – Egzamin Gimnazjalny (dni wolne od zajęć dydaktycznych dla wszystkich uczniów szkoły podstawowej) oraz Rekolekcje Wielkopostne.

15 – 17 kwietnia 2019 r. - Egzamin Ósmoklasisty (dni wolne od zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-VII szkoły podstawowej oraz klas III gimnazjum).

Kwestie dotyczące organizacji pracy szkoły w przypadku ewentualnego strajku nauczycieli będą Państwu przekazywane na bieżąco.

Nic tak nie cieszy nauczycieli jak sukcesy ich podopiecznych…

Uczniowie naszej szkoły od wielu lat wykazują się wysokim poziomem wiedzy i umiejętności w różnych konkursach, zarówno kuratoryjnych, jak i organizowanych przez inne placówki oświatowe, artystyczne, społeczne i samorządowe, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia.

Marzec to miesiąc podsumowania rywalizacji uczniów w konkursach przedmiotowych organizowanych przez Kuratorium Oświaty w Krakowie. Z radością informujemy, że uczeń klasy VIII a naszej szkoły Hubert Skorupa został finalistą Małopolskiego Konkursu Chemicznego dla uczniów szkół podstawowych. Dzięki swojej systematycznej pracy pokonał wielu rywali i znalazł się w gronie najlepszych uczniów Małopolski z tego przedmiotu. Należy dodać, że Hubert nie powiedział ostatniego słowa i jeszcze w tym roku szkolnym wraz z innymi uczniami naszej szkoły weźmie udział w kolejnych konkursach. Gratulujemy sukcesu i życzymy kolejnych, również w następnej szkole

W tym roku klasy edukacji wczesnoszkolnej postanowiły zorganizować na powitanie Wiosny-generalne sprzątanie terenu wokół szkoły i na cmentarzu  wojennym z czasów I wojny światowej. Wszyscy wyposażeni w gumowe rękawice i worki spotkali się na czerwonym placu przed szkołą, skąd każda klasa udała się na sprzątanie przydzielonego terenu. W taki to oto pożyteczny sposób, w przeddzień kalendarzowej Wiosny zaakcentowaliśmy swój wkład w dbałość o nasze najbliższe środowisko. Wiosno przybywaj!

/A.S./

Zapraszamy uczniów klas IV-VIII do udziału w konkursie na lapbook w języku angielskim o tematyce Świąt Wielkanocnych.

 To wyjątkowy konkurs - nie trzeba być najlepszym z języka angielskiego, żeby ubiegać się o podium. Wystarczy odrobina fantazji, szczypta kreatywności i trochę wolnego czasu.

Czym jest LAPBOOK? 

Choć nazwa brzmi nieco obco, z pewnością wielu z Was już tworzyło podobne prace.

Lapbook to teczka lub papierowy folder wypełniony zebranymi faktami i ilustracjami na określony temat. Można go zrobić w zwykłej teczce na prace plastyczne albo w otwieranym kartonie. Lapbook tworzymy troszkę na zasadzie skojarzeń. Królują w nim obrazy, opisane niewielką ilością tekstu.

 

 W Internecie znajdziecie filmiki instruktażowe:

https://www.youtube.com/watch?v=dYsN52sOvBA

https://www.youtube.com/watch?v=vrE0Sll9KZo

https://www.youtube.com/watch?v=Hk2PSDrFuK0

https://pl.pinterest.com/pin/520728775656925067/

wraz z dokładną instrukcją wykonania poszczególnych elementów lapbooka np. takich jak kaskada:

https://www.youtube.com/watch?v=Y3En1-xWoiA.

 

Zapraszamy do udziału! 

 

REGULAMIN KONKURSU

 

  • 1. Postanowienia ogólne.

 

  1. Organizatorem konkursu jest nauczyciel języka angielskiego p. Monika Wzorek.
  2. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów z klas IV–VIII.

 

  • 2. Przebieg i warunki udziału w konkursie.

 

  1. Okres trwania konkursu: do 5 kwietnia.
  2. Konkurs przeprowadza Organizator.
  3. Zadaniem uczestnika konkursu jest wykonanie lapbooka o tematyce Świąt Wielkanocnych obchodzonych w Polsce lub Wielkiej Brytanii.
  4. Kryteria oceny prac: wykonanie w języku angielskim, zgodność z tematyką, estetyka i oryginalność.

 

  • 3. Zasady wyłaniania zwycięzców oraz jury konkursu.

 

  1. Prace oceniane są przez jury.
  2. Jury konkursu składa się z wybranych przedstawicieli organizatora konkursu.
  3. Nad przeprowadzeniem konkursu czuwają osoby wyznaczone przez organizatora.

 

  • 4. Wyniki konkursu
  1. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone  po  9 kwietnia 2019r.
  2. Laureatom konkursu  zostaną wręczone nagrody za I, II i III miejsce i wpisane oceny celujące z języka angielskiego.
  3. Za udział w konkursie odpowiednia ocena z języka angielskiego oraz uwaga pozytywna.
  4. Wręczenie nagród nastąpi w dniu wyznaczonym przez organizatora.

 

Good LucK!!!

W poniedziałek, na lekcjach języka angielskiego, w klasach czwartych było zielono, atrakcyjnie i poznawczo, a wszystko z powodu Dnia Świętego Patryka - narodowego święta Irlandii, obchodzonego 17 marca, a obejmującego swą popularnością cały świat.

Dzień Świętego Patryka jest radosnym i wesołym świętem. Wszystko polega na zabawie i dobrym samopoczuciu. W takiej właśnie atmosferze – bo w formie zabaw językowych - uczniowie klas czwartych zostali zapoznani z narodowymi symbolami Irlandii: - wszechobecnym kolorem zielonym, który nawiązuje do „trawiastego” terenu państwa, - trójlistną koniczyną Shamrock – atrybutem świętego Patryka, który według legend, za jej pomocą wytłumaczył wiernym istotę Trójcy Świętej, - harfie harp, ulubionym od wielu lat instrumencie Irlandczyków, którego wizerunek widnieje na rewersie irlandzkiego euro i herbie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Ciekawie opowiedziana historia życia świętego Patryka pochłonęła bez reszty uwagę czwartoklasistów. Porwanie Patryka jako 16- letniego szkockiego chłopca przez irlandzkich piratów, zmuszanie do niewolniczego wypasania owiec, wywiązanie się ze złożonej Bogu obietnicy – przywdzianie sutanny i powrót do Irlandii, w celu krzewienia wiary chrześcijańskiej oraz uwolnienie wyspy od plagi węży to wątki życia świętego Patryka, które szczerze zachwyciły młodych słuchaczy. Z jeszcze większym zapałem uczniowie wysłuchali opowieści o nieoficjalnym symbolu Szmaragdowej Wyspy Emerald Isle -irlandzkim skrzacie Leprechaun. I choć nie wzbudza on podziwu swym szkaradnym wyglądem, dość trudnym charakterem, wątpliwym do naśladowania trybem życia, to szybko zyskał sympatię uczniów. Niejeden z nich zamarzył skrycie o znalezieniu wypełnionego po brzegi złotem garnca irlandzkiego gnoma, choć jak nakazuje zdrowy rozsadek sądzić, jest to tak samo niemożliwe, jak postawienie stopy na tęczy, na końcu której ów garn się znajduje.

Dzień Świętego Patryka celebrowany jest w gwarze ulicznych parad i festynów, pękających w szwach pubów pełnych zielonego trunku w „dzbanach Patryka”. W podobnej aurze śmiałkowie z klasy czwartej udali się w zielonym pochodzie do swojej młodszej i starszej braci szkolnej. Wykorzystując pomoce wizualne i audiowizualne, okraszone zdolnościami krasomówczymi w wersji dwujęzycznej polsko-angielskiej podzielili się zdobytą dwie godziny wcześniej wiedzą. Za pedagogiczne serce łapie fakt, że zarówno młodsi jak i starsi uczniowie wykazali się wnikliwą znajomością marcowego święta, w opracowanym przez czwartoklasistów quizie wiedzy, pytania zapisane w kolorach flagi irlandzkiej, miały trzy stopnie trudności. Znający odpowiedź zostali nagrodzeni złocistym łakociem z garnca samego Leprechaun. Najmłodsi otrzymali również pamiątkową kolorowankę z jego wizerunkiem. Natomiast gospodarze tego lekcyjnego festynu, wcielając się w role nauczycieli, zyskali też wiele – trening umiejętności aktorskich, współpracy w grupie, a przede wszystkim radość dzielenia się swoją wiedzą z innymi. Ich wrażenia z tego dnia niech będą tego najlepszym dowodem.

To była the best ever lekcja języka angielskiego. Uczyliśmy się słówek związanych z Irlandią i jej świętem narodowym – Dniem Świętego Patryka, bawiąc w tradycyjne zabawy irlandzkie i rozwiązując krzyżówkę. Podzieleni na grupy: Saint Patrick, Leprechaun, shamrock i harp odpowiadaliśmy na pytania o trzech stopniach trudności. Bardzo podobała mi się opowieść o życiu świętego Patryka. Bez wątpienia to Wielki Święty. Bardzo zabawna była też opowieść o

Leprechaun. Oglądnęliśmy o nim video clip. Najbardziej jednak podobało mi się to, że poprzebierani na zielono poszliśmy do innych klas i opowiadaliśmy o Dniu Świętego Patryka. To fajne uczucie zadawać pytania starszym od siebie kolegom. Rozdawałem też czekoladki, które były w garncu Leprechaun. Udało mi się nawet raz z tego skorzystać J.

-Jan Woźniak, kl.4b

My favourite part about telling other classes about Saint Patrick was the costumes. They were very nicely made and I really liked the masks. The other thing I liked was how we told the fun facts to the classes. The pictures really showed how everything really works.

- Natalka Krok, kl.4b

W poniedziałek na lekcji języka angielskiego dowiedzieliśmy się, że 17 marca był dzień Świętego Patryka. Potem z panią i kilkoma osobami, poszliśmy do II, III i dwóch VIII klas, poprzebierani na zielono, w maskach i naklejkach. Opowiadaliśmy o tym dniu po polsku i angielsku. Najbardziej spodobało mi się to, jak mniejsze dzieci zadawały nam różne śmieszne pytania.

- Olga Osuch, kl.4b

W poniedziałek ubrani na zielono i z pięknymi ozdobami przygotowanymi przez panią udaliśmy się do innych klas. Opowiadaliśmy o Dniu Świętego Patryka. Zadawaliśmy klasom różne pytania, a za poprawną odpowiedź dostawało się czekoladkę, która przypominała skarb Leprechaun’a. Ten dzień był bardzo śmieszny i fajny, i jeżeli za rok będzie okazja pójdę jeszcze razJ.

- Mikołaj Ziewacz, kl. 4b

Mamy nadzieję, że nasza pierwsza w historii szkoły „zielona parada” stanie się tradycją i rozpowszechni się z taka samą siłą, jak obecny na całym świecie zwyczaj „podświetlania” na zielono znanych obiektów. Wśród nich wyróżnia się wodospad Niagara, Empire State Building, Krzywa Wieża w Pizie czy Pałac Kultury i Nauki w Warszawie.

P.S

Odpowiedź dla szczególnie wnikliwych umysłów- Nikodemie, Maksymilianie - tak! Burdż al-Arab w Dubaju również zaświeca się na zielono.

Lekcja z doradcą żywieniowym panią Martą Dychtoń ( mamą dwóch uczniów uczęszczających do naszej szkoły)

8 marca klasa II A gościła  panią dietetyk, która przeprowadziła ciekawą lekcję o tym, jak należy zdrowo się odżywiać, jakich produktów powinno być w naszej diecie dużo, a jakich produktów i dlaczego unikać. Dzieci układały puzzle przedstawiające różne warzywa, odpowiadały na pytania co jest dla nas dobre, a czego powinniśmy spożywać mniej, rozpoznawały różnego rodzaju warzywa przyniesione przez panią Martę.  Wspólnie z panią dietetyk dzieci tworzyły piramidę żywieniową, obserwowały pracę urządzenia technicznego- sokowirówki, pomagały wykonać świeże soki, które na koniec degustowały. Jeden sok wykonany był pomarańczy i marchewki, drugi ze szpinaku i marchewki. Oba przygotowane soki bardzo dzieciom przypadły do gustu. Na koniec każdy z uczniów i wychowawca otrzymali zdrowe chipsy z jabłek. Wdzięczni uczniowie za tak wspaniałe zajęcia i wiele cennych  wskazówek żywieniowych podziękowali za zajęcia, złożyli życzenia z okazji Dnia Kobiet i pożegnali panią dietetyk.  Miejmy nadzieję, że dzięki tej  pouczającej lekcji uczniowie nabiorą pozytywnych nawyków żywieniowych. Serdecznie dziękujemy pani Marcie za współpracę ze szkołą.

/A.S./

Nasza szkoła bierze udział w „III Ogólnopolskim Czytaniu Jeżycjady®”. W marcu przybliżymy uczniom serie książek o sympatycznej rodzinie Borejków. W ramach akcji na zajęciach plastycznych dzieci samodzielnie wykonają lapbooka dotyczącego Jeżycjady. W bibliotece szkolnej wolontariusze będą czytać najciekawsze fragmenty wybranych książek. Na koniec reprezentanci poszczególnych klas wezmą udział w rywalizacji o tytuł SZKOLNEGO MISTRZA PIĘKNEGO CZYTANIA, prezentując wybrany przez siebie fragment książki „Opium w rosole”.

Zapraszamy do wspólnej zabawy J

REGULAMIN - Konkursu

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk