- Szczegóły
W tym tygodniu świetlica profilaktyczna „wzięła pod lupę” emocje. To przecież tak ważne w procesie zdobywania nowych umiejętności, aby dobrze się czuć wśród swoich rówieśników. Ucząc się nowej piosenki „If you’re happy…”, pierwszoklasiści wyrażali całe spektrum uczuć – od radości, po złość i smutek. Śpiewając ją, rozmawialiśmy o tym, jak każda z wyżej wymienionych emocji jest ważna i potrzebna w naszym życiu. Następnie, uczniowie wykonali swoje własne emotki, które nauczyliśmy się nazywać w języku angielskim. Na koniec, pierwszaki w parach zaprezentowali mini scenkę, z której reszta grupy miała wywnioskować jaką emocję mali aktorzy mieli na myśli.
- Szczegóły
- Szczegóły
Historycznie, kulturalnie, turystycznie przez powiat tarnowski …
Dnia 26 września grupa uczniów z klas IV odbyła wycieczkę, odwiedzając kilka miejsc powiatu tarnowskiego. Pierwszym punktem były Lusławice z Europejskim Centrum Muzyki i postacią kompozytora i dyrygenta Krzysztofa Pendereckiego. Uczniowie zobaczyli salę koncertową oraz znajdujący się w pobliżu park zajmujący powierzchnię około 15 ha. Następnie grupa zatrzymała się w Jamnej. To miejsce pacyfikacji mieszkańców w czasie II wojny światowej. Cała wieś płonęła przez noc z 25 na 26 września 1944 roku. Wydarzenia te upamiętnia Kaplica Męczeństwa w Dolinie Krzyży. Jamna to również ślady działalności dominikanina o. Jana Góry w Dominikańskim Ośrodku Duszpasterstwa Akademickiego. To również miejsce dobre na wypoczynek w ciszy, z widokiem na Tatry, w gościnnym Schronisku Dobrych Myśli lub Chatce Włóczykija, czy Bacówce. Następnym punktem wycieczki była Kąśna Dolna, gdzie znajduje się dwór z otaczającym go parkiem i stawem, gdzie na przełomie XIX i XX wieku właścicielem i częstym gościem był wybitny pianista, kompozytor oraz premier Polski – Ignacy Jan Paderewski. Na trasie wycieczki znalazł się również Park Zdrojowy w Ciężkowicach, którego otwarcie miało miejsce 25 czerwca 2021 r. Znajdują się tutaj obiekty przeznaczone do hydroterapii, alpinarium, brodziki z wodami mineralnymi, sieć alejek, wrzosowisko, siłownia terenowa, plac zabaw, ogrody wodne, tężnia, ogród sensoryczny. W pobliżu parku znajduje się dobrze znany rezerwat przyrody „Skamieniałe Miasto”. Wycieczkę zakończył konkurs wiedzy o odwiedzanych miejscach. Należy przyznać, że uczniowie wykazali się bardzo dobrą znajomością tematu. Mimo niesprzyjającej pogody, humory wszystkim dopisywały i w dobrych nastrojach wróciliśmy do szkoły.
- Szczegóły
22 września cała edukacja wczesnoszkolna wzięła udział w ogólnopolskiej akcji „Sprzątanie świata”. Poszczególne klasy na wybranych lekcjach, pomimo niesprzyjającej w tym dniu pogody, porządkowały teren wokół szkoły, plac zabaw i szkolny parking. Dzieci z radością i wielkim zaangażowaniem przystąpiły do tej akcji, ponieważ chcą żyć, uczyć się i bawić w przyjaznym, czystym, i zdrowym otoczeniu.
KLASY 1
KLASA 2a
KLASA 2b
KLASA 3a
KLASA 3b
- Szczegóły
26 września obchodzimy Europejski Dzień Języków. To coroczne święto języków zostało ogłoszone przez Radę Europy, z inicjatywy Unii Europejskiej z siedzibą w Strasburgu w 2001 roku podczas obchodów Europejskiego Roku Języków. Ma on za zadanie zwrócić uwagę na to jak ważna jest nauka języków obcych nie tylko w szkole, ale i przez całe życie. Różnorodność językowa, wielojęzyczność i nauka języków obcych przez całe życie: to najważniejsze przesłanie w Europie, gdyż różnorodność językowa wpływa na wzajemne zrozumienie pomiędzy poszczególnymi kulturami. Rozwijanie umiejętności językowych jest zarówno koniecznością, jak i naszym prawem – stwierdzenie to wynika z najważniejszych przesłań Europejskiego Dnia Języków.
W związku z tym wydarzeniem, nasi drugoklasiści wykonali prace plastyczne, przedstawiające flagi świata. Następnie utrwalali nazwy państw i narodowości w języku angielskim. W ten sposób staramy się zachęcać naszych uczniów do podróży i zdobywania umiejętności językowych.
- Szczegóły
Godzina dostępności nauczycieli dla rodziców i uczniów – zestawienie zbiorcze
Lp. |
Nazwisko i imię |
dzień |
godzina |
sala |
1. |
Brożek Marta |
piątek |
13.15 – 14.15 |
pokój nauczycielski |
2. |
Drwal Beata |
czwartek |
11.20 – 12.20 |
s. 209 |
3. |
Fryczek Magdalena |
środa |
14.00 – 15.00 |
pokój nauczycielski |
4. |
Filar Anna |
wtorek |
12.00 – 13.00 |
gabinet dyrektora |
5. |
Kalita Urszula |
piątek |
12.15 – 13.15 |
sala językowa |
6. |
Ks. Kłębczyk Dawid |
środa |
12.15 – 13.15 |
pokój nauczycielski |
7. |
Kuczera Agnieszka |
wtorek |
13.20 – 14.20 |
pokój nauczycielski |
8. |
Kupczyk Urszula |
poniedziałek |
11.45 – 12.45 |
pokój nauczycielski |
9. |
Kukułka Małgorzata |
wtorek |
13.00 – 14.00 |
pokój nauczycielski |
10. |
Kwiek Łukasz |
Środa |
13:15 – 14:15 |
sala komputerowa |
11. |
Maguda Bernadetta |
środa |
12.15 –13.15 |
gabinet wicedyrektora |
12. |
Ks. Michalik Tadeusz |
środa |
12.35 –13.10 |
pokój nauczycielski |
13. |
Musiał Violetta |
środa |
11.30 – 12.30 |
s.300 |
14. |
Nasiadka Agnieszka |
wtorek |
12.15 –13.15 |
pokój nauczycielski |
15. |
Niedźwiecka Regina |
wtorek |
15.00 – 16.00 |
pokój nauczycielski |
16. |
Ochał Marcin |
wtorek |
14.00 – 15.00 |
kantorek WF |
17. |
Onak Lucyna |
poniedziałek |
7.00 – 8.00 |
pokój nauczycielski |
18. |
Orczyk Iwona |
czwartek |
13.30 – 14.30 |
pokój nauczycielski |
19. |
Ostrowska Iwona |
środa czwartek |
12.15 – 12.45 14.20 – 14.50 |
kantorek WF |
20. |
Pamuła Małgorzata |
środa |
11.20 – 12.20 |
pokój nauczycielski |
21. |
Półtorak Dominika |
piątek |
13.15 – 14.15 |
kantorek WF |
22. |
Przeszłowska Marta |
wtorek |
13.30 – 14.30 |
pokój nauczycielski |
23. |
Seruś Stanisław |
środa |
13.15 – 14.15 |
s. 211 |
24. |
Seruś Mieczysława |
wtorek |
7.00 – 8.00 |
s.211 |
25. |
Sołtys Elżbieta |
piątek |
12.00 – 13.00 |
s.105 |
26. |
Styszko Alina |
czwartek |
12.15 – 13.15 |
s. 207 |
27. |
Stechnij Natalia |
wtorek |
14.00 – 15.00 |
pokój nauczycielski |
28. |
Tyńska Renata |
czwartek |
15.15 – 16.15 |
pokój pedagoga |
29. |
Trojak Agnieszka |
poniedziałek |
11.30 – 12.30 (co 2 tygodnie) |
pokój nauczycielski |
30. |
Woźniak Agnieszka |
czwartek |
14.05 – 15.05 |
pokój nauczycielski |
31. |
Wzorek Monika |
czwartek |
12.15 – 13.15 |
pokój nauczycielski |
32. |
Ziaja Teresa |
wtorek piątek |
7.00 – 7.30 12.15 – 12.45 |
s. 301 |
33. |
Nowak Agata |
wtorek |
15.00 – 16.00 (co 2 tygodnie) |
gabinet pedagoga |
- Szczegóły
- Szczegóły
Najmłodsi uczniowie zbudowali swoje pierwsze roboty
Uczniowie klas pierwszych uczestniczą w zajęciach z robotyki. Zajęcia te trwają dwie godziny lekcyjne. Na każdych zajęciach uczniowie budują robota według instrukcji, programują jego funkcję przy pomocy dedykowanej aplikacji aby w końcu przesłać zestaw instrukcji do swojej maszyny i przetestować ją. Na koniec zajęć roboty zostają rozmontowanie a klocki posegregowane. Na pamiątkę wykonanej pracy pozostają zdjęcia do których chętnie pozują.
Na pierwszych zajęciach uczniowie zbudowali wyścigówki.
- Szczegóły
Pierwsze zajęcia w ramach innowacji miały charakter adaptacyjny i integracyjny. Uczniowie mieli okazję poznać swoich rówieśników z równoległej klasy. Dzieci bardzo chętnie brały udział w zajęciach, nauczyły się piosenki Good morning Mr. Rooster oraz wykonały ćwiczenia utrwalające znajomość nazw kolorów w języku angielskim. Następnie powtarzaliśmy różne formy witania się oraz żegnania, dzieci odgrywały mini scenki. To dopiero początek, a już można zauważyć zapał i zaangażowanie naszych pierwszaków! Well done kids!