A A A

Tropem artystów z kręgu legendarnego ruchu Fluxus

w Centrum Sztuki Mościce.

 

Biorąc za cel dobrą zabawę, uczniowie klasy 2b, mieli okazję powiązać ją z nieco zapomnianą dziedziną sztuki jaką jest Fluxus. Obejmuje ją międzynarodowy ruch artystyczny, a jego dotychczasowe działania towarzyszą sztukom wizualnym - malarstwu, rzeźbie, happeningowi, a także poezji oraz muzyce. Artyści związani z Fluxusem przekraczali tradycyjne podziały między poszczególnymi dziedzinami sztuki. Ich działania charakteryzowała spontaniczność, wykorzystanie elementu przypadku, specyficzny humor, a także dążenie do zniesienia granicy pomiędzy sztuką, a życiem, co zbieżne było z postawą dadaistów. Tak więc w tym przypadku dobry film dedykowany przede wszystkim dzieciom z Ukrainy uczącym się w naszej szkole, spotkanie z nieznaną dotąd sztuką, niosło ze sobą wiele wspaniałej zabawy, niezapomnianych przeżyć oraz dobrego humoru.

X OGÓLNOPOLSKIE DYKTANDO NIEPODLEGŁOŚCIOWE

„PO POLSKU O HISTORII”

Ogólnopolskie Dyktando Niepodległościowe to wyjątkowy projekt edukacyjny adresowany do uczniów wszystkich typów szkół. Rywalizacja w dyktandzie to nie tylko sprawdzian znajomości języka ojczystego, ale też okazja, by przywołać pamięć o najważniejszych postaciach i wydarzeniach współczesnej historii Polski. Dyktando to też aktywna forma wspólnych obchodów Święta Niepodległości przez społeczność szkolną. W latach 2013 – 2016 projekt był realizowany w szkołach województwa małopolskiego. Od roku 2017 uczestnikami Dyktanda są uczniowie kolejnych województw oraz liczna grupa szkół polskich za granicą – z Ukrainy, Białorusi, Litwy, Łotwy, Estonii i Mołdawii. A my? Walczymy i zdobywamy! W etapie szkolnym Konkursu najwyższy wynik 91,5 pkt. osiągnęli uczniowie klasy VIII B – Mateusz Poliszak i Mikołaj Ziewacz. To nasi uczniowie uczestniczyli w etapie wojewódzkim Konkursu, który się odbył 26 października w murach NBP w Krakowie. Przy tej okazji zwiedziliśmy wystawę „Rozwój pieniądza na przestrzeni wieków” w Krakowskim Salonie Ekonomicznym Narodowego Banku Polskiego. Pogoda dopisywała, zatem po dyktandzie wyruszyliśmy na spacer krakowskimi Plantami do Rynku – Muzeum Czartoryskich, Kościół Mariacki, Sukiennice – to tylko nieliczne punkty naszej wędrówki. Jak zwykle dyktando urozmaicono wieloma nietypowymi trudnościami ortograficznymi. Należy wspomnieć, iż od dziesięciu lat nasi uczniowie zdobywają zaszczytne tytuły laureatów i finalistów w tych zmaganiach. Czy chłopcy powtórzą sukces w tym roku? Trzymamy kciuki – wyniki 4 listopada!

Jak już na pewno wszyscy wiecie, nasza szkoła bierze udział w akcji Lidla – Szkoły Pełne Talentów. Dzięki Waszemu ogromnemu zaangażowaniu i wymiernemu wsparciu, udało się zebrać bardzo dużo „Talenciaków”, które już wkrótce zostaną wymienione na nagrody.

Pragniemy przypomnieć, że termin zakończenia wydawania kuponów w sklepach przypada na 13 listopada, a 20 listopada jest ostatnim dniem, w którym można przypisać talenciaka do konta szkoły. W związku z czym bardzo prosimy o pełną mobilizację do końca akcji, tak, by udało się dzięki wymienionym kuponom, zebrać jak najwięcej atrakcyjnych nagród, z których później korzystać będzie mogła cała nasza szkolna społeczność.

Serdecznie dziękujemy!

ZAPRASZAMY...

Nasi absolwenci kontaktują się z nami w różnorodny sposób. Niezwykle miłe jest to, że często, bez szczególnego zaproszenia wstępują w progi szkoły. Udzielają rad swoim młodszym koleżankom i kolegom. W młodym wieku, kiedy narastają dylematy przyszłościowe, każda wskazówka jest istotna. Do cennych należą bezpośrednie udziały w spotkaniach z uczniami, ale jeszcze cenniejsze są praktyki studenckie, w których uczniowie mogą bezpośrednio obcować ze starszą koleżanką, czy kolegą w charakterze nauczyciela. We wrześniu taką praktykę odbywała Agnieszka Sowińska. Obecnie studentka ASP w Krakowie na wydziale rzeźby. Jej rozwój śledziliśmy w gimnazjum, kiedy wykonywała oryginalne prace plastyczne i malarskie. Dziś należy już do czołówki utalentowanych, młodych artystów. To uczestniczka wielu ogólnopolskich konkursów, zdobywczyni wielu prestiżowych ogólnopolskich nagród. Podczas spotkań z naszymi uczniami Agnieszka opowiadała o swojej drodze życiowego wyboru, o swoich radościach związanych z tymi wyborami. Będziemy śledzić dalsze losy naszej uczennicy i... cóż, duma rozpiera!

Cmentarze wojenne są pomnikami upamiętniającymi poległych w walkach żołnierzy, a także symbolami ich chwały i zwycięstwa. Pamięć o zmarłych jednoczy ludzi różnych pokoleń 
i przekonań, łącząc przeszłość z teraźniejszością. Dlatego uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami, od wielu lat w październiku angażują się w porządkowanie miejscowego cmentarza z czasów I wojny światowej, dbając w ten sposób o tradycję. Dzieci grabią liście, usuwają chwasty i czyszczą kapliczkę oraz nagrobki. Akcja sprzątania jest formą oddania czci i wzbudzenia szacunku dla tych, którzy już odeszli, ale także okazją do zadumy nad własnym życiem.  

Galera zdjęć prac uczniów wykonanych na zajęciach z robotyki. W zajęciach tych wykorzystywane są m.in. pomoce dydaktyczne zakupione w ramach Laboratoriów Przyszłości

 

W związku ze zbliżającym się Dniem Wszystkich Świętych, nauczyciele wychowawcy pracujący na świetlicy szkolnej przeprowadzili z dziećmi szereg rozmów na temat tej uroczystości, jej istoty oraz tego, w jaki sposób ten dzień obchodzony jest w naszych domach. Wybraliśmy się także na pobliski cmentarz wojenny w Tarnowcu, gdzie uczniowie mieli okazję zapalić znicze oraz pomodlić się za tych wszystkich, którzy oddali życie za wolną Polskę.

W ramach akcji „Odblaskowa szkoła” nasza klasa II „a” wykonała gazetkę, która zdobi salę lekcyjną i przypomina o bezpieczeństwie w ruchu drogowym. Bardzo podobało nam się malowanie znaków drogowych i pojazdów. Z zaangażowaniem wycinaliśmy odblaski, które będziemy nosić przy naszych plecakach. Na przejściu dla pieszych z uśmiechem ćwiczyliśmy właściwe przechodzenie przez jezdnię. Najfajniejsze było przygotowanie przedstawienia dla pierwszaków pt. „W drodze do szkoły” i sam występ. Dzięki akcji „Odblaskowa szkoła” wiemy, jak ważna jest znajomość zasad poruszania się po drodze, noszenie odblasków lub kamizelek oraz nasza ostrożność i uważność w drodze do szkoły.

Uczniowie klasy II „a”

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk