Realizując, a zarazem poszerzając wiedzę na tematy ekologiczne, możemy uczynić dużo dobrego dla środowiska, a przez to dla człowieka, który bez przyrody nie może żyć. I tak się dzieje na zajęciach wychowawczych i rozwijających w klasie VI a. Zanieczyszczone środowisko wpływa negatywnie na zdrowie człowieka, zatem działamy, kształtując postawy odpowiedzialności za obecny i przyszły stan środowiska, uświadamiamy sobie potrzebę jego ochrony. Podejmując realizację tematów, stosujemy różnorodne i efektywne metody – inscenizacje, dramę, dyskusje, scenki z podziałem na role, redagowanie petycji, malowanie plakatów, przygotowanie notatki prasowej dla lokalnych mediów, wywiad z rodzicami na temat wiedzy przyrodniczej i ekologicznej, wystawki czasopism o tematyce przyrodniczej, przygotowanie gazetki ekologicznej: „Jestem ECO”. To tylko nieliczne formy realizacji tematów, które mają kształtować potrzebę troski o środowisko naturalne i budzić szacunek do przyrody. Pomysłów nadal mamy wiele, lecz czekamy na bezpośredni wiosenny kontakt z przyrodą i aktywne wdrażanie działań.
ECO pozdrowienia – kl. VI