„WITAJCIE W NASZEJ BAJCE”
- Szczegóły
Pod takim hasłem 21 lutego odbyło się w murach naszej szkoły pierwsze spotkanie z przedszkolaczkami – przyszłymi pierwszakami – uczniami naszej szkoły. Spotkanie miało miejsce w ulubionej przez dzieci sali, czyli w świetlicy szkolnej. Tu przedszkolaczki zostały powitane przez grupę uczniów klasy 3, którzy zaprezentowali piosenkę i taniec. Następnie do akcji wkroczyli uczniowie klasy 4b i 5b - przebrani za postacie z bajek i baśni przedstawili program artystyczny. Nie zabrakło wróżek, rycerzy, postaci historycznych. Na zakończenie tej części spotkania przedszkolaczki otrzymały na pamiątkę bajeczki do kolorowania, zakładki oraz tradycyjnie słodycze. W dalszej części nasi goście przeszli na salę gimnastyczną – kolejne ulubione miejsce uczniów. A tu czekał na Nich tor przeszkód z materacem, pokonywanie tuneli, zabawy z chustą animacyjną, a następnie mecz w mini piłkę nożną. Przedszkolaczki zmotywowani do nauki z niecierpliwością czekają kolejnych spotkań z naszymi uczniami. Nie ma wątpliwości, że szkoła i nauka nie budzi w Nich lęku.
Wyjazd do Dziennego Domu Seniora w Nowodworzu
- Szczegóły
We wtorek 5 marca udaliśmy się z młodzieżą z Wolontariatu do Dziennego Domu Seniora w Nowodworzu. Młodzi mieli okazję spędzić 2 godziny tworząc ozdoby wielkanocne z podopiecznymi tego domu. W miłym i zabawnym towarzystwie szybko się zintegrowali.
Ten wyjazd pokazał młodzieży jak ważna jest troska o osoby starsze i jak wiele można się od nich nauczyć.
Apel z okazji Dnia Żołnierzy Wyklętych – 1 marca
- Szczegóły
…bo chcieli być wolni…
Żołnierze Niezłomni - Żołnierze Wyklęci, najwierniejsi obrońcy Rzeczypospolitej, skazani na hańbę, a później na zapomnienie. Mordowani zdradziecko, zakopywani w bezimiennych mogiłach… Tak wielu spośród nas nic nie wie o ich historii… 27 lutego w naszej szkole odbył się apel ku Pamięci Żołnierzy Wyklętych, który przygotowały uczennice z klas 8b, 4b, 5b, prezentując szeroką wiedzę na temat polskich obrońców. Koleżanki przybliżyły nam historię tego okresu oraz kilka postaci, między innymi postać rotmistrza Witolda Pileckiego, który niegdyś był patronem naszego gimnazjum. Julka Budzik zaprezentowała niezwykle wzruszającą „Balladę o Rotmistrzu Pileckim”. Równie podobnych emocji dostarczyła scenka z Danutą Siedzikówną ps. „Inka”, w którą wcieliła się Eliza Polek. Bohaterka po 13 dniach haniebnych tortur została skazana na śmierć. Jakże wymownie w Jej ustach zabrzmiały słowa przysięgi: ”Przysięgam Panu Bogu w wierności Polsce trwać”. Klamrę naszego szkolnego spotkania stanowił taniec – pantomima przygotowany przez uczennice klasy 4b: Jagodę Wójcik, Zofię Bacharę, Wiktorię Sarad zatytułowany „My, Młodzi Patrioci”. Na zakończenie rozstrzygnięto 3 konkursy zorganizowane z okazji Obchodów Dnia Żołnierzy Wyklętych. Pani Dyrektor Anna Filar i Wicedyrektor Bernadetta Maguda wręczyły nagrody i dyplomy.
W Konkursie na Plakat o Żołnierzach Wyklętych nagrodę zdobyła ucz. klasy 4a- Alicja Cyboran.
W konkursie na Portret Żołnierzy Wyklętych nagrodzono uczennicę klasy 6a – Julię Dobosz.
W Konkursie Wiedzy o Żołnierzach Wyklętych I miejsce zdobyła - Julia Dobosz.
II miejsce uczeń klasy 8a – Bartłomiej Beniowski.
III miejsce uczennice klasy 4a – Zofia Bachara, Wiktoria Sarad, Jagoda Wójcik.
JĘZYKOWY SUKCES JAGODY REJKOWICZ
- Szczegóły
Z ogromną radością informujemy, iż uczennica naszej szkoły Jagoda Rejkowicz otrzymała tytuł Laureata Powiatowego Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów klas siódmych i ósmych szkół podstawowych „Mała matura”
07 lutego 2025 odbył się finał konkursu odbył się w budynku VLO w Tarnowie i składał się z dwóch etapów. W I pisemnym etapie finału powiatowego konkursu języka angielskiego uczniowie mieli do rozwiązania zadania sprawdzające umiejętności słuchania i czytania ze zrozumieniem, zadania leksykalno -gramatyczne oraz musieli napisać wypracowanie. Następnie 14 lutego 2025 odbył się drugi ustny etap dla pięciu najlepszych uczniów wyłonionych po części pisemnej. Rozmowy miały charakter matury ustnej i odbywały się w przyjaznej dla uczniów atmosferze. Na koniec, komisja wyłoniła trzech laureatów oraz dwóch finalistów konkursu.
Serdeczne gratulacje Jagoda i dalszych sukcesów
21 LUTEGO DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO
- Szczegóły
Dzień ten został ustanowiony przez UNESCO w 1999 uroku dla upamiętnienia wydarzeń w miejscowości Dhaka, obecnej stolicy Bangladeszu. W 1952 roku zginęło tam 5 studentów, którzy walczyli o nadanie językowi bengalskiemu statusu urzędowego. „Języki mają znaczenie: Obchody Srebrnego Jubileuszu Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego” – to hasło kluczowe tegorocznych obchodów. To okazja do podkreślenia różnorodności językowej i wielokulturowości na świecie. UNESCO alarmuje o szybkim wymieraniu wielu języków, co stanowi poważne zagrożenie dla dziedzictwa kulturowego i tożsamości wielu społeczności. Wydarzenie to ma na celu zwrócenie uwagi na kluczową rolę, jaką odgrywa edukacja w języku ojczystym w rozwoju osobistym i społecznym.
Uczniowie klasy 4a,4b,5b,8b wzięli udział w tygodniowym projekcie językowym: „Poszerzaj swoją wiedzę o języku ojczystym”, w ramach którego redagowali dyktando ortograficzne, utrwalając w ten sposób zasady pisowni. Następnie wysłuchali wykład polskiego językoznawcy: „Co profesor Jan Miodek uważa o słowie Sigma”. Na podstawie wykładu: „Jak dobrze mówić i pisać po polsku” kolejnego językoznawcy Andrzeja Markowskiego uczniowie tworzyli: „Szkolny Poradnik Języka Polskiego”. Kolejno uczniowie klasy 8b zorganizowali „Debatę językoznawców”, w której szczególną uwagę zwrócono na szerzące się wulgaryzmy i podkreślono konieczność walki z negatywnymi naleciałościami. Zjawisko to zdecydowanie przyczynia się do zubożenia naszego języka ojczystego. Ponadto zorganizowaliśmy konkurs na plakat z hasłem: „Mówimy wulgaryzmom NIE”. Zadaniem uczniów młodszych klasy było opracowanie językowych rebusów. Wykorzystując jedną z metod aktywnych – dramę – uczniowie wykonali reklamę językową. Pomysłów nie brakowało. Na zakończenie naszego językowego tygodnia przeprowadziliśmy Kurs pod hasłem: „SZTUKA MÓWIENIA BEZ BEŁKOTANIA I FAFLUNIENIA”, którego mottem stały się słowa Williama Szekspira: „Rozumiem furię w twoich słowach, ale nie rozumiem słów”. Podczas zajęć wykonywaliśmy ćwiczenia doskonalące dykcję, ćwiczenia oddechowe i głosowe. Odbyliśmy niezwykłą zabawę głosem, oddechem i artykulacją. Musimy pamiętać, że język jest nie tylko składnikiem kultury narodu, ale zarazem najlepszym odbiciem tej kultury.
Karnawałowe szaleństwa
- Szczegóły
Zakończenie karnawału odbyło się w czasie zajęć z wychowawcą. Jak na taką okoliczność pojawiły się różnego rodzaju przebrania karnawałowe: maski, kapelusze, pióra, balony i confetti. Uczniowie bawili się do ulubionej muzyki. Przygotowali przekąski i napoje.
I tylko szkoda że tak świetna zabawa trwała króciutko. Ale tradycji stało się zadość, także w Tłusty Czwartek kiedy pączki smakują najlepiej.