Potyczki językowe uwieńczone sukcesem!
- Szczegóły
W mijającym roku szklonym 2022/2023 uczniowie klas ósmych brali liczny udział w konkursach z języka angielskiego. Największą rangą i popularnością cieszyły się trzy z nich: Małopolski Konkurs Języka Angielskiego, Konkurs Języka Angielskiego “Improve your English” organizowany przez III LO w Tarnowie oraz Konkurs Języka Angielskiego dla uczniów klas ósmych szkół podstawowych organizowany przez I LO w Tarnowie. Uczestnicy konkursów musieli wykazać się wykraczającą ponad podstawę programową znajomością języka angielskiego. Z przyjemnością informujemy, że sezon konkursowy zakończyliśmy dużym sukcesem. Uczennica klasy 8 b Natalia Krok zdobyła 2 wyróżnienia w konkursach organizowanych przez tarnowskie licea, a jej klasowy kolega Jan Woźniak, pokonując ponad 100 finalistów, zdobył I miejsce. Wszystkim uczestnikom, a szczególnie naszym uzdolnionym językowo laureatom - Natalce i Janowi, serdecznie gratulujemy! Życzymy dalszych językowych sukcesów już w murach swoich wymarzonych szkół średnich.
KOLEJNE PODIUM …
- Szczegóły
Szkoła Podstawowa w Zębie jest pomysłodawcą i organizatorem Wojewódzkiego Konkursu „Jan Paweł II – Mój autorytet”. Co roku uczniowie szkół podstawowych mają możliwość wzięcia udziału w konkursach - literackim, plastycznym i multimedialnym. W tym roku odbyła się już XXII edycja konkursu, na który wpłynęło 1289 prac – 966 plastycznych, 162 literackich i 160 multimedialnych. Swoich sił w Konkursie kolejny raz spróbowali także i nasi uczniowie.
III miejsce w kat. praca multimedialna zajęła Julia Dobosz – uczennica klasy IV, zdobywając tytuł laureata,
w kat. literackiej wyróżnienie zdobyła uczennica klasy VI – Milena Wzorek,
w kat. plastycznej wyróżnienie zdobyła ucz. klasy VII – Milena Łątka. Obie uczennice zdobyły tytuł finalisty konkursu. Gratulujemy.
KOLEJNY SUKCES !
- Szczegóły
26 maja br. do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rajbrocie przybyli uczniowie z siedemnastu małopolskich szkół, by uczestniczyć w finale 22.edycji Małopolskiego Konkursu Kaligraficznego „O złote pióro”. Na konkurs wpłynęło ponad 150 prac z terenu całego województwa. W pierwszym etapie konkursu Jury wyłoniło 34 finalistów, którzy przystąpili do dalszych kaligraficznych zmagań. Ich zadanie polegało na pięknym zapisie otrzymanego tekstu, pt. „Matka”. Podczas oceny prac zwracano uwagę na ogólne wrażenie estetyczne, rozplanowanie tekstu, płynność połączeń literowych i nachylenie pisma. Podczas konkursowych zmagań uczestnicy brali udział w warsztatach zorganizowanych przez Pana Grzegorza Barasińskiego z krakowskiej firmy „Kaligraf”. Przypominamy, że uczniowie naszej szkoły od 2014 roku są uczestnikami wojewódzkiego etapu, uzyskując tytuły finalistów i laureatów.
Z wielką radością oznajmiamy, iż w tym roku w gronie 12 finalistów znalazła się nasza uczennica klasy VIIa, Dominika Szczerba, uzyskując tytuł FINALISTKI MAŁOPOLSKIEGO KONKURSU KALIGRAFICZNEGO. Jesteśmy bardzo dumni z sukcesu naszej koleżanki. Gratulujemy.
Ostatnie zajęcia w ramach innowacji „Z piosenką angielską przez świat”.
- Szczegóły
W miesiącu maju żegnaliśmy się z zajęciami w ramach świetlicy profilaktycznej. Nadszedł więc czas na podsumowania i refleksję. Wszechobecny język angielski w środkach masowego przekazu, tj. radiu, na płytach czy w teledyskach, niejako zachęca nas do posługiwania się nim przynajmniej na poziomie podstawowym. Dlatego pomyślałam, że piosenki mogą być świetnym sposobem do nauki języka angielskiego – nie pomyliłam się co do tego. Dzieci bardzo lubią słuchać i uczyć się piosenek w języku angielskim w naszej szkole. Piosenki odzwierciedlają żywy, naturalny język, zawierają bogate słownictwo, proste wyrażenia i konstrukcje gramatyczne. Zawierają wiele powtórzeń, dzięki czemu łatwiej są zapamiętywane. Prezentują wymowę, akcent i intonację w jej najlepszym wydaniu. Dlatego są skarbnicą wiedzy językowej i mogą służyć różnym celom językowym. Utrwalają wiedzę już posiadaną, kształcą wszystkie sprawności językowe (słuchanie, czytanie, mówienie, a nawet pisanie). Piosenki bawią, ale też uczą kultury krajów anglojęzycznych. Piosenki są także doskonałą formą wprowadzania dzieci w przerabianą właśnie tematykę. Wprowadzając taką innowację dzieci uwierzyły bardziej w siebie i przeżyły wspaniałą przygodę, przy tym również zostały zachęcone do dalszego poszerzania swoich umiejętności.
Zieleń przy szkole
- Szczegóły
Zieleń przy szkole pełni szczególną funkcję – kształtuje stosunek do przyrody, poczucie piękna i postawy ekologiczne młodych ludzi. Teren wokół szkoły w Tarnowcu wraz z nadejściem wiosny pięknieje. W ostatnim czasie, dzięki życzliwości pana Rafała Durasa - właściciela firmy FLORTAR, udało nam się dosadzić brakujące krzewy ozdobne na skarpie i terenie szkoły, co poprawiło estetykę terenu zielonego wokół naszej szkoły.
W imieniu własnym i naszych uczniów dziękujemy za wsparcie.
Dyrekcja Szkoły Podstawowej w Tarnowcu
Niecodzienni goście – cyrk "Szok"
- Szczegóły
Dziś do naszej szkoły zawitali niecodzienni goście – cyrk "Szok".
Uczniowie obejrzeli ciekawy program artystyczny. Wystąpili "superman" i „słoń”, którzy bawili dzieci swoimi sztuczkami. W cyrku jak to w cyrku, nie mogło zabraknąć pokazów iluzji. Nie zabrakło chętnych i odważnych dzieci, które nie tylko miały okazję podziwiać sztuczki cyrkowe, ale także brać w nich czynny udział. Dzieci z entuzjazmem próbowały wykonać cyrkowe akrobacje. Wspaniały występ cyrkowy dostarczył wszystkim zebranym mnóstwo miłych wrażeń i przeżyć.
Uczestnicy brawami podziękowali akrobatom za niezwykłe widowisko.
Rymanów Zdrój - klasa 2b. Dzień czwarty
- Szczegóły
Dzień 4. Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce, XIX wieczna szkoła w Żarnowcu, Muzeum Misyjne Sióstr Klawerianek w Krośnie.