A A A

21 marca w szkole w Tarnowcu, to nie tylko Pierwszy Dzień Wiosny, ale także finał Europejskiego Dnia Języków Obcych, realizowanego w ramach projektu Erasmus+, którego jednym z priorytetów jest wprowadzenie praktyki nauczania metodą zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL).

Uczniowie zatem zdobywali wiedzę podczas wielu przedmiotów szkolnych, pracując różnymi metodami, a w konsekwencji rozwijali umiejętności językowe i artystyczne oraz poszerzali wiedzę ogólną na temat jednego z państw europejskich.

Na kilka tygodni wcześniej, każda klasa w naszej szkole miała za zadanie poznać kulturę, historię, sztukę, tradycje, język, taniec i zwyczaje kulinarne wylosowanego przez wychowawcę kraju. Na podstawie zebranych wiadomości, uczniowie opracowali krótki – 10 minutowy pokaz, który zaprezentowali jury. Komisja konkursowa odbyła fascynującą podróż przez wszystkie kraje, bo dzieci z pomocą wychowawców przygotowały się znakomicie.

Po burzliwej naradzie, jury postanowiło przyznać I miejsce w każdej kategorii wiekowej i spośród tych trzech klas, ostatecznie wyłonić zwycięzcę.

I tak:

w kategorii klas 1 – 3 wygrała klasa 3a (Francja),

w kategorii klas 4 – 6 wygrała klasa 4b (Grecja),

w kategorii klas 7 – 8 wygrała klasa 7b (Hiszpania).

Główną wygraną otrzymała klasa 4b, która jednogłośnie zachwyciła komisję, wymiatając” tytuł European Explorer 2022.

Pozostałe klasy przedstawiły następujące państwa:

1a –Norwegia, 1b – Holandia, 2a – Włochy, 2b – Polska, 3b – Belgia, 4a – Irlandia,

5a – Portugalia, 5b – Słowacja, 6a – Wielka Brytania, 7a – Czechy, 8a – Niemcy, 8b – Węgry

Udział w tym projekcie był przede wszystkim świetną okazją do rozwijania kompetencji kluczowych, czyli wiedzy, umiejętności i postaw. Przyniósł uczniom wiele oczywistych korzyści, takich jak: konkretna wiedza o tradycji, kulturze i językach integrującej się Europy oraz umiejętność poszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł. Dzięki wzajemnej współpracy i obserwacji, dzieci miały również okazję do kształtowania kompetencji społecznych, szacunku do innych narodowości, wzmacniania poczucia tożsamości własnej oraz narodowej i etnicznej, doskonalenia umiejętności porozumiewania się. Projekt wprowadził uczniów w świat wartości, budował relacje, rozwijał kreatywność i samodzielność.

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk