Akcja Charytatywna
- Szczegóły
Szanowni Rodzice, drodzy Uczniowie!
Już w najbliższą niedzielę odbędzie się 29 Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Z tek okazji, Fundacja Pho3nix, której celem nadrzędnym jest troska o prawidłowy rozwój psychofizyczny dzieci i dorosłych oraz niesienie pomocy osobom potrzebującym wsparcia, zaprasza do wzięcia udziału w akcji charytatywnej.
W jaki sposób dzieci mogą wesprzeć WOŚP? To bardzo proste!
Wystarczy:
- zarejestrować dziecko na platformie http://www.pho3nix-kids.com/
- potwierdzić rejestrację „klikając” w link aktywacyjny, który zostanie przesłany na adres e-mail, podany przy rejestracji.
W ten sposób, dzieci otrzymają na swoim koncie dostęp do filmów z ćwiczeniami. Oglądając je przez kolejne 10 dni (29.01 – piątek – 07.02 - niedziela), zbierają punkty, które zamieniane są na pieniążki.
Jeden dzień, to jeden film, za który dziecko otrzymuje 10 punktów. Każde 10 punktów na platformie, to 1 złoty, przekazany przez Fundację Pho3nix na WOŚP.
Dodatkowo, za każde zdjęcie umieszczone w mediach społecznościowych z hashtagiem #Pho3nixdlaWOSP, pokazujące jak dzieci ćwiczą do filmów, Fundacja przekazuje kolejną złotówkę.
Mamy ogromną nadzieję, że uczniowie naszej szkoły licznie przystąpią do akcji i razem, promując aktywność fizyczną oraz łącząc przyjemne z pożytecznym, uda się wspomóc szczytny cel.
W razie jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt,
Iwona Ostrowska i Dominika Półtorak
Projekt klas 2
- Szczegóły
Nasi uczniowie bardzo lubią pracę w grupach. Jest to jedna z kluczowych w dzisiejszych czasach umiejętności/kompetencji, którą to nauczyciele poszczególnych przedmiotów wypracowują z uczniami. Mieliśmy okazję się o tym przekonać jak efektywna jest współpraca między naszymi drugoklasistami na dzisiejszych zajęciach języka angielskiego. Oto ich efekt.
JESTEM – JAKI JESTEM, JESTEM – KIM JESTEM...
- Szczegóły
„Tolerancja właśnie to znaczy, że szanujemy każdego,
mimo, że wygląda, myśli i robi inaczej”.
W miesiącu grudniu uczniowie klasy IVb,Va, VIb rozpoczęli pracę nad wykonaniem zadań w związku z przystąpieniem szkoły do realizacji projektu „Europejskie wędrowanie po nową jakość nauczania i lepsze jutro naszych uczniów w ramach programu Erasmus+”. Wytyczyliśmy wspólnie działania, które mają na celu kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, postawy szacunku dla innych kultur i tradycji oraz umiejętności zapobiegania dyskryminacji. Lekcje z uczniami przeprowadzono metodami aktywnymi, m.in. drzewko decyzyjne, mapa mentalna, krzyżówki, burza mózgów, metaplan. Uczenie się tolerancji, otwartości wobec innych kultur i narodów to jeden z celów projektu. Tak więc od niego rozpoczęliśmy działania. W pierwszej kolejności sformułowaliśmy definicję tolerancji. Pamiętamy o Międzynarodowym Dniu Tolerancji obchodzonym w miesiącu listopadzie. Poszerzyliśmy przy tej okazji wiedzę na temat tego święta. Następnie uczniowie próbowali skonkretyzować, czy są ludźmi tolerancyjnymi. Podjęliśmy dyskusję na temat granic tolerancji i postawy asertywnej. Kolejno zorganizowaliśmy debatę na temat: ”Czy zawsze i w każdej sytuacji należy być tolerancyjnym i akceptować wszystkie zachowania. Z debaty tej wyłonił się wniosek: „Szanujemy innych i ich poglądy, ponieważ każdy z nas ma prawo do własnego zdania. Wartość człowieka nie zależy od żadnych zewnętrznych cech”. Punkt wyjścia do dalszej dyskusji stanowiły filmiki obrazujące przypadki nietolerancji w różnych sytuacjach życiowych. Jako podsumowanie zajęć wykorzystaliśmy bajkę terapeutyczną z zakresu tolerancji i akceptacji, pt. „Kłapouszek”, do której uczniowie klasy IVb wykonali prace metodą przekładu intersemiotycznego. Natomiast uczniowie klasy Va i VIb zaprezentowali plakaty do tematu TOLERANCJA.
Konkurs ,,Dzień Babci i Dziadka’’ rozstrzygnięty.
- Szczegóły
Dzień Babci i Dziadka, to szczególne dni również i dla wnucząt. Chcąc w wyjątkowy sposób uczcić ten dzień, uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie zorganizowanym przez Urząd Gminy w Tarnowie pt.,,Dzień Babci i Dziadka” Aby wziąć udział w losowaniu nagród należało ułożyć życzenia dla Dziadków, krótko ich opisać, lub też opisać jaką rolę odegrali w życiu swoich wnucząt. Możliwości było wiele, ale jeszcze więcej pomysłów. W pracach znalazły się przepiękne, samodzielnie wykonane laurki, opisy swoich dziadków, a nawet życzenia pisane wierszem. Wszyscy ci, którzy sprostali wymaganiom, a było około 100 zgłoszeń, wzięli udział w losowaniu, które odbyło się 24 stycznia (poniedziałek) w relacji na żywo o godzinie 16.00. Czekamy z niecierpliwością na nowe konkursy. A oto nasi uczniowie, którym dopisało szczęście. Gratulujemy!
Agata Tofilska
Wiktoria Sambora
Piotr Ramza
Weronika Szarkowicz
Alicja Malinowska
Zuzanna Łabno
Lena Wilowski
Antoni Zając
Filip Choczyński
Nagrody należy odebrać w budynku Gminy Tarnów w dniu 25 stycznia w godzinach 12.00-15.00
Na zajęciach z języka angielskieg (kl.2)
- Szczegóły
Czy uczniowie klas drugich potrafią nazwać części garderoby, które poznali na zajęciach zdalnych? Mieli okazję się sprawdzić podczas lekcji powtórzeniowej. Pani Natalia przygotowała uczniom kilka zadań sprawdzających
- Getting dressed task – zabawa polegająca na ubieraniu magnetycznych zwierzaków i nazywanie ubrań, które im wkładamy po angielsku
- Magic Box – polisensoryczna zabawa polegająca na zgadywaniu części garderoby ukrytych w Magicznym Pudełku, tylko na podstawie dotyku
Na zajęciach z języka angielskieg (1)
- Szczegóły
Po przerwie od zajęć wśród klasowych przyjaciół nadszedł długo oczekiwany (szczególnie wśród najmłodszych) czas na powrót do szkoły. Na zajęciach z języka angielskiego uczniowie klas pierwszych mieli okazję zaprezentować zdobyte podczas zajęć zdalnych umiejętności językowe. W ramach powtórzenia słownictwa z rozdziału 4 ‘Food’ – jedzenie, nasi pierwszoklasiści zmierzyli się z następującymi zadaniami:
1) Magic Box – polisensoryczna zabawa, polegająca na zgadywaniu słówek, poprzez wkładanie ręki przez mały otwór naszego Magicznego Pudełka z produktami. Uwierzcie mi, to świetna zabawa! Nie uwierzycie jakie pomysły mieli nasi Mali Odkrywcy.
2) Guessing Caps – pod kubkami znajdują się produkty spożywcze. Nasze pierwszaki starają się zapamiętać ich kolejność przed przykryciem. Następnie Pani je pomieszała. Kto zgadnie gdzie są poszczególne produkty?
3) Health Race – na koniec to co dzieci lubią najbardziej. Ruch! Na hasło Pani uczniowie parami biegną po produkt, o który prosi Pani Natalia (nazywa go oczywiście po angielsku).
W ten sposób powtórzyliśmy słownictwo i tym samym świetnie spędziliśmy razem czas. WELL DONE STUDENTS!
Zasady zamawiania i pożyczania książek dla uczniów klas 4 - 8
- Szczegóły
Książki można zamawiać poprzez:
- dziennik elektroniczny, wiadomość proszę kierować do: Marta Przeszłowska lub wychowawców,
- Microsoft Teams,
- email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W zamówieniu proszę podać tytuł i autora zamawianych książek. Dostępne w bibliotece książki będą gotowe do odbioru w godzinach: 7.30 - 15.00 w wejściu B. Przy odbiorze zamówień prosimy o zachowanie zasad bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego.
Zapraszamy również do korzystania z naszego katalogu elektronicznego:
https://m024086.molnet.mol.pl/
możecie tam sprawdzić, czy w naszej szkolnej bibliotece są dostępne książki, które Was interesują. Prace nad komputeryzacją zbiorów trwają cały czas, więc nie wszystkie książki dostępne w bibliotece są już w katalogu elektronicznym.
Czytaj. Dużo czytaj. To najlepsza forma buntu, jaka masz.
Otwartego umysłu nie zabierze Ci nikt.
Ks. Paweł Antkiewicz