Podsumowanie zajęć z Robotyki w klasach pierwszych szkoły podstawowej w roku szkolnym 2023-2024
- Szczegóły
W roku szkolnym 2023-2024, uczniowie klas pierwszych naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w innowacyjnych zajęciach z robotyki, które odbywały się w piątki w blokach po dwie godziny lekcyjne. Dzięki temu programowi, młodzi konstruktorzy mogli rozwijać swoje umiejętności techniczne i kreatywność, korzystając z nowoczesnych zestawów edukacyjnych.
W trakcie zajęć dzieci pracowały z zestawami Lego We-Do 2.0, Lego Education Spike Prime oraz Lego Education BricQ. Każdy z tych zestawów dostarczał innego rodzaju wyzwań i możliwości, co pozwalało na różnorodność w budowie i programowaniu robotów.
Uczniowie mieli możliwość budowania robotów według gotowych instrukcji, co pozwalało im zapoznać się z podstawowymi zasadami konstrukcji i mechaniki. Jednak równie często angażowali się w tworzenie własnych, unikalnych projektów, rozwijając swoją wyobraźnię i umiejętność rozwiązywania problemów.
Prezentacje robotów były integralną częścią zajęć. Dzieci z dumą przedstawiały swoje konstrukcje, dzieląc się z rówieśnikami pomysłami i spostrzeżeniami. To nie tylko budowało ich pewność siebie, ale także uczyło współpracy i komunikacji.
Programowanie robotów było kolejnym kluczowym elementem zajęć. Uczniowie poznawali podstawy kodowania, ucząc się, jak zainstruować swoje roboty do wykonywania określonych zadań. Testowanie robotów dostarczało wiele emocji, gdy dzieci obserwowały, jak ich pomysły nabierają życia.
Na zakończenie każdego bloku zajęć, roboty były rozmontowywane, a klocki starannie segregowane i odkładane do pudełek. Ten proces uczył dzieci dbałości o narzędzia i porządek, co jest równie ważne w nauce jak i w życiu codziennym.
Zajęcia z robotyki w klasach pierwszych były ogromnym sukcesem, dostarczając uczniom nie tylko wiedzy i umiejętności technicznych, ale także wielu niezapomnianych chwil i radości z odkrywania świata technologii. Cieszymy się na kolejne roczniki młodych inżynierów, którzy będą kontynuować tę pasjonującą przygodę!
Próbna ewakuacja
- Szczegóły
Dnia 3 czerwca w naszej szkole przeprowadzona została próbna akcja ewakuacyjna.
Po usłyszeniu sygnału alarmu, uczniowie oraz wszyscy pracownicy szkoły niezwłocznie opuścili budynek i udali się na miejsce zbiórki. Cała akcja przebiegała bardzo sprawnie i zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Celem próbnej ewakuacji było przypomnienie procedur dotyczących zachowania się w przypadku wybuchu pożaru lub powstania innego zagrożenia dla życia i zdrowia.
Wycieczka klas piątych
- Szczegóły
Dnia 11 czerwca odbyła się jednodniowa wycieczka klasy 5a i 5b do Szczawnicy. Jej celem było zwiększenie aktywności fizycznej, poznanie walorów przyrodniczych Pienin i dalsza integracja. Wczesnym rankiem udaliśmy się w kierunku Szczawnicy, mijając po drodze wiele obiektów przyrodniczych, kulturowych, zabytkowych. W miłej atmosferze dojechaliśmy do miejscowości Jaworki, skąd ruszyliśmy pieszo przez Wąwóz Homole, zatrzymując się chwilę przy Kamiennych Księgach oraz szałasie Bukowinki, skąd roztaczał się przed nami widok na Beskid Sądecki, niestety w chmurach. Po chwili odpoczynku zeszyliśmy w kierunku Jaworek. Następnie ruszyliśmy w kierunku centrum Szczawnicy. To piękne, urokliwe miasteczko, gdzie odpoczywa wielu kuracjuszy, ze względu na uzdrowiskowe walory tego miejsca. Byliśmy na Placu Dietla, zwiedziliśmy fragment parku zdrojowego. Duże wrażenie zrobiła promenada nad Grajcarkiem rozpoczynająca się przy dolnej stacji kolejki na Palenicę. Nie zabrakło też czasu na zakupienie pamiątek z wycieczki. Trochę zmęczeni ale zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną.
Domki apiterapii
- Szczegóły
Dnia 7 czerwca uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę edukacyjną do nowo powstałych domków apiterapii w okolicy miejscowego boiska sportowego "Orlik". Te unikalne konstrukcje to specjalne drewniane domki, w których umieszczono ule pszczół. W trakcie wizyty dzieci miały okazję poznać, jak działa apiterapia, czyli lecznicza metoda wykorzystująca dobroczynne właściwości pszczół i ich produktów.
Pszczelarz Robert Kozioł, który oprowadzał uczniów, wyjaśnił, że w domkach apiterapii można oddychać powietrzem przesyconym aromatami z ula, bogatym w pyłki kwiatowe i substancje powstające podczas przerabiania nektaru na miód. To właśnie te opary mają pozytywny wpływ na zdrowie, szczególnie na układ oddechowy i stres. Dzieci mogły usłyszeć pracowite brzęczenie pszczół, które, choć znajdują się wewnątrz domków, mają swoje wloty na zewnątrz.
Inicjatywa ta ma na celu nie tylko edukację, ale również promocję naturalnych metod wspierania zdrowia. Mieszkańcy regionu tarnowieckiego mogą skorzystać z bezpłatnych seansów apiterapii, kontaktując się z sołtysem Tarnowca. Choć na razie dostępny jest tylko jeden domek, w planach jest rozwinięcie tej strefy i stworzenie Pszczelego Parku, gdzie rosną miododajne drzewa i krzewy, takie jak lipy.
To była fantastyczna okazja dla uczniów, by zrozumieć, jak pszczoły mogą pomagać ludziom nie tylko poprzez produkcję miodu, ale także przez swoje niezwykłe właściwości lecznicze.
Na podbój Wrocławia!
- Szczegóły
Uczniowie klas szóstych oraz przedstawiciele klas czwartych, piątych i siódmych wybrali się na zwiedzanie Wrocławia, miasta o wielowiekowej tradycji. Celem wycieczki było poznanie historycznej stolicy Dolnego Śląska oraz Odry z jej czterema dopływami. W ramach przyjętego programu uczestnicy wyprawy m.in. analizowali architekturę Rynku i Ostrowa Tumskiego, stanęli u boku Kościuszki pod Racławicami, doświadczali bogactwa flory i fauny w Ogrodzie Japońskim, i w Ogrodzie Zoologicznym, zeszli do wodnego świata oceanarium, próbowali policzyć krasnoludki, delektowali się niezwykłą, nocną panoramą miasta z pokładu statku i wielokrotnie zanurzyli się w niezwykłej atmosferze tego urokliwego miasta.
We Wrocławiu pogoda była idealna do zwiedzania za dnia, jak i nocą. A pięknych miejsc do fotografowania było tyle, że w hotelu musieliśmy ładować baterie, nie tylko te w telefonach i aparatach. Najbardziej podobał mi się Ogród Japoński, bo po prostu był przepiękny. Rośliny były zjawiskowe, zadbane, w większości w pełni kwitnienia, a niemałe akweny wodne dopełniały atmosferę spokoju i harmonii. Dzięki panu przewodnikowi poznaliśmy interesującą historię Wrocławia, jak również przemyślaną infrastrukturę i cudowną architekturę. Uważam, że można spokojnie powiedzieć, iż Wrocław to jedno z najlepszy i najbardziej urokliwych miast w Polsce.
Karolina Sacha, kl. 4a
Nasza wycieczka do Wrocławia obejmowała mnóstwo atrakcji, ale najbardziej podobało mi się ZOO. Było olbrzymie, a w nim wiele egzotycznych zwierząt, takich jak żyrafy, małpy, surykatki, niedźwiedzie, węże oraz rekiny, płaszczki i żółwie w afrykarium. Uważam, że wycieczka była bardzo udana.
Filip Kuberski, kl. 6b
Najbardziej podobało mi się ZOO, a w nim surykatki – były zabawne. Wrażenie robiły też krasnoludki. Były wszędzie, miały ciekawe nazwy, a każdy był inny.
Michał Stosur, kl. 6a
Osobiście uważam, że najpiękniejsze we Wrocławiu było ZOO. Największe wrażenie robi oceanarium i niezwykłe ryby, pływające wokół i nad głową. Wrocław jest piękny i, co również bardzo mi się podobało, jeżdżą po nim świetne samochody J
Szymon Draganik, kl. 6b
Nasza wycieczka do Wrocławia była bardzo ciekawa. Zdobyłam wiele informacji o mieście i zobaczyłam wiele zabytków. Spośród wszystkich atrakcji najbardziej spodobał mi się Ogród Japoński, piękny, pełen kwitnących kwiatów i innych niezwykłych roślin. Bardzo zainteresowała mnie Panorama Racławicka – była ogromna, a człowiek czuł, że jest w środku wydarzeń. Wycieczka do miasta krasnali bardzo mi się podobała.
Antonina Gawłowicz, kl. 6b
W czasie wycieczki do Wrocławia najbardziej podobało mi się ZOO, gdyż mogliśmy zobaczyć zwierzęta, których nie ma w Polsce. Równie ciekawą atrakcją był rejs po Odrze. Odbywał się nocą, co dodawało uroku, a muszę przyznać, że Wrocław nocą jest niezwykły. Rzecz, która również zrobiła na mnie wrażenie to Panorama Racławicka – ukazuje przebieg bitwy pod Racławicami.
Igor Niemiec, kl. 6b
Wycieczka do Wrocławia, według mnie, była świetna. Odwiedziliśmy wiele miejsc, np. piękny rynek z zabytkowymi kamienicami. Odwiedziliśmy także ZOO – były tam zwierzęta, których nie ma w Krakowie. Oczywiście wrażenie robi oceanarium. Pięknie było w Ogrodzie Japońskim, w którym robiliśmy sobie zdjęcia. Podobał mi się także rejs po Odrze i fontanny multimedialne.
Lena Wilowski, kl. 6b
MOMO u Solskiego
- Szczegóły
5 czerwca uczniowie klas szóstych gościli w tarnowskim Teatrze im. Ludwika Solskiego na sztuce „Momo”, zrealizowanej na podstawie książki Michaela Ende, niemieckiego pisarza, autora (bardziej znanej) „Niekończącej się historii”. Warto dodać, że Ende otrzymał Międzynarodową Nagrodę Literacką im. Janusza Korczaka (przyznawaną przez Międzynarodową Unię na Rzecz Książki dla Młodzieży) oraz międzynarodową Nagrodę Lorenzo il Magnifico. Jego książki zostały przetłumaczone na ponad 40 języków.
Ostatnio, wraz z koleżankami i kolegami byłem na spektaklu pt.: "Momo". Momo to dziewczynka, która nie ma rodziców, ale ma dwójkę przyjaciół. Spędza z nimi czas, świetnie się bawiąc. Życie w miasteczku upływało spokojnie, aż pewnego razu pojawiły się postacie, które zaczęły kraść ludziom czas. Momo zauważyła, że dzieje się coś niedobrego, że ludzie nie mają dla siebie czasu i chciała wszystkich przestrzec przed tymi postaciami, dlatego stała się ich głównym celem. Złodzieje Czasu zaczęli szukać Momo, chcieli nawet wykorzystać do tego jej przyjaciół, którzy wpadli w tarapaty. Momo uświadomiła sobie, że wszyscy są tak zajęci oszczędzaniem czasu, iż w ogóle nie mają go dla innych. Dziewczynka udała się do Władcy Czasu i dzięki jego wskazówkom oraz własnej determinacji udaremniła działania Szarych Panów. Udało jej się uwolnić ludzi z niebezpiecznego letargu. Okazało się, że czas ma wartość, gdy spędzamy go z innymi.
Sztuka bardzo mi się podobała i serdecznie ją wszystkim polecam.
Igor Niemiec, Vl b
Według mnie spektakl "Momo" w tarnowskim teatrze był bardzo ciekawy. Szczególną uwagę zwróciłem na zwroty do publiczności, które budziły nasz entuzjazm. Sceny odgrywano zjawiskowo i z wielkim zaangażowaniem aktorów. Scenografia była przemyślana i kreatywna, a muzyka i efekty dźwiękowe dodatkowo wzmacniały przekaz, tworząc wyjątkową atmosferę. Całość zrobiła na nas niezapomniane wrażenie. Warto poświęcić czas na ten spektakl.
Piotr Buzowski, VI a
NIEZWYKŁA PRZYGODA! Wieliczka - Ojców
- Szczegóły
NIEZWYKŁA PRZYGODA!
W dniach 10 i 11 czerwca 2024 r. uczniowie klasy 7a, 7b i 8 wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Wieliczki i Ojcowa. W pierwszej kolejności po dotarciu do Wieliczki wybraliśmy się na wędrówkę w głąb czasu i odkryliśmy różnorodne miejsca, które od wieków pozostały żywym pomnikiem polskiej historii. Wędrując Trasą Górniczą wewnątrz podziemnego solnego labiryntu w najstarszym zachowanym Szybie Regis poszukiwaliśmy soli, badaliśmy atmosferę kopalnianą, odszukiwaliśmy właściwą trasę pod ziemią. Wyposażeni w sprzęt górniczy i górniczy strój wykonywaliśmy praktyczne górnicze zadania, poznaliśmy pracę przedstawicieli dawnych górniczych zawodów, jak np. cieśla górniczy. Tu poznaliśmy prawdziwe życie górników. Następnie udaliśmy się do Muzeum Żup Krakowskich, gdzie uczestniczyliśmy w niezwykle ciekawych warsztatach archeologicznych. Zobaczyliśmy przedmioty codziennego użytku i broń z różnych epok. Lekko zmęczeni dotarliśmy do naszego miejsca zakwaterowania. Atrakcja – nocleg w domkach. Wieczorem ognisko, śpiewy, zabawy na świeżym powietrzu, bo pogoda dopisywała. Pełna integracja grupy. Następnego dnia dotarliśmy pod zamek na Pieskowej Skale, Maczugę Herkulesa, następnie udaliśmy się do Jaskini Ciemnej-najcenniejszego stanowiska archeologicznego w Polsce i powędrowaliśmy szlakiem w Ojcowskim Parku Narodowym, słuchając z zaciekawieniem niezwykle interesujących opowieści naszego przewodnika. Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego stanowiło ostatni punkt naszej wyprawy. Aktualnie w ramach ekspozycji prezentowane są eksponaty związane z terenem Doliny Prądnika i obejmujące ich faunę i florę, geologię, zagadnienia dotyczące ochrony środowiska. Wyposażeni w obszerną wiedzę, z uśmiechami na twarzy powróciliśmy do domu, by wspominać niezwykle udaną wycieczkę.
Książka na wakacje
- Szczegóły