A A A

NATIVITY PLAY 2022 performed by class 4a and 4b. 

JASEŁKA 2022 w wykonaniu klas 4a i 4b. 

  

W ramach realizacji ważnego celu projektu Erasmus + jakim jest propagowanie znajomości języków obcych oraz promowanie różnorodności językowej i świadomości międzykulturowej przygotowane zostały Jasełka w języku polskim z elementami języka angielskiego i pięknymi angielskimi piosenkami świątecznymi. Czwartoklasiści poświęcili wiele czasu na szlifowanie umiejętności artystycznych, a na zakończenie przedstawienia z radością złożyli wszystkim życzenia świąteczne zdrowia, dostatku i pomyślności w obu językach. Przypomnijmy sobie jeszcze raz to wyjątkowe przedstawienie. 

 

One of the Erasmus+  project’s main objectives is the language improvement and popularization among the students. This objective was fulfilled in the process of preparing and performing the  nativity play by pupils in class 4a and 4b. Additionally, it was a great way of developing team working skills since all the students had to cooperate to make this performance beautiful.  The possibility of presenting the results of many rehearsals  on  video helped the pupils  realize that languages are not just subjects to be learned, but  real communication tools. Let’s enjoy the show once again. 

   Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnowie po raz kolejny ponownie zaprosiła na podwodne mikołajki. Jesteście ciekawi co to za wydarzenie?

Zobaczcie materiał wideo i zdjęcia.

https://www.facebook.com/tarnowikc/posts/4936106669754336

Nas uczniowie również przyjęli zaproszenie i z ciekawością wzięli udział w kolejnej edycji podwodnych mikołajek pod hasłem ,,Żyć jak każdy”. Impreza miała na celu pokazanie, że osoby z niepełnosprawnością mają mnóstwo potrzeb i też chcą brać udział aktywnościach sportowych.

Integrując się z uczestnikami nasi uczniowie spróbowali swoich sił w nurkowaniu i wspinaczce, brali udział w konkurencjach sportowych, wysłuchali rad dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wrażeń i emocji nie brakowało i każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Integracja z osobami z niepełnosprawnością, wspólna zabawa, działanie uczy nas akceptacji, tolerancji i zrozumienia. Wiele osób niepełnosprawnych siedzi w domach, bo po prostu boja się z nich wyjść.

Bawiliśmy się doskonale i czuliśmy się wyśmienicie. Jesteśmy wdzięczni, iż mogliśmy wziąć udział w tak interesującym przedsięwzięciu.

     Pomysł podwodnego nurkowania zrodził się podczas szkoleniowego wyjazdu Erasmus na Malcie, gdzie mogliśmy obserwować piękny podwodny świat i tą pasją chcieliśmy zarazić naszych podopiecznych.

Składamy serdecznie podziękowania organizatorom imprezy.

Drodzy uczniowie! 

 

Przypominam, iż w najbliższy poniedziałek świętujemy Dzień Życzliwości w naszej szkole! 

Życzliwość ma moc i jest zaraźliwa! 

Według najnowszych badań życzliwość redukuje stres i poprawia nasze fizyczne samopoczucie. 

Zachęcam do założenia w klasie Słoika Życzliwości i wrzucania karteczek  z gestami życzliwości. 

Pamiętajcie, iż słowa mają ogromną moc, więc używajcie słów mądrze, aby wzmacniać drugą osobę. 

Posłuchajcie piosenki One Day by Matisyahu i zainspirujcie się: 

https://www.youtube.com/watch?v=nwAYpLVyeFU&ab_channel=LifeVestInside 

Dear Students! 

I kindly remind you that this coming Monday we are going to celebrate  Kindness Day.  

 Kindness is powerful, it is also contagious  

I encourage you to do random acts of kindness. 

Make the Jar of Kindness in your classroom and collect as many acts of kindness as possible. 

Remember that Words Have Power so use words wisely to support and encourage other people! 

I’d like to inspire you with an incredible  song One Day by Matisyahu 

https://www.youtube.com/watch?v=nwAYpLVyeFU&ab_channel=LifeVestInside 

W dniach od 18.092021 do 17.09. 2021 uczestniczyłyśmy w kursie metodycznym dla nauczycieli we Florencji w ramach programu Erasmus+

Florencja – miejsce szkolenia.

Florencja jest uważana za kolebkę Renesansu, według UNESCO jedna trzecia światowego skarbu sztuki znajduje się właśnie w tym mieście. Wspaniali autorzy i artyści tacy jak: Dante Alighieri, Michał Anioł Leonardo Da Vinci, Donatello, Machiavelli i Galileo Gallileli pochodzili z tego miasta lub regionu. Świetna lokalizacja szkoły w sercu Florencji umożliwiała nam szybki dostęp do najważniejszych zabytków w mieście. Było intensywnie, ciekawie i twórczo.

Organizacja szkolenia

Zajęcia były prowadzone przez dwóch lektorów: Sheila Corwin i Layla Dari. Pani Sheila prowadziła zajęcia na wysokim poziomie, angażując wszystkich uczestników i oferując prawdziwie kreatywne rozwiązania w pracy na lekcjach. Miała wyjątkową umiejętność empatycznego słuchania i tworzenia przyjaznej przestrzeni do dyskusji dotyczącej uczenia w szkole. Pani Layla prowadziła zajęcia związane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Na zawsze zapamiętamy grę miejską zorganizowaną w ostatnim dniu naszego pobytu w tym czarującym mieście. Kurs metodyczny Creative Classroom okazał się strzałem w dziesiątkę. Wyposażył nas w nowe metody i narzędzia pracy z uczniem. Wróciłyśmy z głową pełną kreatywnych pomysłów.

Wartość udziału w szkoleniu dla szkoły i uczniów.

Wyjazd na szkolenia w ramach programu Erasmus+ jest nie tylko potrzebny, ale też konieczny w tych wyjątkowych czasach. Obecnie jesteśmy świadkami dynamicznie zmieniającego się na naszych oczach świata. Zmiany dokonują się praktycznie we wszystkich sferach naszego życia – edukacja musi odzwierciedlać takie tendencje. Udział w europejskim szkoleniu niewątpliwie poszerza horyzonty myślowe, oferuje nową perspektywę spojrzenia na system edukacji w Polsce

poprzez pryzmat edukacji europejskiej. Chcemy uczyć zgodnie z najnowszymi standardami europejskimi, dzięki takim kursom możemy nabywać nowe umiejętności i wzbogacać warsztat pracy o nowoczesne metody oraz narzędzia w pracy z uczniem. Szkolenie to daje nam również możliwość nawiązania relacji z nauczycielami z innych krajów i kontynuowania współpracy po powrocie do Polski.

Erasmus+ Destinations
 From Tarnowiec in Poland to Florence in Italy!  

http://www.sptarnowiec.pl/images/2021-2022/dokumenty/EPP-2021-09-Florence.pdf

http://www.sptarnowiec.pl/images/2021-2022/dokumenty/EPP-2021-09-Florence.pdf" width="750" height="375">

W tym tygodniu ogłoszono wyniki konkursu na taniec, precyzyjniej rzecz ujmując na filmik z wykonaniem tańca związanego z kulturą krajów członkowskich Unii Europejskiej. Celem konkursu było umożliwienie uczniom prezentacji swoich umiejętności tanecznych oraz propagowanie dorobku kultury europejskiej. Uczennice klasy 3b pod kierunkiem Pani Urszuli Kupczyk zdobyły pierwszą nagrodę, wykonując układ choreograficzny „Belgijka” oraz „Tarantella”. Uczennice, wraz z opiekunką zadbały zarówno o dopracowanie układu tanecznego, jak i o stroje, stąd komisja zadecydowała, iż to właśnie im, należy się I miejsce. Na drugiej pozycji uplasowały się Julka Dobosz, Zosia Siwiec, Nadia Wójcikowska oraz Nikola Przywara z klasy 2a, z wykonaniem francuskiego kankana. III miejsce należy do Elizy Polek i Martyny Kotwieja. Serdecznie gratulujemy i życzymy samych sukcesów naszym tancerzom!

Jednym z głównych celów w programie Erasmus+ jest przygotowanie do nauczania przedmiotów z elementami języków obcych przy wykorzystaniu elementów metody CLIL. Metoda CLIL to połączenie motywującego tematu z językiem – w tym przypadku była to ochrona środowiska. Na zajęciach języka angielskiego priorytetem było nauczenie słownictwa związanego z tematem zmian klimatycznych po to, by móc go używać do dyskusji na temat problemów i rozwiązań ekologicznych dla Planety Ziemi.

Uczniowie klasy 5 pracowali nad tym tematem równocześnie na biologii, chemii, języku polskim oraz języku angielskim. Efektem końcowym była lekcja otwarta z udziałem Dyrekcji Szkoły Podstawowej i zaangażowanych nauczycieli.

Lekcja otwarta przeprowadzona była przez uczennice klasy 7A Maję Orczyk i Milenę Duras. Dziewczynki wykorzystały prezentację multimedialną w języku angielskim zrobioną na platformie Canva oraz gry interaktywne opracowane na platformie Wordwall. Lekcja była bardzo atrakcyjna i innowacyjna poprzez wykorzystanie ciekawych rozwiązań technologicznych. Dodatkowo, uczennice wykorzystały wiedzę zdobytą na biologii, chemii oraz geografii aby klarownie przedstawić problem zmian klimatycznych i możliwych rozwiązań.

Na tydzień przed obchodami Dnia Ziemi, dzieci 5 klasy pracowały pod hasłem: ‘Mój tydzień dla mojej Planety Ziemi’ dyskutując o tym jak możemy ocalić ziemie i co zrobić aby przywrócić naszą Planetę do stanu w jakim była przed laty. Efektem końcowym była prezentacja tych pomysłów przez uczniów klasy 5. Na koniec lekcji otwartej chętni uczniowie

przedstawili własne propozycje ekologicznych zachowań. Milenka Łątka Przygotowała poradnik o tytule ‘Guide on how to care for the Earth’, Adam Mleczko przeczytał opracowany przez siebie wiersz dla Matki Ziemi, a Dominika Szczerba i Aleksandra Stolarczyk pokazały przepiękne plakaty - wszystkie te prace zawierały słownictwo i wyrażenia w języku angielskim. Lekcja okazała się wielkim sukcesem i niewątpliwie przyczyniła się do zwiększenia atrakcyjności oferty edukacyjnej naszej szkoły i podniesienia poziomu świadomości językowej i ekologicznej uczniów. Nasi uczniowie wykazali się dużą wiedzą, wspaniałą kreatywnością a przede wszystkim wrażliwością na współczesne problemy.

Zapraszam do obejrzenia prezentacji multimedialne i niektórych prac uczniów klasy 5.

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk