Zajęcia wspomagające
- Szczegóły
Akcja - Pełna Miska 10
- Szczegóły
Pierwszaki doskonale wiedzą, jak zadbać o swoje zdrowie!
- Szczegóły
Pierwszaki doskonale wiedzą, jak zadbać o swoje zdrowie!
Zdajemy sobie sprawę, że nawyki nabyte w dzieciństwie mają bardzo duży wpływ na późniejszy styl życia małych podopiecznych.
Realizując w szerokim zakresie temat zdrowia, pierwszaki dowiedziały się m.in: jak o nie zadbać, których produktów mogą jeść więcej, a których powinny jeść mniej, czego unikać, z których produktów można przygotować zdrowe posiłki, dlaczego należy zadbać o dostarczenie dużej ilości płynów oraz jaki wpływ dla organizmu ma ruch. Dowiedziały się, o czym należy pamiętać przed przygotowaniem posiłków i ich spożywaniem. Pracowały z konkretnymi okazami wykorzystując wszystkie swoje zmysły, miały okazję do dotykania ich, smakowania, wąchania, kosztowania. Poznały tematyczne zabawy ruchowe, czy też piosenki swoją treścią zniechęcające do spożywania niezdrowych posiłków, które były inspiracją do wykonania plakatów zachęcających do rezygnacji niezdrowych produktów na rzecz tych, które znajdują się w piramidzie zdrowia. Największą radość sprawiła pierwszakom wiadomość, że będą miały okazję samodzielnie przygotować szaszłyki ze swoich ulubionych owoców. Praktycznie dostosowały się do zasad higieny przed przyrządzaniem posiłków, a następnie promując zdrowy styl odżywiania wśród swoich kolegów i koleżanek, zachęcały do poczęstunku.
„Przepisywanie Tolkiena”
- Szczegóły
Drodzy Uczniowie, nasza biblioteka przystąpiła do ogólnopolskiej akcji! Z okazji 130. rocznicy urodzin J.R.R. Tolkiena przepisujemy jedną z jego powieści. Od nas zależy czym będziemy pisali: pióro, długopis, ołówek oraz jakim krojem, np. własny charakter pisma. Przepisywane fragmenty można ozdabiać inicjałami, ramkami lub rysunkami. Ważne, aby był zachowany format A4 z marginesem bocznym 3 cm, co pozwoli następnie złożyć odręcznie przepisany tekst w jedną książkę. Mamy do przepisania 1 stronę maszynopisu A4 z książki pt. „Silimarillion”. Tekst dzielimy na fragmenty, aby każda chętna osoba mogła wziąć udział w akcji i zaprezentować swój piękny charakter pisma.
Organizatorem akcji jest Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wawer m. st. Warszawy.
Lapbook
- Szczegóły
Lapbook z języka angielskiego oznacza „książka na kolanach”. Lapbook jest „książką” tematyczną, którą tworzy się na dany temat i w której tworzeniu dziecko aktywnie uczestniczy. Klasa 2a stworzyła taką książkę – swojego jesiennego lapbook’a w języku angielskim.
Jesień jest przepiękną porą roku, dlatego też postanowiliśmy ją zatrzymać na dłużej i schować do lapbook’a.
W lapbookach uczniów znalazły się informacje wraz z obrazkami dotyczące jesiennej pogody, barw, darów lasu, sadu i ogrodu, jesiennych przetworów. Pojawiły się sylwetki leśnych zwierząt. Z prac wykonanych przez dzieci można dowiedzieć się kiedy się rozpoczyna i kończy kalendarzowa jesień, a nawet pojawiły się angielskie określenia związane z jesienną pogodą.
Ta metoda zbierania informacji wokół tematu jesieni bardzo spodobała się uczniom, pobudziła ich kreatywność i dała dużo radości. Jest to wspaniała forma utrwalania poznanego materiału. Liczymy na to, że kolejne lapbook’i będą coraz ciekawsze i bardziej rozbudowane.
Nowa stołówka dla ptaków
- Szczegóły
Zima to najtrudniejszy okres dla ptaków zimujących w naszej strefie klimatycznej. Bez wsparcia ludzi, mniej doświadczone, bądź osłabione ptaki mają nikłe szanse na przeżycie w tym okresie, dni są krótkie, a dostęp do pokarmu utrudniony.
Uczniowie z klasy IVB, aby pomóc ptakom przetrwać ten trudny dla nich okres, wykonali z pomocą dziadków i rodziców karmniki oraz zadbały o napełnienie tych karmników odpowiednim pożywieniem.
Bardzo dziękujemy za pomoc i zaangażowanie
JESTEŚMY ECO
- Szczegóły
Zajęcia rozwijające w klasie VI mają na celu rozbudzić wrażliwość na piękno, wyzwolić ekspresję twórczą, poszerzyć horyzonty, są one źródłem przyjemności i dają radość z tworzenia. Poprzez prace manualne dzieci ćwiczą koordynację wzrokową a przy tym poszerzają wiedzę dotyczącą różnych technik plastycznych. Na zajęciach podejmujemy także działania ekologiczne na rzecz ochrony środowiska, wdrażamy kulturę ekologiczną podczas codziennych czynności. Tym razem uczniowie wykonali znicz wielokrotnego użytku. Czas ku temu odpowiedni – Święto Zmarłych lada dzień. Wszyscy wiemy, że jednorazowe lampiony zasilają wysypiska. Nie musi tak być. I udowodniliśmy to. Wykonaliśmy ekologiczny znicz z naturalnych materiałów i możemy go wielokrotnie użyć z roku na rok. Pomysłów nie brakowało. Powstały prawdziwe perełki, artystyczne wytwory, które uczniowie umieszczą na grobach swoich bliskich. Będzie to prawdziwa bliskość z TYMI, o których PAMIĘĆ TRWA.
Halowa Piłka Nożna Chłopców
- Szczegóły
Kolejne nasze wyjazdowe zawody odbyły się w hali widowiskowo -sportowej w Koszycach Wielkich. W ramach Igrzysk Młodzieży Szkolnej uczestniczyliśmy w halowej piłce nożnej chłopców z klas VII- VIII.
Dobrze przygotowani reprezentanci naszej szkoły po wielu meczach, o wyjście z grupy zagrali mecz półfinałowy a po wygranym pojedynku mecz finałowy z Koszycami Małymi. Emocji było sporo, trudno było usiedzieć na trybunach. Ostatecznie zajęliśmy drugie miejsce.
Brawa dla naszej reprezentacji szkolnej:
Michał Mrzygłód, Wojciech Łabędź, Jan Sobecki, Igor Węgrzyn, Krzysztof Potempa, Kamil Wałęga, Patryk Karczyński, Gracjan Cholewa, Filip Dychtoń, Jakub Smalarz.
Dzień później, do zawodów sportowych w tej samej dyscyplinie stanęli młodsi koledzy z klas IV – VI.
Po wylosowaniu grupy (na miejsce stawiło się 8 zespołów), rozpoczęliśmy od wysokiej wygranej 4:0 z Jodłówką – Wałki. Niestety, kolejne dwa mecze skończyły się naszą porażką i nie zdołaliśmy awansować do kolejnego etapu rozgrywek, zajmując ostatecznie trzecie miejsce w grupie.
Co warte podkreślenia, w finale spotkały się zespoły, którym wcześniej ulegliśmy.
Cały turniej przebiegał w duchu sportowej rywalizacji, a nasi chłopcy zaprezentowali się najlepiej jak potrafili i za to należą Im się słowa uznania.
Reprezentacja wystąpiła w składzie:
Kacper Dychtoń, Filip Kuberski, Aleksander Mierzwa, Igor Niemiec, Daniel Karczyński, Krystian Karczyński, Maciej Kudrański, Wiktor Skowron, Michał Tatar, Dominik Zaucha
WYCIECZKA DO Auschwitz-Birkenau I WADOWIC
- Szczegóły
20 października klasy 8a i 8b pojechały na wycieczkę do Oświęcimia i Wadowic.
Rozpoczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem Miejsca Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau. Ogromne wrażenie robiło wszystko:
- w Auschwitz I - Brama „Arbeit Macht Frei”, plac apelowy, bloki z wystawami stałymi m.in. tematyka rejestracji i egzystencji więźniów, zagadnienia związane z mieniem Ofiar, cela śmierci św. Maksymiliana Marii Kolbego, komora gazowa i krematorium,
- w Auschwitz II Birkenau – Brama Śmierci, baraki mieszkalne i sanitarne, rampa wyładowcza, ruiny komór gazowych i krematoriów.
Następnie pojechaliśmy do Wadowic, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II, następnie pomodliliśmy się w Bazylice Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny. Po pamiątkowym zdjęciu był czas na degustację kremówek.