Sala integracji sensorycznej
- Szczegóły
Żyjemy otoczeni przez bodźce, które odbieramy zmysłami. Każdy z nas wie jakie doznania zapewniają nam: wzrok, węch, smak, słuch i dotyk, ale przecież mamy jeszcze zmysł przedsionkowy (równowagi) oraz proprioceptywny (czucie głębokie). Zmysł równowagi pozwala nam nie tylko zachować pionową postawę, wpływa także na umiejętność czytania czy kaligrafowania. Natomiast czucie głębokie pozwala nam np. trafiać precyzyjnie łyżką do ust. Oczywiście zmysły wpływają na siebie i współpracują z mózgiem. Gdy cała ta maszyneria działa bez zarzutu, czyli gdy bodźce są odbierane i przetwarzane właściwie, mówimy o integracji sensorycznej - mamy łatwość odbierania świata. Niestety czasami delikatny dotyk boli, szelest liści staje się nieznośnym hukiem a prawidłowe utrzymanie długopisu nie lada wyzwaniem. I tu z pomocą przychodzą zajęcia w naszej sali sensorycznej.
Szkolna sala do terapii integracji sensorycznej jest już gotowa, już działa! Dużym nakładem pracy i pieniędzy udało się ją wreszcie uruchomić. Była dla nas priorytetem, ponieważ priorytetem są dla nas dzieci, a bardzo często problemy z SI wyłapywane są dopiero na etapie szkolnym, kiedy pojawiają się kłopoty z nauką, zachowaniem i ogólnym funkcjonowaniem dziecka w szkole. Na szczęście na terapię nigdy nie jest za późno. Przygotowane w naszej sali pomoce pozwalają się wyciszyć i odseparować od nadmiaru bodźców, przejść z trybu outdoor do trybu indoor. Umożliwiają prowadzenie ćwiczeń usprawniających:
- równowagę,
- motorykę dużą i małą,
- napięcie mięśniowe,
- koordynację ruchową,
- koordynację ruchowo – wzrokową,
- percepcję,
- koncentrację,
- grafomotorykę,
- słuch fonemowy,
- artykulację,
- pamięć wzrokową i słuchową,
- analizę i syntezę wzrokową i słuchową,
- logiczne myślenie,
- myślenie przyczynowo – skutkowe,
- myślenie analityczne i strategiczne,
- uwagę i spostrzegawczość,
- wytrwałość i cierpliwość.
Pamiętajmy, że ludzki mózg jest niezwykłym organem – ma zdolność do tworzenia nowych połączeń, samonaprawy, zmienności i uczenia się. Właśnie dzięki tej neuroplastyczności, przy odpowiedniej stymulacji układu nerwowego, jesteśmy w stanie nauczyć mózg właściwego zarządzania bodźcami i właściwego reagowania na te bodźce. Dlatego jesteśmy przekonani, że nasza sala daje optymalne warunki do pracy z dziećmi i korzystnie wpływa na ich rozwój polisensoryczny oraz codzienne funkcjonowanie.
fot. Łukasz Kwiek
lkwiek
Osiągnięcia sportowe.
- Szczegóły
Konkurs Walentynkowy
- Szczegóły
Valentine’s Day – ERASMUS+
- Szczegóły
W ubiegły poniedziałek mieliśmy okazję uczestniczyć w obchodach walentynek. Jak wiadomo, są one celebrowane na całym świecie, stanowiąc tym samym swego rodzaju uniwersalny język dla różnych kultur. Realizując w naszej szkole założenia programu ERASMUS +, pokazujemy uczniom, jak święto to obchodzone jest w krajach Europy. Wydarzenie, jakie miało miejsce w poniedziałek, czyli pokaz mody walentynkowej, poprzedzone było odpowiednim przygotowaniem. Uczniowie tworzyli prezentacje z użyciem nowych technologii w języku angielskim na temat walentynek w Polsce i u naszych sąsiadów. Co więcej, mieli okazję stworzyć własny padlet, do którego link dostępny był na stronie internetowej szkoły. Uczniowie pracujący zdalnie, tworzyli kartki z życzeniami w języku angielski z wykorzystaniem platformy edukacyjnej CANVA, która stanowi bogate źródło inspiracji. Jest to narzędzie nowoczesne, z którego jeszcze nie raz nasi uczniowie będą mieli okazję korzystać, między innymi tworząc swoje miedzynarodowe CV. Nasi najmłodsi uczniowie natomiast przygotowali lapbooki walentynkowe w języku angielskim oraz uczyli się piosenek o miłości kultowych zespołów z Europy. Wszystko to miało na celu poszerzenie ich świadomości kulturowej i językowej. Oto kolejna część efektów ich pracy – lapbooki walentynkowe.
Aktywność i pomysłowość to jedne z najbardziej przydatnych nam w życiu cech. Osoby twórcze myślą w sposób nieszablonowy, co ułatwia dostosowanie się do nowych okoliczności i są zdecydowanie bardziej odważne w działaniu. Zdolność do twórczego myślenia to cecha nabyta, nie wrodzona, dlatego można, a nawet trzeba ją w dziecku stale rozwijać i najlepiej to robić już od najmłodszych lat.
Do uczniów i ich rodziców z propozycją współpracy i twórczej zabawy zwróciło się grono pedagogiczne pod hasłem ,, Wykorzystując zmysł artystyczny pobaw się z nami - Najpiękniejszy strój walentynkowy 2022’’
14 lutego -Walentynki to dzień uśmiechów, ciepłych słów i gestów. Od samego rana w naszej szkole dominował kolor szczególnej przyjaźni i wzajemnej sympatii. Szczególne emocje panowały podczas pokazu przepięknych strojów walentynkowych, nad oceną których czuwało jury. Zwieńczeniem całej uroczystości była po brzegi wypełniona skrzynka walentynkowej poczty.
U.K
------------------------------------------------------------
Światowy dzień kota
- Szczegóły
Edukacja z lego
- Szczegóły
Konkurs z języka angielskiego
- Szczegóły
DBI 2022
- Szczegóły
DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.