Spotkanie profilaktyczne – WSPIERANIE POSTAWY SZACUNKU I ŻYCZLIWOŚCI.
- Szczegóły
W naszej szkole został zrealizowany cykl warsztatów profilaktycznych dla uczniów. Realizatorem był pan mgr Marek Wąsik – trener profilaktyk z Akademii Pozytywnej Profilaktyki i Terapii Uzależnień z Krakowa. Była to kolejna edycja warsztatów, które odbywają się cyklicznie już od kilku lat.
Celem warsztatów było umacnianie oraz wspieranie postawy szacunku wobec siebie i innych, inteligencji emocjonalnej oraz więzi w grupach rówieśniczych. Na szczególną uwagę zasługują działania podejmowane w obszarze przeciwdziałania agresji i przemocy rówieśniczej. Po bardzo długim czasie izolacji, różnego rodzaju obostrzeń oraz naprzemiennej nauki zdalnej i tradycyjnej, napięcie wśród dzieci i młodzieży jest na bardzo wysokim poziomie. Uczniowie nie zawsze wiedzą jak poradzić sobie z tym w konstruktywny, nikogo nie raniący sposób. Stąd ogromna potrzeba działań profilaktycznych, które również poprzez zabawę oraz wspólne spędzanie czasu pomogą grupom klasowym na nowo odbudować więzi.
Uczniowie poprzez udział w symulacjach, ćwiczeniach oraz oglądanie materiałów interaktywnych mieli możliwość zreflektowania swojej postawy wobec siebie nawzajem. Bardzo chętnie angażowali się w warsztaty. Byli zainteresowani i brali udział we wszystkich ćwiczeniach proponowanych przez trenera. Budowanie silnych więzi i przyjaznej atmosfery w grupach to kapitał, z którego uczniowie będą mogli czerpać w przyszłości, w szczególności w sytuacjach trudnych i/lub kryzysowych.
Świetlik
- Szczegóły
Dzień Otwarty 2022
- Szczegóły
Dzień otwarty w szkole
14 III 2022r. – godz. 16.30
Dyrekcja Szkoły, Grono Pedagogiczne i Uczniowie
serdecznie zapraszają na szczególne spotkanie ze szkolną przygodą.
Niespodzianki przygotowane dla najmłodszych przekonują, że
NASZA SZKOŁA DA SIĘ LUBIĆ!
Zabawa i nauka to najlepszy sposób na mile spędzony czas!
14 marca 2022r. o godz.16.30
ZACZYNAMY!!!
AKCJA
- Szczegóły
Poszukiwana
- Szczegóły
JESTEM ECO!
- Szczegóły
Realizując, a zarazem poszerzając wiedzę na tematy ekologiczne, możemy uczynić dużo dobrego dla środowiska, a przez to dla człowieka, który bez przyrody nie może żyć. I tak się dzieje na zajęciach wychowawczych i rozwijających w klasie VI a. Zanieczyszczone środowisko wpływa negatywnie na zdrowie człowieka, zatem działamy, kształtując postawy odpowiedzialności za obecny i przyszły stan środowiska, uświadamiamy sobie potrzebę jego ochrony. Podejmując realizację tematów, stosujemy różnorodne i efektywne metody – inscenizacje, dramę, dyskusje, scenki z podziałem na role, redagowanie petycji, malowanie plakatów, przygotowanie notatki prasowej dla lokalnych mediów, wywiad z rodzicami na temat wiedzy przyrodniczej i ekologicznej, wystawki czasopism o tematyce przyrodniczej, przygotowanie gazetki ekologicznej: „Jestem ECO”. To tylko nieliczne formy realizacji tematów, które mają kształtować potrzebę troski o środowisko naturalne i budzić szacunek do przyrody. Pomysłów nadal mamy wiele, lecz czekamy na bezpośredni wiosenny kontakt z przyrodą i aktywne wdrażanie działań.
ECO pozdrowienia – kl. VI
Europejskie tradycje świąteczne - Nowy projekt eTwinning
- Szczegóły
Nasza szkoła wspólnie z Zespołem Szkolno-Przedszkolnym w Rzuchowej realizuje projekt eTwinning pod nazwą: "Europejskie tradycje świąteczne - Kartka wielkanocna". Jest to to projekt mający na celu zwrócenie uwagi, jak ważne są bezpośrednie relacje osobiste, pamięć o członkach rodziny i nie tylko, wspólne spędzenie czasu jak również kultywowanie pisania i wysyłania kartek świątecznych.
Głównym celem projekty jest profilaktyka e-uzależnień. W ramach zajęć dzieci poznają tradycje Wielkanoce, opowiedzą o zwyczajach świątecznych w swoich domach. Następnie samodzielnie wykonają kartki wielkanocne metodą scrapbookingu i wyślą je uczniom z zaprzyjaźnionych szkół oraz osobom przybywającym w Domu Opieki Społecznej. Kartka okolicznościowa to prosty, tradycyjny sposób wyrażenia tego, co czujemy do osób najbliższych lub samotnych. Wysłane kartki przywołują wspomnienia i pamięć o nadawcy za każdym razem, gdy na nie spoglądamy. Nadesłane kartki pozostawiają po sobie trwały ślad, którego nie można po prostu wykasować. Poprzez własnoręczne napisanie kilku słów podkreślamy wyjątkowość osób, do których wysyłamy kartkę. To dobra okazja, by uwolnić kreatywność i pomysłowość oraz poćwiczyć lub nabyć nowe umiejętności manualne.
SCHODY
- Szczegóły
Do sukcesu nie ma żadnej windy. Trzeba iść po schodach.
Autorem powyższych słów jest Emil Oesch, szwajcarski pisarz i myśliciel. Trudno nie zgodzić się z tym spostrzeżeniem, dlatego zadbaliśmy o nasze szkolne schody. Na podstopnicach zostały przyklejone kolorowe naklejki, które prócz waloru estetycznego mają znaczący walor edukacyjny. Wyraziste barwy wpływają na spostrzegawczość i percepcję. W ten sposób zawarte na naklejkach informacje znacznie skuteczniej są przyswajane przez uczniów. Hasła mają charakter wychowawczy i motywacyjny, czyli zwykłe, szare schody nie są już tylko metaforą drogi do sukcesu.
Wierzymy, że spotkają się z pozytywnym odbiorem ze strony uczniów wracających do szkoły po nauce zdalnej. Młodsi adepci nauki entuzjastyczne przyjęli to rozwiązanie.
WE ARE LEARNING TO WRITE POEMS
- Szczegóły
WE ARE LEARNING TO WRITE POEMS
UCZYMY SIĘ PISAĆ WIERSZE
Warsztaty metodyczne we Florencji były i są inspiracją ciekawych pomysłów na lekcje angielskiego. Ważną cechą tych warsztatów było to, iż każda z podanych propozycji nie była tylko propozycją na papierze, wszystko ćwiczyliśmy sami na zajęciach! Jednym z takich pomysłów było pisanie wierszy po angielsku. Sama zapowiedź, że będziemy to robić napełniła nas niepokojem. Wiersze? Nie każdy potrafi pisać wiersze! Do tego trzeba mieć talent, specjalne predyspozycje! Ale genialna trenerka warsztatów pani Sheila przedstawiła nam schemat pisania wierszy, według którego tworzyliśmy nasze małe literackie dzieła .
Zainspirowana postanowiłam przenieść to doświadczenie do naszej szkoły i sprawdzić czy tu też się uda.
Wyniki były ,……. no cóż sami oceńcie! Oto wiersze kilku uczniów naszej szkoły.
Poem by class 6a
Food
delicious and healthy
looking tasty and fresh
like summer garden
If only I could eat it all
Poem by Aleksandra Stolarczyk
Computer games
interesting and exciting
frustrating and loud at the same time
They let me jump and run, fly and hide
I feel like a bird in the sky
If only it was not so madly fast
Poem by Dominika Szczerba
Butterfly
beautiful and colourful
making me smile
like a rainbow in the sky
If only I could see it every day
Poem by Magdalena Sondej Flower Beautiful and mysterious Hides secrets Like a closed chest If I could open it.
Poem by Zuzanna Drabek
Flower
colourful and incredible
makes me better
like the happiest thing in the world
If only I could get it.
Poem by Weronika Chrząszcz
Valentine's day
beautiful and loving
brings us closer
like music
Gratuluję naszym zdolnym uczniom!
Życzę Wam dalszej kreatywności
i zaangażowania w rozwijanie swoich pasji.