A A A

Dnia 9 marca 2022r.   odbył się finał szkolnego konkursu: „Magik Pięknego Czytania prozy w języku angielskim

Do konkursu zgłosiło się 17 uczniów klas 4 -6, a do  finałowego etapu zakwalifikowało się 5 uczniów: Dominika Szczerba i Natasha Skowron z klasy 6a , Oliwia Passek

z klasy 5b,  Maciej Kudrański z klasy 4a oraz Igor Niemiec z klasy 4b. 

Uczestnicy oceniani byli pod kątem płynności czytania, dykcji, poprawności oraz interpretacji czytanego tekstu. Wybór nie był łatwy, gdyż poziom konkursowiczów był wysoki a zaangażowanie godne pochwały.

Ostatecznie zwyciężyła uczennica klasy 6b Natasha Skowron, która zauroczyła komisję fragmentem prozy z książki: ‘Alice in Wonderland’ by Lewis Carroll. Natasha otrzymała tytuł:

TheWizard of Reading

Magik Pięknego Czytania

 

Konkurs ten realizował cele programu Erasmus+ w którym nasza szkoła uczestniczy. Celami tymi były: podniesienie umiejętności językowych, propagowanie znajomości języka angielskiego oraz motywowanie do nauki. Dodatkowo, jako wartość dodana – konkurs ten niewątpliwie  przygotowuje uczniów do wystąpień publicznych poprzez nabywanie przez nich umiejętności prezentacji swoich talentów.

 Wszystkim uczniom, którzy zechcieli wyjść ze strefy komfortu, wykonać dodatkową pracę  i zaprezentować swoje umiejętności przed komisją gratulujemy odwagi

„Europejskie wędrowanie po nową jakość nauczania i lepsze jutro naszych uczniów”

REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU Z OKAZJI

EUROPEJSKIEGO DNIA JĘZYKÓW OBCYCH

21 MARCA 2022 r.

Europejski Dzień Języków został ogłoszony przez Radę Europy, z inicjatywy Unii Europejskiej w 2001 roku, podczas obchodów Europejskiego Roku Języków i ma za zadanie zwrócić uwagę na to jak ważna jest nauka języków obcych nie tylko w szkole, ale i przez całe życie.

Z tej okazji zapraszamy uczniów klas I – VIII do udziału w konkursie, który odbędzie się
w naszej szkole w poniedziałek, 21 marca.

Organizatorzy konkursu

Pani Urszula Kalita, pani Dominika Półtorak oraz pani Renata Tyńska.

Za realizację projektu odpowiedzialni są wychowawcy poszczególnych klas.

Cele ogólne konkursu

  • promowanie wśród uczniów postawy odpowiedzialności za proces samodzielnego uczenia się i rozwijania umiejętności językowych,

  • motywowanie uczniów do nauki języków obcych i poszerzania wiedzy o krajach europejskich,

  • rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów,

  • kreowanie postawy ciekawości otaczającego nas świata,

  • rozwijanie u uczniów umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji i korzystania ze źródeł wiedzy (np. słownik, Internet).

Cele szczegółowe konkursu

  • zdobycie wiedzy o wybranych krajach Unii Europejskiej z zakresu różnych dziedzin:

historii, geografii, kultury, sztuki, gospodarki,

  • gromadzenie informacji o życiu ludzi zamieszkujących poszczególne kraje europejskie,

  • uświadomienie sobie przynależności do rodziny narodów europejskich.

Szczegółowy przebieg i zadania dla uczniów

Prezentowane kraje europejskie zostaną wybrane przez wychowawców poszczególnych klas.

Ocenie Jury będą podlegać następujące zadania:

1. Powitanie w języku prezentowanego kraju

2. Wykonanie jednego z podanych zadań:

scenka / piosenka / wiersz / taniec

(pomysłowość, stroje, rekwizyty, akcenty artystyczne: śpiew, układ taneczny, intonacja, prace plastyczne)

3. Prezentacja wybranego kraju

dekoracje w klasie

(ogólne wrażenie, pomysłowość, stanowisko, rekwizyty, prace plastyczne)

4. Typowy Strój

(ogólne wrażenie)

5. Zaangażowanie całej klasy

(stroje, popisy artystyczne np. śpiew, okrzyk )

W razie pytań dotyczących konkursu, należy kontaktować się z nauczycielami odpowiedzialnymi za organizację projektu.

Nasza szkoła wspólnie z Zespołem Szkolno-Przedszkolnym w Rzuchowej realizuje projekt eTwinning pod nazwą: "Europejskie tradycje świąteczne - Kartka wielkanocna". Jest to to projekt mający na celu zwrócenie uwagi, jak ważne są bezpośrednie relacje osobiste, pamięć o członkach rodziny i nie tylko, wspólne spędzenie czasu jak również kultywowanie pisania i wysyłania kartek świątecznych.

Głównym celem projekty jest profilaktyka e-uzależnień. W ramach zajęć dzieci poznają tradycje Wielkanoce, opowiedzą o zwyczajach świątecznych w swoich domach. Następnie samodzielnie wykonają kartki wielkanocne metodą scrapbookingu i wyślą je uczniom z zaprzyjaźnionych szkół oraz osobom przybywającym w Domu Opieki Społecznej. Kartka okolicznościowa to prosty, tradycyjny sposób wyrażenia tego, co czujemy do osób najbliższych lub samotnych. Wysłane kartki przywołują wspomnienia i pamięć o nadawcy za każdym razem, gdy na nie spoglądamy. Nadesłane kartki pozostawiają po sobie trwały ślad, którego nie można po prostu wykasować. Poprzez własnoręczne napisanie kilku słów podkreślamy wyjątkowość osób, do których wysyłamy kartkę. To dobra okazja, by uwolnić kreatywność i pomysłowość oraz poćwiczyć lub nabyć nowe umiejętności manualne.

WE ARE LEARNING TO WRITE POEMS

UCZYMY SIĘ PISAĆ WIERSZE

Warsztaty metodyczne we Florencji były i są inspiracją ciekawych pomysłów na lekcje angielskiego. Ważną cechą tych warsztatów było to, iż każda z podanych propozycji nie była tylko propozycją na papierze, wszystko ćwiczyliśmy sami na zajęciach! Jednym z takich pomysłów było pisanie wierszy po angielsku. Sama zapowiedź, że będziemy to robić napełniła nas niepokojem. Wiersze? Nie każdy potrafi pisać wiersze! Do tego trzeba mieć talent, specjalne predyspozycje! Ale genialna trenerka warsztatów pani Sheila przedstawiła nam schemat pisania wierszy, według którego tworzyliśmy nasze małe literackie dzieła .

Zainspirowana postanowiłam przenieść to doświadczenie do naszej szkoły i sprawdzić czy tu też się uda.

Wyniki były ,……. no cóż sami oceńcie! Oto wiersze kilku uczniów naszej szkoły.

Poem by class 6a

Food

delicious and healthy

looking tasty and fresh

like summer garden

If only I could eat it all

Poem by Aleksandra Stolarczyk

Computer games

interesting and exciting

frustrating and loud at the same time

They let me jump and run, fly and hide

I feel like a bird in the sky

If only it was not so madly fast

Poem by Dominika Szczerba

Butterfly

beautiful and colourful

making me smile

like a rainbow in the sky

If only I could see it every day

Poem by Magdalena Sondej Flower Beautiful and mysterious Hides secrets Like a closed chest If I could open it.

Poem by Zuzanna Drabek

Flower

colourful and incredible

makes me better

like the happiest thing in the world

If only I could get it.

Poem by Weronika Chrząszcz

Valentine's day

beautiful and loving

brings us closer

like music

Gratuluję naszym zdolnym uczniom!

Życzę Wam dalszej kreatywności

i zaangażowania w rozwijanie swoich pasji.

W ubiegły poniedziałek mieliśmy okazję uczestniczyć w obchodach walentynek. Jak wiadomo, są one celebrowane na całym świecie, stanowiąc tym samym swego rodzaju uniwersalny język dla różnych kultur. Realizując w naszej szkole założenia programu ERASMUS +, pokazujemy uczniom, jak święto to obchodzone jest w krajach Europy. Wydarzenie, jakie miało miejsce w poniedziałek, czyli pokaz mody walentynkowej, poprzedzone było odpowiednim przygotowaniem. Uczniowie tworzyli prezentacje z użyciem nowych technologii w języku angielskim na temat walentynek w Polsce i u naszych sąsiadów. Co więcej, mieli okazję stworzyć własny padlet, do którego link dostępny był na stronie internetowej szkoły. Uczniowie pracujący zdalnie, tworzyli kartki z życzeniami w języku angielski z wykorzystaniem platformy edukacyjnej CANVA, która stanowi bogate źródło inspiracji. Jest to narzędzie nowoczesne, z którego jeszcze nie raz nasi uczniowie będą mieli okazję korzystać, między innymi tworząc swoje miedzynarodowe CV. Nasi najmłodsi uczniowie natomiast przygotowali lapbooki walentynkowe w języku angielskim oraz uczyli się piosenek o miłości kultowych zespołów z Europy. Wszystko to miało na celu poszerzenie ich świadomości kulturowej i językowej. Oto kolejna część efektów ich pracy – lapbooki walentynkowe.

Aktywność i pomysłowość to jedne z najbardziej przydatnych nam w życiu cech. Osoby twórcze myślą w sposób nieszablonowy, co ułatwia dostosowanie się do nowych okoliczności i są zdecydowanie bardziej odważne w działaniu. Zdolność do twórczego myślenia to cecha nabyta, nie wrodzona, dlatego można, a nawet trzeba ją w dziecku stale rozwijać i najlepiej to robić już od najmłodszych lat.

Do uczniów i ich rodziców z propozycją współpracy i twórczej zabawy zwróciło się grono pedagogiczne pod hasłem ,, Wykorzystując zmysł artystyczny pobaw się z nami - Najpiękniejszy strój walentynkowy 2022’’

14 lutego -Walentynki to dzień uśmiechów, ciepłych słów i gestów. Od samego rana w naszej szkole dominował kolor szczególnej przyjaźni i wzajemnej sympatii. Szczególne emocje panowały podczas pokazu przepięknych strojów walentynkowych, nad oceną których czuwało jury. Zwieńczeniem całej uroczystości była po brzegi wypełniona skrzynka walentynkowej poczty.

U.K

------------------------------------------------------------

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk