Jednym z głównych celów w programie Erasmus+ jest przygotowanie do nauczania przedmiotów z elementami języków obcych przy wykorzystaniu elementów metody CLIL. Metoda CLIL to połączenie motywującego tematu z językiem – w tym przypadku była to ochrona środowiska. Na zajęciach języka angielskiego priorytetem było nauczenie słownictwa związanego z tematem zmian klimatycznych po to, by móc go używać do dyskusji na temat problemów i rozwiązań ekologicznych dla Planety Ziemi.
Uczniowie klasy 5 pracowali nad tym tematem równocześnie na biologii, chemii, języku polskim oraz języku angielskim. Efektem końcowym była lekcja otwarta z udziałem Dyrekcji Szkoły Podstawowej i zaangażowanych nauczycieli.
Lekcja otwarta przeprowadzona była przez uczennice klasy 7A Maję Orczyk i Milenę Duras. Dziewczynki wykorzystały prezentację multimedialną w języku angielskim zrobioną na platformie Canva oraz gry interaktywne opracowane na platformie Wordwall. Lekcja była bardzo atrakcyjna i innowacyjna poprzez wykorzystanie ciekawych rozwiązań technologicznych. Dodatkowo, uczennice wykorzystały wiedzę zdobytą na biologii, chemii oraz geografii aby klarownie przedstawić problem zmian klimatycznych i możliwych rozwiązań.
Na tydzień przed obchodami Dnia Ziemi, dzieci 5 klasy pracowały pod hasłem: ‘Mój tydzień dla mojej Planety Ziemi’ dyskutując o tym jak możemy ocalić ziemie i co zrobić aby przywrócić naszą Planetę do stanu w jakim była przed laty. Efektem końcowym była prezentacja tych pomysłów przez uczniów klasy 5. Na koniec lekcji otwartej chętni uczniowie
przedstawili własne propozycje ekologicznych zachowań. Milenka Łątka Przygotowała poradnik o tytule ‘Guide on how to care for the Earth’, Adam Mleczko przeczytał opracowany przez siebie wiersz dla Matki Ziemi, a Dominika Szczerba i Aleksandra Stolarczyk pokazały przepiękne plakaty - wszystkie te prace zawierały słownictwo i wyrażenia w języku angielskim. Lekcja okazała się wielkim sukcesem i niewątpliwie przyczyniła się do zwiększenia atrakcyjności oferty edukacyjnej naszej szkoły i podniesienia poziomu świadomości językowej i ekologicznej uczniów. Nasi uczniowie wykazali się dużą wiedzą, wspaniałą kreatywnością a przede wszystkim wrażliwością na współczesne problemy.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji multimedialne i niektórych prac uczniów klasy 5.