A A A

 

Pod takim hasłem odbył się w klasie V na zajęciach wychowawczych kolejny cykl zajęć realizowanych w ramach wychowania prozdrowotnego. Rozpoczynając pracę metodą kwiatka, uczniowie odpowiadali na pytanie: „Co wpływa na nasze zdrowie?”i „Jakie czynniki kształtują zdrowy styl życia?” Pracując w grupach, przeprowadzaliśmy rozmowy tematyczne:

  • Dlaczego odżywianie ma wpływ na nasze zdrowie?
  • Jaki wpływ na nasze zdrowie ma ruch?
  • Dlaczego musimy dbać o higienę osobistą i higienę naszego otoczenia?
  • Jaki wpływ na nasze zdrowie ma sen i wypoczynek?
  • Dlaczego powinniśmy unikać nałogów?
  • W jaki sposób radzić sobie z emocjami w czasie pandemii?

Efekty pracy nad zagadnieniami okazały się imponujące. Uczniowie udowodnili szeroką wiedzą w zakresie omawianych tematów i przede wszystkim zaprezentowali ją w ciekawy sposób. Metodą burzy mózgów szukaliśmy również odpowiedzi na pytanie: „Od kogo mogę się uczyć, jak być zdrowym? Na liście edukatorów wśród rodziców, rodzeństwa, katechetów, przyjaciół, koleżanek i kolegów znaleźli się także nauczyciele i wychowawcy. Wykonanie pracy plastycznej „Droga do zdrowego i dobrego życia” stanowiło ewaluację naszych działań. Dzieci wykonały drogę, na której nie zabrakło ważnych elementów – uprawianie sportu, praca – nauka, odpoczynek, zdrowe odżywianie, ład i porządek naszego otoczenia, nasza higiena osobista, radość, poczucie bezpieczeństwa, równowaga emocjonalna. Punkt kulminacyjny stanowiło hasło „Jestem zdrowy, będę zdrowy, bo chcę być zdrowy!” I tak trzymać – „W zdrowym ciele – zdrowy duch” - z pozdrowieniami -  piątoklasiści!

Dnia 5 marca 2021 r. w naszej szkole odbyły się eliminacje etapu szkolnego ogólnopolskiego konkursu „Pięknego czytania prozy w języku angielskim”. Do tego etapu zakwalifikowało się 5 uczniów: Adrian Pogoda, Oliwia Passek, Dominika Szczerba, Karolina Malinowska i Jan Woźniak. Uczestnicy oceniani byli pod kątem płynności czytania, dykcji, poprawności oraz interpretacji czytanego tekstu. Wybór nie był łatwy, gdyż poziom konkursowiczów był wysoki, a zaangażowanie godne pochwały. Ostatecznie zwyciężyła uczennica klasy 4b Oliwia Passek, która zauroczyła komisję fragmentem prozy z książki: ‘The Magic Tree House’ by Mary Popis Osborne. Oliwia otrzymała tytuł Reading Wizard: Magik Pięknego Czytania i będzie reprezentowała szkołę na etapie ogólnopolskim. Życzymy dalszych sukcesów.

Konkurs „MATEMATYCZNY ORZEŁ” przeznaczony był dla uczniów klas 2 - 8 szkoły podstawowej.

Uczniowie klas 2 - 3 pisali testy w tradycyjny sposób - stacjonarnie, natomiast klasy 4 - 8 przez internet – online.

Poniżej prezentujemy najlepsze wyniki uczniów naszej szkoły:

Wiktoria Sutkowska, klasa 2 - laureat, VII miejsce w kraju

Małgorzata Sobecka, klasa 2 - laureat, VIII miejsce w kraju

Alicja Malinowska, klasa 3 - laureat, V miejsce w kraju

Piotr Buzowski, klasa 3 - laureat, VI miejsce w kraju

Tomasz Tyrka, klasa 3 - laureat, VII miejsce w kraju

Szymon Jastrzębski, klasa 6 - laureat, VIII miejsce w kraju.

Gratulujemy sukcesów!!!

Uczniowie klasy 4a zainspirowani „Małą encyklopedią potworów domowych” postanowili stworzyć własne stworki. Okazało się, że potwory, które chcą zniszczyć miłą atmosferę w naszych domach, niestety czasami się pojawiają. Najczęściej Głupolus Nudnawy, Decyzella Poranna czy Bałaganiara Chaotyczna. Uczniowie puścili wodze fantazji i stworzyli galerię własnych potworów, które czyhają na nas w domowych zakątkach. Pozostaje mieć nadzieję, że będą pojawiały się bardzo rzadko

          „Czy człowiek – człowiekowi jest najbardziej potrzebny do szczęścia?”

Przyjaźń jest uczuciem najpewniejszym ze wszystkich uczuć. Gdy zawiedzie wszystko inne, gdy znajdziemy się w trudnej sytuacji, możemy liczyć na to, że przyjaciel jest na wyciągnięcie ręki. Do takich wniosków doszli uczniowie klasy IVb na lekcjach języka polskiego, realizując dział „Poznać przyjaciół”. Uczniowie skupili się na cechach prawdziwego przyjaciela i określili jego rolę w życiu.

W dzisiejszych czasach, w dobie pandemii, kontakt z drugim człowiekiem jest ogromnie utrudniony. Ale czwartaczki znalazły na to sposób – każdy uczeń ma w domu jakieś zwierzątko, za które jest w pełni odpowiedzialny. Część uczniów, realizując swoje życiowe pasje, opiekuje się nawet końmi. Króliki, kotki, pieski, papużki i wiele innych zwierzątek spełnia rolę prawdziwych przyjaciół – takich co to nigdy nie zawiodą. A oto galeria tych niezwykłych...

O tym przekonali się 21 lutego uczniowie klasy IV b, V, VI b, celebrując Międzynarodowy Dzień Języka OJCZYSTEGO. Jak organizować konkursy ortograficzne w czasach pandemii? Uczestnicząc w nowatorskim rozwiązaniu we współpracy z serwisem Dyktanda za pośrednictwem internetu! Przystępując do udziału w konkursie, uczniowie bardzo szczegółowo powtarzali zasady pisowni polskiej. Każdy uczestnik miał 20 minut na rozwiązanie specjalnie przygotowanego tekstu. Liczyła się poprawność udzielonych odpowiedzi oraz czas – im szybciej ktoś napisze, tym lepiej. Uczniowie poznali wcześniej sposób rozwiązywania dyktand online, wypełniając kilka spośród 5 tysięcy dyktand udostępnionych w portalu internetowym. Naszymi szkolnymi Mistrzami okazali się - Oliwia Nicieja – klasa IVb, Dominika Szczerba i Szymon Ludwik – klasa V, zajmując bardzo wysokie lokaty wśród 460 uczestników biorących udział w Dyktandzie online – BRAWO!

Nasi uczniowie starszych klas, zdobywając wiedzę, przebywają w domu, ale nadal nie tracą zapału i energii twórczej, uczestniczą w różnorodnych projektach i konkursach, reprezentując naszą szkołę poza jej murami. I tak ucz. klasy V – DOMINIKA SZCZERBA, redagując 2 pełne liryzmu opowiadania o dowolnej tematyce wzięła udział w XXVI OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE LITERACKIEJ TWÓRCZOŚCI DZIECI I MŁODZIEŻY „Liryczne Jasło” zorganizowanym przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Jaśle oraz Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Oddział w Jaśle dla uczniów klas 4 – 8. Trzymamy kciuki za sukces - rozstrzygnięcie konkursu w miesiącu kwietniu.

Jak wiadomo, język ma służyć komunikacji. Dzisiaj, nasi pierwszoklasiści na języku angielskim uczyli się tego, jak prosić o pomoc w języku angielskim. Na podstawie wysłuchanej historyjki stworzyli ilustrację, w formie mini komiksu. Oto część z ich prac. Brawo!

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk