A A A

„Odręczne pisanie dyscyplinuje człowieka i porządkuje sposób myślenia”. Takie hasło przyświecało tegorocznym szkolnym 5 już eliminacjom konkursu kaligraficznego. Od września do stycznia uczniowie klas 4-8 solidnie przygotowują się do zmagań, uczestnicząc w warsztatach organizowanych przez nauczycielkę języka polskiego Panią Lucynę Onak. Praca jest mozolna i trzeba dużo wytrwałości przy tworzeniu tekstu kaligraficznego, ale efekty – imponujące, co można było obejrzeć na szkolnej wystawie prac. Cel warsztatów i konkursu jest zrozumiały – to propagowanie wśród dzieci i młodzieży umiejętności kształtnego i pięknego pisania z wykorzystaniem pióra, uwrażliwienie na walory estetyczne związane ze sztuką kaligrafii poprzez podejmowanie działań twórczych, utrwalenie właściwych nawyków manualnych związanych z umiejętnością pisania, upowszechnienie wiedzy dotyczącej kaligrafii polskiej i europejskiej, rozwijanie zainteresowań i talentów uczniów. W szkolnym konkursie wzięło udział 19 uczniów klas 4–8, których zadaniem było odwzorować kaligraficznie utwór Czesława Miłosza, który to poeta jest tegorocznym PATRONEM ROKU. Jury wyłoniło 6 prac, które zajęły równoległe miejsca:

– klasa 5b – Barbara Skowron i Wiktoria Sambora,

– klasa 7b – Oliwia Passek i Lena Mundała,

– klasa 8a – Patrycja Łątka i Dominika Szczerba.

Prace tych uczennic wezmą udział w II etapie XXIII Małopolskiego Konkursu Kaligraficznego

„O Złote Pióro”. Gratulujemy naszym Koleżankom i trzymamy kciuki za sukces podczas konkursu w Rajbrocie.

W ostatnim tygodniu przed feriami zimowymi odbyły się zabawy karnawałowe w klasach czwartych, piątych i szóstych szkoły podstawowej. W czasie zabawy uczniowie mogli potańczyć do znanych przebojów polskich i zagranicznych, wziąć udział w zabawach organizowanych przez animatorów, a także zrobić pamiątkowe zdjęcia w strojach karnawałowych.

Starsze klasy: siódme i ósma bawiły się na dyskotece karnawałowej w godzinach popołudniowych. Czas karnawału kończy się, ale dobre humory po wspólnej zabawie pozostaną na dłuższy czas.

Kontynuacja Przygody z Robotyką:

W ostatnim miesiącu uczniowie klasy pierwszej kontynuowali ekscytujące zajęcia z robotyki, angażując się w fascynujący świat konstruowania i programowania przy użyciu zestawów edukacyjnych LEGO WeDo.

Zajęcia z robotyki oferują naszym uczniom wiele korzyści, zarówno teraz, jak i w przyszłości. Po pierwsze, rozwijają one umiejętności problem-solving, ucząc dzieci, jak myśleć logicznie i szukać rozwiązań dla różnych wyzwań. Poprzez budowanie i programowanie robotów, nasi uczniowie kształtują umiejętności analitycznego myślenia i kreatywnego podejścia do problemów.

Po drugie, zajęcia te pomagają rozwijać umiejętności techniczne i informatyczne. Programowanie robotów za pomocą prostych interfejsów pozwala dzieciom zaznajomić się z podstawami kodowania, co staje się coraz ważniejsze w dzisiejszym świecie technologicznym.

Jednak najważniejsze jest to, że zajęcia z robotyki inspirują dzieci do nauki i eksploracji. Poprzez zabawę i interakcję z robotami, nasze uczniowie rozwijają pasję do nauki, co może być kluczowe dla ich dalszego rozwoju edukacyjnego i zawodowego.

Z dumą prezentujemy efekty pracy naszych uczniów na poniższych zdjęciach. Zbudowane przez nich roboty z zestawów LEGO to nie tylko świetna zabawa, ale także dowód ich kreatywności i zaangażowania w proces nauki.

Jesteśmy przekonani, że nasze zajęcia z robotyki stanowią solidne fundamenty dla przyszłych sukcesów naszych uczniów. Dzięki nim, nasi uczniowie zdobędą nie tylko konkretne umiejętności techniczne, ale także elastyczność myślenia i gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami, które czekają na nich w przyszłości.

Uczniowie klas 4 - 8 wzięli udział w eliminacjach środowiskowych do Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy o Pożarnictwie „Młodzież Zapobiega Pożarom" (OTWP). Turniej ma na celu popularyzowanie wśród dzieci i młodzieży wiedzy ze znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek pożaru, wiedzy na temat techniki pożarniczej, organizacji ochrony przeciwpożarowej, szeroko rozumianego ratownictwa w tym z zakresu pierwszej pomocy oraz wiedzy z zakresu bezpieczeństwa powszechnego, a także historii i tradycji ruchu strażackiego.

Klasa 4a uczestniczyła w warsztatach „Jan Szczepanik - geniusz z Galicji”, które odbywały się w Bibliotece Pedagogicznej w Tarnowie. Dzięki teatrzykowi kamishibai uczniowie poznali w ciekawy sposób życiorys tarnowskiego wynalazcy uważanego za polskiego Edisona czy Leonarda da Vinci z Galicji. Dowiedzieli się, że zawdzięczamy mu wiele wynalazków, powiązanych głównie z dziedziną fotografii i kinematografii. Ciekawostką jest to, że wynalazł pierwszą na świecie kamizelkę kuloodporną.

W drugiej części zajęć uczniowie mogli poczuć się jak wynalazcy,  konstruowali własne wynalazki. Wiadomo, że co cztery głowy to nie jedna. I tak powstały: doniczka z kwiatami, które same się podlewają, nietypowa suszarka do włosów, zraszacz do roślin i  wyskakujący parasol.

Teraz tylko czekamy na przyznanie patentów.

Dzień Kota 17 lutego obchodzony był po raz pierwszy w 1990 roku we Włoszech. Jego inicjatorką była kochająca koty włoska dziennikarka Claudia Angeletti, która poprosiła swoich czytelników magazynu ,,Tuttogatto” o wybranie najodpowiedniejszej daty. W odpowiedzi otrzymała datę 17 lutego z uzasadnieniem lutego jako miesiąca znaku Zodiaku Wodnika. A jak wiadomo Wodniki to wolne i nonkonformistyczne duchy, takie jak koty, które lubią chodzić własnymi drogami.

Spotkanie z żywymi pupilami na zajęciach przyrodniczych jakie miało miejsce w klasie 3b, miało podkreślić znaczenie tych zwierząt w życiu człowieka i uwrażliwić na ich trudny koci los.

U.K

Od kilku lat w naszej szkole zainteresowaniem cieszą się zajęcia ceramiczne, obecnie prowadzone przez tarnowską artystkę Panią Iwonę Słomską. Zajęcia te pozwalają dzieciom na naukę poprzez doświadczenie. Mogą poznać proces powstawania ceramiki, zrozumieć, jak z gliny można stworzyć trwałe i funkcjonalne przedmioty. To także nauka o cierpliwości, staranności i dbałości o szczegóły. Współpraca i integracja.

U.K

Dzień Bezpiecznego Internetu to coroczne wydarzenie, które kładzie nacisk na edukację i promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu. W 2024 roku, w świetle coraz większej liczby użytkowników online, temat ten nabiera szczególnego znaczenia, szczególnie w okresie ferii zimowych, kiedy dzieci i młodzież mają więcej czasu na spędzanie czasu przed ekranem.

W tym roku, chcemy podkreślić znaczenie zrównoważonego korzystania z Internetu, szczególnie w kontekście trwających ferii zimowych. Oznacza to świadome wykorzystanie zasobów sieciowych, dbając o równowagę między aktywnościami online a offline. Warto zauważyć, że internet może być doskonałym narzędziem do nauki, zabawy i komunikacji, jednak nadmierne korzystanie może prowadzić do negatywnych skutków dla zdrowia psychicznego i fizycznego. Zachęcamy więc naszych uczniów do planowania czasu online oraz do regularnych przerw od ekranu, aby zachować równowagę między światem wirtualnym a rzeczywistym.

Ochrona prywatności w sieci jest jednym z kluczowych elementów bezpiecznego korzystania z Internetu. W erze cyfrowej, gdzie każde kliknięcie i wyszukiwanie pozostawia ślad w sieci, chronienie swoich danych osobowych staje się sprawą niezwykle istotną. Dlatego też zachęcamy wszystkich użytkowników Internetu, w tym naszych uczniów, do stosowania się do podstawowych zasad ochrony prywatności online. Należy unikać udostępniania prywatnych informacji osobowych, dbać o bezpieczne hasła do kont, oraz korzystać z narzędzi do zabezpieczania swojej prywatności, takich jak oprogramowanie antywirusowe i zapory sieciowe.

Dzień Bezpiecznego Internetu to doskonała okazja do refleksji nad naszymi nawykami online oraz do podjęcia działań mających na celu zwiększenie świadomości na temat bezpiecznego korzystania z Internetu. Pamiętajmy, że nasze zachowanie online ma wpływ nie tylko na nas samych, ale również na innych użytkowników sieci. Dlatego też, bądźmy odpowiedzialnymi internautami i pracujmy razem nad stworzeniem pozytywnego i bezpiecznego środowiska online dla wszystkich.

Realizując wymogi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO"), Szkoła Podstawowa im. hetmana Jana Tarnowskiego w Tarnowcu pragnie przekazać Państwu informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych w SP Tarnowiec , jak również poinformować o przysługujących Państwu prawach z tym związanych. Używamy plików cookies, Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej na temat cookies. polityka prywatności .

  Akceptuję cookies dla tej witryny.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk